Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

Tehnoloogiaõpetuse küsimused-vastused - sarnased materjalid

ford, ferdinand, porsche, leiutas, rudolf, diesel, benz, kandis, mustang, forte, willys, tuumaelektrijaam, henry, fordi, action, volvo, tapselt, embleemid, kollektsioon, digi, armstrong, lego, josephine, zuckerberg, arpanet, vaaderpass, titanic, jäämäge, diiselmootori, bensiinimootori, leiutamise, omistatakse, kolmerattalise, mercedes, sümboliks
thumbnail
10
doc

Auto ajalugu

Sissejuhatus Auto ajalugu ulatub tagasi juba aastasse 1769, kui leiutati esimene auru jõul liikuv masin, mis oli mõeldud inimeste vedamiseks. Aastal 1806 ilmus esimene sissepõlemismootoriga auto, mis töötas gaasil. See omakorda viis tänapäevase bensiinil või diislil põhineva sissepõlemismootorini. 20. Sajandi alguses ilmusid ka elektriautod, kuid populaarsust saavutamata kadusid nad üsna ruttu. Saksa inseneri Karl Benzi peetakse üldiselt auto leiutajaks, kuigi Nikolaus Otto leiutas neljataktilise bensiinil põhineva sissepõlemismootori ja Rudolf Diesel leiutas ka neljataktilise sissepõlemismootori, kuigi see põhines diislil. Elektriauto aga põhineb ungarlase Anyos Jedlik'u elektrimootoril ja prantsuse füüsiku Gaston Planté leiutatud pliiakul. Seega võib varajase automobiili ajaloo jagada perioodideks valitsevate mootori jõuallikate järgi. Hilisemat ajalugu liigitatakse tavaliselt kujunduse stiili ja suuruse ning kasutuseelistuste järgi.

Ajalugu
83 allalaadimist
thumbnail
33
pptx

Detroit.

Asub Wayne'i maakonnas Detroiti jõe ja Erie järve ääres. Detroiti asend Wayne'i maakonnas Detroiti pitsat Detroiti lipp Detroit õhtul Andmed Linna asutas 1701. aastal prantsuse maadeuurija Antoine de la Mothe Cadillac. 2010. aasta rahvaloenduse järgi oli Detroiti elanike arv 713 777. Linna kõrgeim hoone on Renaissance Center. Linnapea on alates 2002. aastast Kwame Kilpatrick. Linna pindala on 370,4 km2. Vaatamisväärsused Henry Fordi muuseum (Henry Ford Museum). Idaturg (Eastern Market). Cranbrooki kunstimuuseum (Cranbrook Art Museum). Motowni ajaloomuuseum (Motown Historical Museum). Bailey katedraal (Bailey Cathedral). Foxi teater (Fox Theatre). Foxi teater Bailey katedraal Motowni ajaloomuuseum Cranbrooki kunstimuuseum Henry Fordi muuseum Idaturg General Motors Corporation Suurim autotootja USA's. Asutati 1908. aastal 16. septembril. Asutas William C. Durant. Toodab: Cadillac, Buick, Chevrolet, GMC.

Geograafia
5 allalaadimist
thumbnail
1
ppt

Tehnomaterjalide Kodunetöö Nr 2.

Nii valmibki lõplik süsinikkiud. Süsinik- kiude töödeldakse vahel ka täiendavalt, et parandada käitlemise http://omgpham.com/aerodynamics-of-engine-cooling-part-1 omadusi. Ajalugu: 1964. aasta oktoobris toodetiesimene surutiivaga auto, selleks oli Ferrari 275 GTB. 1966 aastal toodeti Ameerikas esimene surutiivaga auto Ford Mustang Shelby GT 350. http://et.wikipedia.org/wiki/S%C3%BCsinikkiud http://en.wikipedia.org/wiki/Spoiler_(automotive)

Tehnomaterjalid
21 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Andmete säilitamine (vahemälu, püsimälu, välismäluseadmed)

Kui need kompaktsemaks muutusid hakati neid paigutama arvuti sisse. Tänapäeval kasutatakse väliseid kõvakettaid põhikettale lisaruumi tekitamiseks ning need ühendatakse arvutiga USB-pordi kaudu. (Wikipedia) 1.2.3 Diskett Diskett ehk ümbrikketas ehk flopiketas on plastkattega kaetud õhuke magnetandmekandja. Flopiketaste mõõte öeldakse tollides hoolimata sellest, kas riigis kasutatakse meetermõõdustikku või mitte. (Vikipedia) 1969. aastal leiutas Alan Shugart 8-tollise disketi, mis mahutas 79,75 KB ning oli vaid loetav. Aastate jooksul disketi mahutavust suurendati. 1981. aastal tutvustas Sony disketti, mis mahutas 720KB andmeid. Samuti oli ketas jäigas plastümbrises ning lugemisava oli kaitstud. Disketile oli lisatud ka nupp, mille asendile vastavalt sai andmeid kas lugeda või ka kirjutada. (Vikipedia) Tänapäeval ei kasutata enam diskette ning need on asendunud CD-de, DVD-de, mälupulkade- ja kaartidega

Arvutiõpetus
70 allalaadimist
thumbnail
9
doc

BluRay vs HDDVD

Ajalugu 1990 aastate keskel muutusid HDTV telekad tavalisemaks, kuid sellega kaasnes probleem: polnud odavat ja piisavalt suure mahuga andmekandjat, kuhu salvestada HD formaadis filme. Kuigi oli teada, et lühikeste lainepikkustega laserid on võimelised salvestama andmeid väga tihedalt . Veel ei olnud sellist tehnoloogiat välja töötatud. Mõned aastad hiljem leiutas Shuji Nakamura praktilised sinise laseri dioodid, tänu millele oli võimalik arendama hakata järgmise generatsiooni andmekandjat. Formaatide sõda Sony hakkas siniseid lasereid koheselt testima kahes projektis: Ultra Density Optical ning koos Pioneeriga oli teiseks projektiks DVR Blue. DVR Blue prototüüpe esitleti esimest korda 2000 aasta oktoobris CEATEC-il (Combined Exhibition of Advanced Technologies). Veebruaris 2002 sai projekt ametlikuks nimeks Blu-ray.

Informaatika standardid
26 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Erinevad materjalid autokerede juures referaat

files.wordpress.com/2012/08/autofoam_frame.png 3.Leiutati täiesti uus autode valmistamise materja Ettevõte nimega Inrekor kuulutab, et on leiutanud materjali, mis on sama tugev kui teras, 30% kergem ja planeedi kergenduseks 100 % taaskasutatav. Materjali nimekski on inrekor ning see koosneb alumiiniumlehtede vahele pressitud propüleenvahust. Inrekorist saab valmistada nii auto kandmiku kui mõningaid kerepaneele. Näidisena ehitati seda materjali kasutades Porsche 356 Speedster komplektauto, mis oli tavalistest materjalidest konstrueeritust 15 % kergem. 4 Kasutatud allikas: http://forte.delfi.ee/news/auto/leiutati-taiesti-uus-autode-valmistamise- materjal.d?id=33201799 Kokkuvõte Kokkuvõtteks same öelda, et peamine autode koostisosa on olnud läbi aegade metall. Kasutatakse erinevaid sulameid. Mootoriblokk võib näiteks olla malmist. Kere ja sassii terasest ning kerepaneelid plekist

Auto õpetus
42 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Autode ajalugu alates algusest kuni tänapäevani

sajand, kuid need autod olid väga rasked ja praktilised ainult siledal teel mille tugevus oleks pidanud olema võrdne raua omaga. Katsetati mootoreid mis töötasid elekti, söeõli, auru ja söegaasiga, kuid üksi neist ei olnud odav, kerge ja vajasid pidevat laadimist või lisamist, mille tarbeks oli vaja auto peatada ja mis ei lasknud esimestel autodel läbida suuri vahemaid ilma vahepeatusteta, esimene läbimurre toimus bensiinimootorite leiutamisega. 1860.a leiutas Jean Etienne Lenoir 2-taktilise mootori, hiljem 1876.a. leituas Nicolaus A. Otto 4-taktilise mootori, mida kutsuti ,,Otto Cycle Engine", peale leiutamist pani ta mootori mootorratta peale. Mõlemad leiutised on tänapäevalgi põhilised mootori töötüübid. 1894.a. Leiutas mees nimega Rudolf Diesel mootori, mis tõestas, et kütus saab süttida ka ilma sädemeta, sama mootor oleks ta ka peaaegu tapnud, kui see plahvatas katsetamisel

Auto õpetus
138 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Autod

Esimese töötava aurumasina ehitas prantslane Denis Papin 1690. aastal . 1881. aasta novembris demonstreeris Prantsuse investor Gustave Trouvé Pariisis rahvusvahelisel näitusel töötavat kolmerattalist elektrimootoriga masinat , mida nimetas automobiiliks. Kaasaegse auto aluseks sai aga töökindla ja suhteliselt kompaktse kahetaktilise sisepõlemismootori loomine Karl Benzi poolt 1879. aastal ja nende tootmise alustamine 1883. aastal . 1885. aastal sai aga Karl Benz valmis oma esimese auto. Kuigi see oli kolmerattaline, sai see aluseks kaasaegse auto kontseptsioonile. Eesti autoajalugu Esimeseks autoks Eestis oli 1895. a. Paide kreisiametnikule kuulunud auto (jõuvanker). Tallinna esimeseks autoomanikuks oli kapten Fjodorov, kes ostis 1902. aastal Peterburist Clement-Panhard marki auto. Tallinnas oli 1908 aastal 6, 1913. aasta suvel 74 ja 1914. aasta juulis 162 autot. I maailmasõja algusega 1. augustil 1914 rekvireeriti neist 67. 1914

10,klass
21 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Karl Benz

KARL BENZ REFERAAT Tallinn 2013 1.SISSEJUHATUS Carl Friedrich Benz (pildil foto 1. (Allikas4.)) , sündinud kui Karl Friedrich Michael Vaillant 25. november 1844 Mühlburgis Karlsruhe lähedal Badeni Suurvürstiriigis, suri 4. aprill 1929 Ladenburgis, Saksamaal. Oli saksa leidur,insener, bensiinimootoriga auto leiutaja, auto Mercedes-Benz looja. 125 aastat tagasi, 29. jaanuaril 1886, esitas Saksa leidur Carl Benz patenditaotluse gaasimootoriga sõidukile, mida tänapäeval peetakse esimeseks töökõlbliku konstruktsiooni ja sisepõlemismootoriga autoks. 2.BENZ PATENT MOTORWAGEN Foto 2. (Allikas4.) Benzi patenteeritud mootorsõiduk 31.detsembril 1878 sai Benz patendi kahetaktilisele bensiinimootorile, hiljem patenteeris ta ka ülejäänud tähtsad sõlmed ­ akseleraator, vedeljahutusega jahutussüsteem, akust töötav süüteküünlaga süütesüsteem, siduri, käigukasti ning karburaatori

Ajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Leiutised Ameerikas 19. - 20. sajandil

sobiks. 1790. aastal väljastati Thomas Saintile jooniste alusel patent õmblusmasinale aga ka tema ei ehitanud kunagi valmis toimivat prototüüpi. Hiljem üritati ka Saintile jooniste järgi õmblusmasinat ehitada, see aga ei töödanud. Järgnevatel aastatel üritasid paljud leiutajad ja rätsepad õmblusmasinat leiutada. Neid masinaid aga kunagi ei patenteeritud kuna need osutusid kas töökõlbamtuks või läksid kergelt katki peale vähest kasutamist. 1830. aastal leiutas rätsep Barthelemy Thimonner esimese toimiva õmblusmasina. Masin kasutas ühte niiti ja selle õmblus nägi välja nagu tikand ehk see ei õmmelnud sirget joont mööda. Ta ehitas valmis 80 masinat mis kõik olid tema töökojas töös, kus ta valmistas sõdurite vorme. Kahjuks aga suurest hirmust, et neil saab töö otsa otsustas grupp Prantsuse rätsepaid töökoja rüüstada purustades kõik masinad. Töökoda põletati maha. Mees ise põgenes Inglismaale

Ajalugu
17 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Reaumuri skaala

Erinevalt Celsiuse ja Kelvini kraadist ei ole Reaumuri skaala enam kasutusel. Reaumuri skaala võttis kasutusele Rene Antoine Ferchault de Reaumur. Seda kasutati piiritustermomeetril ja selle tähis oli oR või oRe. 1 Reaumuri kraad võrdub 0,8 oC. 2 Rene Antoine Ferchault de Reaumur (28. II 1683 - 17. X 1757) R.A.F. de Reaumur oli prantsuse füüsik ja zooloog ning Teaduste Akadeemia liige (1708). Ta leiutas 1730. aastal ka piiritustermomeetri, kuid selle erinevusega, et valis 0-punktiks jää sulamispunkti, vee keemise aga tähistas arvuga 80, vahe jaotas ta 80ks. Niisugune 3 veider keemispunkt sai temalt eluõiguse faktist, et piiritus paisus sellesse piirkonda jõudmisel 80x10­3 korda. Küllalt suur, muljetavaldav ja ümmargune number, sest elavhõbe paisunuks ainult 13x10­3 korda

Füüsika
2 allalaadimist
thumbnail
16
doc

James Bondi autod

1. JAMES BONDI NELJARATTALISED LÄBI AEGADE James Bondi valikusse on jäänud ääretult kallid kui ka vägagi argipäevased margid ja mudelid, milleks on:  Bentley – 3.5 Litre 1931, 4,5 Litre 1930, Mark VI 1953, Mark II Continental, Mulsanne Turbo  Aston Martin – DB5, DB Mark III, DBS, V8 Vantage Volante, V12 Vanquish, DBS V12  Lotus – Esprit S1 1976, Turbo Esprit 1980  BMW- Z3, 750iL, Z8, 520i  Ford Mustang Convertible, Thunderbird 1964, Mustang Convertible 1965, Mercury Cougar Convertible 1969, Mustang Mach 1 Fastback 1971, Econoline 1971, Taunus, LTD 1983, Thunderbird 2002, Fairlane 500 Skyliner 1957, Mondeo ST 2.5 MkIV 2006  Saab – 900 Turbo, 9000 CD, 9000 CD Turbo  Rolls-Royce – Phantom III 1937, Corniche, Silver Wraith II, Silver Cloud 1962, Silver Shadow  Chevrolet – Bel Air convertible 1957, Impala Convertible 1963, Fleetwood Limousine 1977, Corvette C4

Auto õpetus
10 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun