Võrumaa Kutsehariduskeskus EV-12 Sigrid Pau KERGVAHESEINAD KIPSPLAADIST Referaat Juhendaja: Andres Aruväli Põlva 2013 SISUKORD: 1. KIPSPLAADI VALMISTAMINE JA KASUTUSKOHAD LK 3 2. KARKASSI TÜÜBID LK 3 3. KONSTRUKTSIOONIDE ÕHUHELIISOLATSIOON LK 4 4. LADUSTAMINE LK 4 5. NÄIDE KARKASSISÜSTEEMI PAIGALDAMISEST LK 5 6. KOKKUVÕTE LK 8 7. KASUTATUD KIRJANDUS LK 9 1. KIPSPLAADI VALMISTAMINE JA KASUTUSKOHAD Kipsplaadi tooraineks on looduslikku päritolu või tööstusliku kõrvalproduktina tekkinud kips, mis tootmisprotsessi käigus töödeldakse tugeva kartongiga kaetud plaadiks. Kipsplaat on tervisele kahjutu lõhnatu ehitusmaterjal. Plaadi koostise...
UNIVISIOON Maailmataju Autor: Marek-Lars Kruusen Tallinn Detsember 2013 Leonardo da Vinci joonistus Esimese väljaande teine eelväljaanne. NB! Antud teose väljaandes ei ole avaldatud ajas rändamise tehnilist lahendust ega ka ülitsivilisatsiooniteoorias oleva elektromagnetlaineteooria edasiarendust. Kõik õigused kaitstud. Ühtki selle teose osa ei tohi reprodutseerida mehaaniliste või elektrooniliste vahenditega ega mingil muul viisil kasutada, kaasa arvatud fotopaljundus, info salvestamine, (õppe)asutustes õpetamine ja teoses esinevate leiutiste ( tehnoloogiate ) loomine, ilma autoriõiguse omaniku ( ehk antud teose autori ) loata. Autoriga saab kontakti võtta järgmisel aadressil: univisioon@gmail.com. ,,Inimese enda olemasolu on suurim õnn, mida tuleb tajuda." Foto allikas: ,,Inimese füsioloogia", lk. 145, R. F. Schmidt ja G. Thews, Tartu 1997....
Inimesed said näha prillidest kaameraülesvõtet kolmemõõtmelisest kujutisest, mis oli kujutatud inimese enda selga. Inimese keha torkamisel markeriga oli näha ka samaaegselt virtuaalkeha torkamist, kuid seda sai näha prillidest. Selle torke ajal tundsidki inimesed seda, et see virtuaalkeha ongi nende enda keha, mis pole muidugi tõsi. Pärast seda lülitati videoprillid inimestel välja. Seejärel kästi inimestel paar sammu eemale minna ja siis uuesti tagasi oma endisele kohale tulla, kuid pimesi. Juhtus aga ootamatu sekeldus. Katseisikud kõndisid oma tegelikust kohast üle ja astusid oma virtuaalkeha näinud kohale lähemale. Kehaväliseid kogemusi on uurinud ka Rootsi Karolinska Instituudi teadlased. Näiteks teadlane Henrik Ehrson viis läbi uuringu, mille korral nägid inimesed samuti läbi videoprillide oma enda selgade kolmemõõtmelisi kujutisi. Kuid sel korral istusid naine ja mees toolil. Vaadates videoprillides oma selga tagantpoolt, puudutas Ehrson oma kahe plastikkepiga üheaegselt katseisikute selga ja rinda. Katseisikutel tundus, et nad istuvad oma füüsilisest kehast tagapool ehk siis kehast väljas ja seda isegi siis, kui nad oma videoprillidest nägid, kuidas Ehrson puudutab nende oma tõelist selga. Taolist katset sooritas Ehrson ka enda peal. Ta sai samasuguse kogemuse osaliseks nagu said eelmised katseisikud. Ta tundis ennast istuvat teises kohas hoolimata sellest, et tegelikult istus ta ikka ühes kohas. Videoprillidest näha olev keha tundub reaalselt enda kehana kuigi tegelikult seda ei ole. Kuid Ehrson tunnistab, et see keha ei tundu iseendana, vaid jääb tunne nagu vaadatakse hoopis nukku. Kõiki neid katseid on võimalik ajas korrata. Katsete kordamisel mõõtis Ehrson inimeste naha elektrijuhtivust, sest see annab aimdust...
Mängu kirjeldus: Võistkonnad seisavad kolonnis üksteise kõrval (2-3 meetriste vahedega) ning iga võistkond seisab ühes kolonnis. Võistlejad panevad jalad harki ning pall on esimesena kolonnis seisva õpilase käes. Õpilane veeretab palli jalgade vahelt viimasele. Viimane saab palli kätte ning jookseb palliga esimese õpilase ette ning samuti veeretab palli viimasele jalgade vahelt. Niimoodi liigub võistkond kogu aeg edasi. Võistluse võidab see võistkond, kes jõuab esimesena sihtpunktini (näiteks mingi joonenikoonuseni jne). Jooks palliga Osalejate arv: paarisarv (6+) 2 mängijat seisavad üksteise vastas ja nende laupade vahel on suur pall. Ülesanne on peale stardimärguannet jõuda võimalikult kiiresti sihtpunktini ja tagasi nii, et pall ei kukuks maha. Üks paarilistest jookseb otse ja teine selgees. Võib mängida ka nii, et pall on mängijate õlgade, puusade või selgade vahel. Banaani mäng Mängijaid jagatakse võistkondadesse, soovitavalt vähemalt 10 ühes. Võistkonna mängijad on kolonnis selili maas, nii et ühe jalad on teise pea juures. Iga võistkond saab endale banaani ja stardi peale annab kolonni esimene järgmisele banaani jalgadega, kes võtab samamoodi banaani jalgadega vastu ja annab edasi. Kumba võistkonna banaan jõuab kiiremini lõppu on võitja! Võib mängida mitme punktini. Hüppa hoia hüppa Osalejate arv: vähemalt 6 Vajalikud vahendid: hüppenöör, torbik, tennisepall Ettevalmistus: Jagunemine meeskondadeks, seejärel kogunevad meeskonnad eraldi kolonnidesse Mängu kirjeldus: Esimesed hakkavad keskjooneni hüppenööriga tavalisi koos jalgadega hüppeid tegema niimoodi, et tennisepall on lõua all hoides, hüpates torbikust mööda, liiguvad tagasi meeskonna juurde, annavad hüppenööri edasi + tennisepalli (SEDA ILMA KÄTETA) ning järgmine teeb sama. Seda kuni viimase osa...
Seega sai mahajäetud haohunnikust siiski matuselõkke, sest tagasitulnud külaelanikud hakkasid sääl oma hukkunid põletama. Sõda mis nad pidasid oli isemoodi sõda. Nad teadsid, et terve laia maailma avstu nad kaheksi ei saa, kuid mitte kunagi ei taganenud nad võitlusest ja võitlus käis tegelt vaid enda lõbu jaoks uue maailma vastu. Vaenlaste veri ja mustus kattis nende tervet keha ja varsti nägid nad välja nagu kollid kes surnust tõusnud selleks, et kimbutada uut maailma mis neist kuidagi lahti ei suutnud saada. Vanaisa ja Leemeti sõja harjumus ja sõja möire ’Põhja Konn on tagasi tulnud’oli varsti teada üle maa ja nähes vanaisa lendamas üle põldude laskusid küla elanikud põlvili ja palvetasid kaitset metshaldjate eest. Vahest jääb Leemet kuskile metsatukka passima küla kus nagu Johannese külas noored kiigeplatsil lusti löövad kuid kui teda märgatakse pugevad tütarlapsed oma posite selgade taha ja Leemet naerab, et kaitset tema vastu ei ole ja ta põlgab tüdrukute lollust ja laseb neil näha viimast korda Põhja Konna naeru keda ta enne oleks kaitnud kuid nüüd kui tood rahvas poolt vahetas nende vastu läheb. Leemet kujutas ette, et tüdrukud imetleks ja armastaks vana maailma tugevust ja võimsust kuid imetlusest ja armastusest pole siin midagi rääkida, sest tegeltnad jooksid peitu ja kisendasid toimuva peale ning ka Leemet teatis, et pole see vana maailma midagi tugevat- tema koos vanaisaga on rohkme nagu suvel maha sadanud lumi, öösel võib ta küll õied ja pungad hävitada aga päeval kuum päike sulatab ta taas. Vanaisal oli komme teha tapetud vaenlaste pealuudest anumaid ja peekreid ja kuna nad tapsid rohkem kui vanaisa suutis peekreid teha jäi neist igapool maha pealuude saba. Üks kena päev sattusid nad huvitava kindluse juurde, selle müürid olid täis raudmehi ja kaitsetorne nii, et otsus seda r...