Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Referaat Jalgrattad ja jalgrattasport 19.sajandil (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Jalgrattad
Jalgratta idee
Jalgratta sünnilugu seostatakse kõige enam saksa  paruni  Karl von Draisiga, kes 
ühendas 19. sajandi alguses kaks vankriratast puitraamiga ja varustas selle  raamistiku  
sadulaga. Sõitmine toimus  jalgadega  lükates. Siiski oli ka varasemal ajal loodud 
jooniseid, mis meenutasid jalgratast ja on ka Drais ise pigem tuntud kui dresiini leiutaja.
Šoti sepp Kirkpatrick MacMillan ehitas 1839. aastal esimese nõndanimetatud 
tänapäevase jalgratta kui ta kinnitas tagaratta külge pedaalid. Oma sõiduki 
demonstreerimiseks sõitis ta külateedel kümne tunniga maha 112 km. Ta oleks ehk 
rohkemgi  sõitnud kui ta poleks üht neiut  pikali  ajanud ja seetõttu ohtliku sõidu eest 
vanglatrellide taha sattunud.
Jalgratta areng
1845. aastal varustas prantslane  Pierre  Michaux jalgratta piduritega.
1850ndatel ja 1860ndatel töötasid prantslased Pierre Michaux ja Pierre Lallement 
suurendatud  esiratta külge paigutatud pedaalidega jalgrataste kallal. Nende jalgrattaid 
kutsuti "kondiraputajateks" ja need koosnesid rauast raamist, puust ratastest ja rauast 
kummidest. Nende ratastega oli raske sõita ja ohtlik kukkuda.
Kummist valatud rattakummid võeti kasutusele 1865. aastal.
Pierre Michaux hakkas koos poja Ernestiga 1867. aastal  tootma  esiratta külge 
kinnitatud pedaalidega jalgrattaid.
Järgnevatel aastatel tegeldi jalgratta massi vähendamisega. Näiteks võeti 

Referaat Jalgrattad ja jalgrattasport 19 sajandil #1 Referaat Jalgrattad ja jalgrattasport 19 sajandil #2
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2010-10-19 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 16 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor AnnaAbi Õppematerjali autor
Referaat jalgratasetest

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
4
docx

Leiutis JALGRATAS

Kummist valatud rattakummid võeti kasutusele alles 1865. aastal. Pierre Michaux hakkas koos poja Ernestiga 1867. aastal tootma esiratta külge kinnitatud pedaalidega jalgrattaid. Järgnevatel aastatel tegeldi jalgratta massi vähendamisega. Näiteks võeti kasutusele peenete kodaratega metallrattad varasemate vankrirataste asemel. Metallist kodarate kasutuselevõtt võimaldas aga esiratta suurendamist, sest mida suurem oli esiratas, seda kaugemale sai ühe pedaalipöördega sõita. See muutis jalgrattad ka järjest ohtlikumaks, kuna aina kõrgemaks muutuvate jalgratastega oli keerukas liigelda. Kettülekanne leiutati 1884. aastal. Pärast seda kadus vajadus suure esiratta järele ja jalgrataste mõõtmed hakkasid vähenema, kuna ratta suurendamise asemel sai suurendada tagumise hammasratta suurust. Jalgrattaga liiklemine raputas kõvasti (siit ka nimetus "kondiraputaja"). Seda probleemi püüdis lahendada soti loomaarst John Boyd Dunlop, kes varustas 1888. aastal jalgratta

Kultuurilugu
thumbnail
16
pptx

Jalgratas

Jalgrattas 1818-1860 Alina Martov 2016 Jalgrattas 1818 aasta • Jalgratta sünnilugu seostatakse kõige enam saksa paruni Karl von Draisiga, kes ühendas 19. sajandi alguses kaks vankriratast puitraamiga ja varustas selle raamistiku sadulaga • Sõitmine toimus jalgadega lükates №1 Jalgrattas 1839 aasta • Šoti sepp Kirkpatrick MacMillan ehitas 1839. aastal esimese nõndanimetatud tänapäevase jalgratta, kui ta kinnitas tagaratta külge pedaalid. • Oma sõiduki demonstreerimiseks sõitis ta külateedel kümne tunniga maha 112 km. • Ta oleks ehk rohkemgi sõitnud, kui ta poleks üht neiut pikali ajanud ja seetõttu ohtliku sõidu eest vanglatrellide taha sattunud №2 Jalgrattas 1860 • 1850. ja 1860. aastatel töötasid p

Ajalugu
thumbnail
26
doc

Jalgrataste kasutamine ja rattasport Eestis

25 KASUTATUD ALLIKAD 1. All- time List of Fastest Bicycles on Earth. [01.11.2006] http://www.wisil.recumbents.com/wisil/records/Fastest_Ever.htm 2. Eesti Nõukogude Entsüklopeedia 4. Tallinn: Valgus, 1989, lk 68- 69 3. Hudson, W. Myths and Milestones In Bicycle History. [01.11.2006] http://www.jimlangley.net/ride/bicyclehistorywh.html#tline 4. Johanson, R. Jalgrattasport Eestis. Tallinn: AS Pakett Trükikoda, 1997, lk 132- 156 5. Jurtsenko, I. Jalgrattasport Võite ja võitjaid viimasest veerandsajandist. Tallinn: Maalehe Raamat, 2002, lk 5-9, 18- 30 6. Juske, A. Jutustus Rattast. Tallinn: Valgus, 1989, lk 5- 20, 39- 45, 73- 76, 78- 82 7. Kask, H. 100 aastat jalgrattasporti Eestis. Tallinn: Eesti Raamat, 1986 lk 7- 12, 16- 19, 24- 30 8. Künnapuu, P. Mägiratta ajalugu. [01.11.2006] http://pk.pri.ee/ratas/ajalugu.html 9. Ohljabinin, O

Kirjandus



Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun