Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Postimpressionismi kokkuvõttev konspekt (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Vasakule Paremale
Postimpressionismi kokkuvõttev konspekt #1 Postimpressionismi kokkuvõttev konspekt #2 Postimpressionismi kokkuvõttev konspekt #3 Postimpressionismi kokkuvõttev konspekt #4 Postimpressionismi kokkuvõttev konspekt #5 Postimpressionismi kokkuvõttev konspekt #6 Postimpressionismi kokkuvõttev konspekt #7 Postimpressionismi kokkuvõttev konspekt #8 Postimpressionismi kokkuvõttev konspekt #9 Postimpressionismi kokkuvõttev konspekt #10 Postimpressionismi kokkuvõttev konspekt #11 Postimpressionismi kokkuvõttev konspekt #12 Postimpressionismi kokkuvõttev konspekt #13 Postimpressionismi kokkuvõttev konspekt #14
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 14 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-05-03 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 19 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor S D Õppematerjali autor
Postimpressionism on 19. sajandi lõpu maalikunsti vool, mis kasvas välja impressionismist.
Terminit "postimpressionism" kasutas esimesena briti kunstnik ja kriitik Roger Fry selleks, et kirjeldada prantsuse kunsti arengut pärast Édouard Manet'd. Fry kasutas seda terminit siis, kui ta 1910 organiseeris näituse "Manet ja postimpressionism".

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
12
odp

Postimpserssionism

PostimpressioniSM Autor : Andra Leppikson Lühidalt Postimpressionism on 19. sajandi lõpu maalikunsti vool , mis kasvas välja impressionismist Terminit "postimpressionism" kasutas esimesena briti kunstnik ja kriitik Roger Fry selleks, et kirjeldada prantsuse kunsti arengut pärast Édouard Manet'd. Fry kasutas seda terminit siis, kui ta 1910 organiseeris näituse "Manet ja postimpressionism". Postimpressionistid arendasid impressionismi: nad jätkasid eredate ja paksude värvide

Kunst
thumbnail
2
docx

Postimpressionism

Postimpressionism Postimpressionism on 19. sajandi lõpu maalikunsti vool, mis kasvas välja impressionismist. Terminit "postimpressionism" kasutas esimesena briti kunstnik ja kriitik Roger Fry selleks, et kirjeldada prantsuse kunsti arengut pärast Édouard Manet'd. Fry kasutas seda terminit siis, kui ta 1910 organiseeris näituse "Manet ja postimpressionism". Postimpressionistid arendasid impressionismi: nad jätkasid eredate ja paksude värvide ning eristuvate pintslitõmmete kasutamist ning maalisid samamoodi realistlikke teemasid. Kuid postimpressionistid kaldusid rohkem geomeetrilisi vorme rõhutama, samuti väljendusliku mõju saavutamiseks vorme moonutama ning ebaloomulikke ja meelevaldseid värve kasutama. Postimpressionistid ei olnud rahul impressionistlike maalide teemade triviaalsusega ja struktuuri kadumisega, aga neil ei olnud ühist meelt selles, missuguses suunas edasi minna. Georges Seurat ja tema järgijad töötasid välja puäntillismi, väikeste värvitäppide süs

Kunst
thumbnail
12
pptx

Postimpressionism - Kunst

Joonistus tema töödes on lihtsustatud, Paul Gauguin „Autoportree“ Teos valmis 1889. aastal. Esiplaanil on kujutatud kunstniku. Tagaplaanil on mõne toa sein, millel ripub maal. Kompositsioon on tasakaalus. Teoses on iseloomulik tugevad tumedamad kontuurid Jooned on ilmekad, nurgelised ja jõulised. Maalil on olulisem värv, kui ruumilisus- maalimisviis on pinnaline. Kasutatud on rohkelt kollaseid, pruune ja rohelisi toone. Kasutatud allikad: Postimpressionism kokkuvõte Postimpressionism kokkuvõte Vincent van Gogh elulugu Vincent van Gogh elulugu 2 Paul Cèzanne elulugu Paul Gauguin elulugu Henri de Toulouse-Lautrec “Tähisöö” analüüs Henri de Toulouse-Lautrec “Jane Avril“ https://et.wikipedia

Keskaja kunst
thumbnail
3
doc

Looming pluss mõned maalid

Kunstnikud: Paul Cezanne (19. jaanuar 1839 ­ 22. oktoober 1906) oli prantsuse postimpressionistlik kunstnik, kelle loomingut peetakse sillaks impressionismi ja kubismi vahel. Maale · "Moodne Olympia" · "Poodu maja" · "Sainte-Victoire'i mägi" · "Suured suplejad" Eugène Henri Paul Gauguin [gogää(n)] (7. juuni 1848 Pariis ­ 9. mai 1903) oli prantsuse üks tuntumaid postimpressionistlikke maalikunstnikke Tema maalimistehnika areng oli äärmiselt kiire ning juba 1880ndate esimesel poolel valmisid tema esimesed tõsisemad impressionistlikku laadi teosed. Gauguini impressionistliku stiili viljelus kestis aastani 1888, mil ta tüdines zanrist lõplikult ­ teda häiris eelkõige impressionismi omanäolisuse puudumine. 1880ndate lõpuaastail eksperimenteeris ta cloisonnisme`iga, milelle on iseloomulik selged tugevad kontuurid (sageli tumedad). Cloissonnisme'i üheks ehedaimaks näiteks on "Kollane Kristus", mis valm

Kunstiajalugu
thumbnail
30
docx

19.sajandi kunstiajalugu

19. sajandi lõpukümnenditel töötas kolm suurt maalijat, kellest said 20. sajandi moodsa kunsti eelkäijad. Need olid Vincent van Gogh, Paul Gauguin ja Paul Cezanne. Kuigi nad alustasid tegevust koos impressionistidega, lõid nad neist peagi lahku. Kolm suurt moodsa kunsti eelkäijat olid omavahel vägagi erinevad, ometi tavatsetakse neid ning mõnesid nende mõttekaaslasi ja kaasaegseid nimetada postimpressionistideks nendeks, kes tulid pärast impressioniste (post = pärast). Postimpressionism oli puhtprantsuslik nähtus, kuid mõju avaldas ta hiljem kogu Euroopa kunstile. Van Goghi looming näitab, milline omaette väljendusvõime on värvidel, kui kunstnik püüab oma tundeid ja meeleolusid väljendada eelkõige värvide kaudu. Punase, sinise ja rohelise kõrval oli van Goghi lemmikvärviks kollane kuldse viljapõllu, päevalillede, lõõmava lõunamaise päikese värv. Tundub, nagu oleks van Gogh meeletult kiirustanud:

Kunstiajalugu
thumbnail
14
doc

Impressionism

eksootikast. Teiselt poolt aga suhtusid impressionistid oma maalidel kujutatavasse lausa kiretult, püüdes vaid äärmise täpsusega edasi anda selle välist külge. Postimpressionism Postimpressionism ei ole impressionismi otsene järg, kuigi nimetusest võiks seda järeldada. On mõtlik, karm ja süngevõitu. Postimpressionistid tegutsesid samaaegselt ja veidi peale impressioniste. Nad ei moodustanud ühtset rühmitust. Postimpressionismi terminiga tähistati kuulsaid uue maalikunsti loojaid, kes end algul nimetasid impressionistideks. Nimetus "postimpressionism" tuli kasutusele hiljem. Postimpressionistid olid impressionistide loodud maailma vastu kriitilised ja lõid uue sideme kujutlusmaailma ja objektiivse tegelikkuse vahel. Ei püüdnud kujutada niivõrd muljeid kui tundeid. Alguseks loetakse impressionistide viimane näitus, a. 1886. Tähtsamad esindajad on H. Toulouse ­ Lautrec, P. Cezanne, V. van Gogh ja P. Gauguin.

Kunstiajalugu
thumbnail
34
pdf

Üldine kunstiajalugu

Impressionism oli 19. sajandi maalikunsti vool, mis sai alguse 1860. aastatel oma kunstinäitusi korraldama hakanud Pariisikunstnike vabast ühendusest. Vool sai nime Claude Monet' maali "Impression, soleil levant" ("Impressioon. Tõusev päike") järgi. Sõna "impressionism" laskis kogemata käibele kunstikriitik Louis Leroy, kes kasutas seda ühes satiirilises retsensioonis väljaandes Le Charivari. Impressionismi ideed levisid kujutavast kunstist muusikasse ja kirjandusse, nii et tekkisid impressionism muusikas ja impressionism kirjanduses. Impressionistlikule maalikunstile on iseloomulikud muuhulgas nähtavad pintslitõmbed, heledad värvid, avatud kompositsioon, rõhuasetus valgusele ja selle muutumisele, igapäevased teemad ja ebatavalised rakursid. Impressionismiks nimetatakse ka selle stiili hilisemaid jäljendusi. Varajased impressionistid olid radikaalid, kes ütlesid lahti akademismi reeglitest. Nad ei lähtunud joontest, vaid värvidest, võttes eeskuju näiteks Eugène Delacroix'st

Eesti kunstiajalugu
thumbnail
6
doc

Paul Gauguini

Abja Gümnaasium Refetaat Paul Gauguini Koostas: Gert Orav 12. klass Abja-Paluoja 2011 1 Eugène Henri Paul Gauguin (7. juuni 1848 Pariis ­ 9. mai 1903) oli prantsuse üks tuntumaid postimpressionistlikke maalikunstnikke. Paul Gauguin sündis Pariisis. Tema ema oli Peruu päritolu, isa prantsuse ajakirjanik. Oma varajase lapsepõlve veetis ta Peruus, kus ta muuhulgas tutvus Peruu ja Hispaania keraamikaga. Hariduse sai Paul Gauguin Orléansis. Pärast kooli tegeles ta kuus aastat merekaubandusega reisides paljudes maades. Hiljem teenis ta Prantsuse mereväes. 1870. aastal naasis ta Prantsusmaale ning asus tööle börsimaaklerina. Tema hobiks oli ka kunstiteoste kollektsioneerimine. 1875. aastal kohtus ta prantsuse impressionistliku maalikunstniku Camille Pissarroga, kellega ta hakkas nädalavahetustel maalima. Ehkki algul oli ta maalikunstis niiöelda diledant, arenes ta väga k

Kunstiajalugu




Meedia

Kommentaarid (1)

shanna profiilipilt
Sandra Silver: väga asjalik
04:10 03-06-2012



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun