Anastassia Toming, 072710 Kuidas teha nii, et inimesed tunneksid end õnnelikuks töökohal? Iga organisatsioon koosneb inimestest. Iga inimene on väike osa, detail sellest süstemist, just inimese seisundist oleneb kogu organisatsiooni edu. Juht, kes ei saa sellest aru, arvatavasti kaotab. Edukas ettevõte on eelkõige, see kus iga töötaja tunneb end mugavalt, enesekindlalt ja peaasi vajalikuks. Eksperimendid, mis olid korraldatud 1920-tel aastatel Hawthornes tõestavad seda, et ülemuse suhtumine töötajasse mõjub tema tootlikkust mitte vähem, kui isegi palga suurenemine. Eksperimendi käigus mõõtsid uurijad töötajate tootlikkust, muutes töötingimusi (palk, valgus, niiskus, vaheaja kestus). Igaüks sellistest muutustest tegi tootlikkust suuremaks. Aga kõige huvitavam on see, et pärast esmaste tingimuste tagasitulekut tootlikkuse tase ka suurenes. See fenomen nimetati Hawthorn efektiks. See tõestab, et näit...
Avaliku sektori tellitud e-lahenduste eksport on olematu Regionaalminister Siim Kiisler on öelnud: "Eesti on küll tuntud IT-tiiger ja e-riigi pioneer, aga me ei oska oma kogemust pöörata rahvusvaheliseks majanduskasuks, et luua sellega ekspordivõimalusi oma ettevõtetele ja hoida innovaatilise riigi mainet. See peab muutuma," Eestis on kodumaisel kapitalil välja arendatud ID-kaardi süsteem, kodanikuportaal X-tee, interneti teel täidetavad tuludeklaratsioonid ja kõikvõimalikud registrid, mis on väga kasulikud ja pannud aluse Eesti IT-alasele tuntusele ja järjepidevale IT arengule. Need Eestis väljaarendatud lahendused on iga e-arengut alustava riigi infotehnoloogiliste lahenduste stardipakett, aga sellele vaatamata pole toimunud nende IT-rakenduste eksporti välisriikidesse. Miks siis ei ole? Hea seletuse annab Martin Gorosko seletus antud probleemile ,,Meie tehnopargis töötavad IT-ettevõtted, kes tegelevad riigihangetega. S...
Organisatsiooniteooria PSO7106.LT/7057.LT Antek Kasemaa 2. veebruar Moodle'I password ORgTeo2018 Organisatsioon korrapärane tervik. Sotsiaalsed kooslused, ühised eesmärgid, tervik. Koos tehes ollakse efektiivsemad. Eesmärgid, mida üksi on raske ellu viia. Ühiskonna teenimine. Ühistegevus on tulemuslikum. Koostegevus aitab kaasa. Organisatsioonid võimaldavad usalduse teket. St vähendame kõike seda, millega riske maandame. Kui orgnasiatsioonid tegutsevad suhetes teiste organisatsioonidega, siis usaldatakse partnereid, kui temaga on varem koostööd tehtud. Koostegevuse efektiivsuse sünergiamoment. Organisatsioone iseloomustavad parameetrid Formaliseeritus kui palju on reegleid ja kuidas need on kirjas. Standardsed kirjapandud reeglid formaliseeritud firma. Tsentraliseeritus kes otsustab. Tippjuhtkond otsustab, siis on väga tsentraliseeritud Spetsialiseeritud kui väike on see ala, millele ta keskendunud on. Siseheitluse mõttes, ...