Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"meremärgid" - 9 õppematerjali

thumbnail
1
doc

Õppimiseks geograafia kontrolltööks

Geograafia KT5!!! 1)Läänemeri. Merevee om ­ soolsus (madal ­ riimvesi), hapnik (keskosas puudub, oluline mereelustikule). Elustik ­ niiske õhk, tugevad tuuled (suured lained), liigivaene nii loomastik kui taimestik. Rannik ­ kitsas vöönd mere ja maismaa vahel (luitseljakud, rannavallid, rahud, luited, karid, laiud, meremärgid. Iseloomustus ­ sügavus (-60m), liigestatud (lahed, väinad, poolsaared, saared). Reostus ­ kehv veevahetus, katseks on sõlmitud erinevaid rahvusvahelisi kokkuleppeid. 2)Rannatüübid. Pankrand ­ merepiirini ulatuvad aluspõhjakivimid, mida lained lõhkuma ulatuvad. Tehisrand ­ ulatub tavaliselt kaugele merre, mistõttu tormi ajal tõuseb vastu kindlustust põrkuv veevall kõrgele. Moreenrand ­ palju rändrahne. Liivarand ­ ümaraks lihvitud kivid lainetusele avatud rannalõikudel.

Geograafia → Geograafia
105 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Veeteede Navigatsiooni seadmed

Kui nähtavuskaugus ei pea ületama 3 - 4 miili, võib kasutada kolmnurkseid, trapetsi- või rombikujulisi kilpe. Ehitise ja fooni vahel heleduskontrasti tekitamiseks on tuletornid ja meremärgid tarvis vastavalt värvida. Varvikontrast kui objekti värvuse silmaga eristamine antud foonist omab tähtsust 2-km kauguseni tuletornist. Kaugemalt ei erista silm uduvine tõttu enam torni värvust ning põhiliseks mõjutavaks teguriks jääb heieduskontrast. Tuletornid ja meremärgid soovitatakse olenevalt foonist, millele nad projitseeruvad, värvida tabelis näidatud värvi. Taust Soovitatav värvus Roheline taimestik valge, oranz Taevas Must, punane Meri Valge, oranz Kollane liiv Must, valge 1 Veeteede navigatsiooniseadmed

Kategooriata → Veeteede navigatsiooni seadmed
22 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Referaat Päikeseenergia

Eesti päikesega ning Saksamaa hindadega ca 10a. Päikesepaneelide elueaks loetakse 25-30 aastat. Täna on Eestis päikeseenergia kasutamine elektri tootmise eesmärgil valdav majapidamistes, kus üldvõrguga liitumine pole võimalik (n Eesti väikesaared) või on see liialt kallis (alajaam asub mitme km kaugusel), samuti väikeste autonoomsete süsteemide puhul (valveseadmed, veebikaamerad, ilmajaamad, meremärgid jne). Kui kasutada autonoomset elektrisüsteemi ka talvel, siis meie kliimas on hea lahendus päikese- ja tuuleenergia kombinatsioon: * Seadmete üldmaksumus on odavam kui talveperioodil kompenseerida PV paneelide väiksemat tootlikkust tuulegeneraatori abil. * Talvel on Eestis tuulenergiat enam kui suvel, päikeseenergiaga jälle vastupidi. * Üldjuhul on pilves ja sajune ilm, kui päikeseenergiat vähe, tuulisem; päikesepaisteline päev seevastu jälle tihti tuulevaikne.

Ökoloogia → Ökoloogia ja keskkonnakaitse
176 allalaadimist
thumbnail
133
ppt

Väikelaevajuhid - navigatsioon

ettevalmistuse lõpetamise kohta, esitab vajalikud materjalid reisi analüüsimiseks. Reisiplaani koostamise põhietapid Sõidurajooni tundma õppimine Seda alustatakse navigatsioonilise ja hüdrometeoroloogilise informatsiooni kogumisest: navigatsioonilised tingimused ­ tee pikkus, rannajoone liigestatus, meresõidu ohud, väiksemaid sügavused, meresõiduks suletud ja keelatud rajoonid, tuletornid, tulelaevad ja muud meremärgid, sihtsadamasse sissesõidu tingimused, ankrukohad, sadamareeglid. Hüdrometeoroloogilised tingimused ­ nähtavus, udud, temperatuurid, valitsevad tuuled, tormid, tuulevaikus, veealused ja veepealsed ohud, hoovused, nende iseloom ja tingimused. Kuna meresõidu tingimused pidevalt muutuvad tuleb korraldada navigatsiooniliste ja hüdrometeoroloogiliste teadete ja hoiatuste vastuvõtt. Marsruudi valik Marsruut tuleb valida selliselt, et läbitav vahemaa oleks

Merendus → Laevandus
20 allalaadimist
thumbnail
133
ppt

Laevajuhid- navigatsioon

ettevalmistuse lõpetamise kohta, esitab vajalikud materjalid reisi analüüsimiseks. Reisiplaani koostamise põhietapid Sõidurajooni tundma õppimine Seda alustatakse navigatsioonilise ja hüdrometeoroloogilise informatsiooni kogumisest: navigatsioonilised tingimused ­ tee pikkus, rannajoone liigestatus, meresõidu ohud, väiksemaid sügavused, meresõiduks suletud ja keelatud rajoonid, tuletornid, tulelaevad ja muud meremärgid, sihtsadamasse sissesõidu tingimused, ankrukohad, sadamareeglid. Hüdrometeoroloogilised tingimused ­ nähtavus, udud, temperatuurid, valitsevad tuuled, tormid, tuulevaikus, veealused ja veepealsed ohud, hoovused, nende iseloom ja tingimused. Kuna meresõidu tingimused pidevalt muutuvad tuleb korraldada navigatsiooniliste ja hüdrometeoroloogiliste teadete ja hoiatuste vastuvõtt. Marsruudi valik Marsruut tuleb valida selliselt, et läbitav vahemaa oleks

Merendus → Merendus
77 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Eksam rannikuprotsessid

1. PILET Randade uurimise metoodika. Välitööd: rannas, vee all, laevalt. Seire Statsionaarsed Mudelid, basseinid. Randade evolutsiooni mõjutavad peamised tegurid. Globaalsed, regionaalsed, kohalikud. Globaalsed - tugevad tormipurustused on eeskätt tingitud nihetest kogu maailma kliimas. *Viimastel aastakümnetel on täheldatud tugevate tormide esinemissageduse mitmekordistumist. *Purustavalt tugevad tormid järgnevad teineteisele sellise sagedusega, et randade looduslik seisund ei jõua loomulikul teel enam taastuda. *Ranniku kui tervikliku süsteemi looduslik tasakaal on paigast ära. *Tugevate tormide esinemissageduse suurenemine võib olla märk nn "kasvuhoone nähtuse" algusest ja on seotud viimaste aastate kliima üldise soojenemisega. *Soojade perioodide esinemine on paljude l...

Loodus → maastikuökoloogia ja...
21 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Vahitüürimehe kohustused

ja käepärast olevaid navigatsiooniriistu ja nende piiranguid, rakendama ohutusmeetmeid Sõit ranna lähedal ja tiheda liiklusega rajoonis Tuleb kasutada rajooni jaoks sobivat, kõige suurema kaardimõõduga ja viimase informatsiooni järgi korrigeeritud kaarti. Laeva asukohta tuleb määrata sagedasti ja kui olud võimaldavad, erinevate meetoditega. Vahitüürimees peab identifitseerima kõik sõidupiirkonna meremärgid. Sõit lootsiga pardal Kapten vastutab laeva ja meeskonna ohutuse eest, loots ülesandeks on abistada meresõitu kitsustes, sadamale lähenemisel ja sissesõidul ning kai juurde tulekul ja kai juurest lahkumisel. Et kõik sillal sujuks normaalselt, peavad kapten ja vahitüürimees teadma lootsi kavatsusi ja neil pea olema võimalus ükskõik millal seda lootsi käest küsida. Sellise olukorra eelduseks on, et: - kapten ja vahitüürimees teavad sõidurajooni raskusi ja piiranguid

Ehitus → Laevade ehitus
36 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Kartograafia EKSAMI Kordamisküsimused

96. Merekaartide ajalugu Merekaart on mere või ookeani piirkonna tasapinnaline kujutis mingil kindlal geodeetilisel alusel, kindlas kartograafilises projektsioonis ja kaardimõõdus. Merekaart võimaldab valida soodsama laevatee ühest kohast teise, teha kaarditööd ja kontrollida, et valitud laevatee on piisavalt ohutu. Merekaardil on näidatud rannajoone kontuur, kalda samakõrgusjooned, mere sügavus ja samasügavusjooned, merepõhja iseloom, ohtlikud kohad, meremärgid, tuletornide jt. silmatorkavate objektide asukohad. 2000 aastat tagasi hakati avastama Vaikset ookeani, mingeid kaarte ja plaane inimestel polnud. Polüneeslased olid väga osavad meresõitjad, kes kasutasid merel orienteerudes tuult ja lainete liikumise suunda, tänu sellele teadmisele tegid nad tuhandete kilomeetrite pikkuseid merereise ning valmis Polüneeslaste merekaart. See kujutab endast palmivartest kokku seotud ruumilist kaarti, kus

Geograafia → Kartograafia
135 allalaadimist
thumbnail
49
docx

Huvi ja teadlikkus päikeseenergiast eesti elanike seas

com.au/2015/why-solar-costs-will-fall-another-40-in-just-two-years- 21235) 2. Päikeseenergia Eestis 2.1 Päikeseenergia olukord Eestis Tänasel hetkel on Eestis päikeseenergia kasutamine elektri tootmise eesmärgil valdav majapidamistes, kus üldvõrguga liitumine pole võimalik (nt. Eesti väikesaared), või kus on see liiga kallis (nt. alajaam asub mitme kilomeetri kaugusel), samuti väikeste autonoomsete süsteemide puhul (valveseadmed, veebikaamerad, ilmajaamad, meremärgid jne). Heaks lahenduseks Eesti kliimas, arvestades aastaaegasid, on päikese- ja tuuleenergia kombinatsioon. [21] Rohkem on Eesti pinnal levinud soojavee päikesekollektorid. Oluliselt vähem on levinud päikeseenergiast elektri tootmine. Mõiste kontekstis kasutatakse soojusenergia tootmise puhul definitsiooni päikesekollektor ja elektrienergia tootmise puhul mõistet päikesepaneel. [21]

Energeetika → Energia ja keskkond
4 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun