Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge
Add link

Kategooria maailma filmikunsti ajalugu - 6 õppematerjali

Filmikunst >> Maailma filmikunsti ajalugu
5
odt

Miloš Forman (referaat)

Tallinna Ülikooli Balti Filmi- ja Meediakool Milos Forman Referaat Tallinn 2012 Sisukord Lapsepõlv 3 Haridus 3 Filmidest 3 ,,Lendas üle käopesa" 4 ,,Juuksed" 4 Järelsõna 5 Lapsepõlv Forman sündis 1932. aastal Tsehhoslovakkias Cáslavi linnas. Tema ema Anna Forman (sündinud Svábová) pidas suvehotelli, tema isa Rudolf Forman oli professor. Tema vanemad olid protestandid. Natsiokupatsiooni ajal mainis üks põrandaaluse antifasistliku liikumise liikmeid Gestapos ülekuulamisel Rudolf Formani kui põrandaaluses liikumises osalejat. Ta arreteeriti süüdistatuna keelatud raamatute levitamises ning suri 1944. aastal Buchenwaldis. Formani ema suri 1943. aastal Auschwitzis. Forman on öelnud, et ta ei mõistnud täielikult oma vanematega juhtunut enne kui ta nägi 16-aastaselt filmikaadreid koonduslaagritest. Forman elas Teise maailmasõja ajal...

Maailma filmikunsti ajalugu - Tallinna Ülikool
8 allalaadimist
38
pdf

Nouvelle vague - Murrangu saabumine Prantsuse filmikunstis

17 KASUTATUD KIRJANDUS ......................................................................................... 18 Lisad................................................................................................................................ 19 Nouvelle Vague: murrangu saabumine Prantsuse filmikunstis SISSEJUHATUS Olen valinud referaadi teemaks Prantsuse uue laine just seetõttu, et see on üks kinokunsti suuremalt mõjutanud liikumisi, mille panus ulatub tänapäeva välja. Olles eelnevalt küll pealiskaudselt antud teemaga kursis, puudus mul täpsem teadmine selle tagamaade osas ja kokkupuude filmidega. Refereerimisel plaanin eelkõige välja selgitada millised teooriad, sõnavõtud ja teosed sillutasid teed Prantsuse uue laine plahvatamisele filmikunsti maailmakaardile 1959. aastal. Samuti püüan anda ülevaate tolleaegsest Prantsusmaa olustikust, mis sellele kinemaatilisele liikumisele fooni tekitas. Käsitlen ka uut lainet iseloomustavaid tegureid ja tuntumaid viljelejaid, võttes uurimise alla nende debüütfilmid. Ainestikku ammutan erinevatest Prantsuse uut lainet käsitlevatest õpikutest, autorite biograafiatest, internetist ja tähtsamatest artiklitest. Töö olen jaotanud kolmeks alagrupiks. Esimene keskendub kõigele sellele, mis eelnes uuele lainele, andes ülevaate tähtsamatest teooriatest, asutustest, isikutest ja töödest, mis juhatasid teed sellele revolutsioonilisele liikumisele. Teine osa on suunatud ajale, mil uus laine õide puhkes, mis see endaga kaasa tõi ja kaua see kestis, olles teemakäsitluses rohkem ülevaatlik ja keskendunud eelkõige algusaegadele ning tuntumatele režissööridele. Kolmandas alagrupis kaldun traditsioonilistest referaadi vormingutest roh...

Maailma filmikunsti ajalugu - Tallinna Ülikool
10 allalaadimist
12
docx

Theodor Lutsu tegevusest ja tähendusest eesti filmiloos

Kuid seekord on need seotud vahetult filmi peateemaga – jutustusega ruhnu inimestest, kelle elu aastaringid mööduvad sellel Riia lahte eksinud maalapil. Kuigi filmis „Ruhnu“ tegutseb hulganisti inimesi, keda sageli näidatakse ka lähivõttes, ei teki filmi vaadates vahetu eelvoolu muljet, mille Luts saavutas siis, kui suunas oma kaamera Pärnus villarõdul sundimatult tantsivaile inimestele („Kas tunned maad...“) või sama vabalt Haapsalu rannapromenaadil saalivaile suvitajaile („Haapsalu“, 1931). „Ruhnu“ on etnograafiline film, mis tutvustab vaatajaile saart, kus „alalhoidunud ligi 300 aastat vanad traditsioonid ja rahvariided“, nagu ütleb üks filmi algustiitreid. 1931. aasta detsembrikuus tuli Tallinnas ekraanile Theodor Lutsu õppefilm „Gaas! Gaas! Gaas!“. Filmi loomise tingis tollal maailmas levinud seisukoht tulevikusõjast kui tugeva lennuväe osavõtul peetavast keemilisest sõjast. Film algab loenguga õhukaitsekursustel, kus arst selgitab kuulajaile gaaside omadusi ja võitlust nende hävitava toime vastu. Varsti seejärel ründabki oletatav vaenlane õhust ja maalt. Mõned võõrad lennukid murravad läbi Tallinna kohale, linnale langeb gaasi- ja süütepomme. Sel ajal kui samariitlased annavad all abi kannatadasaanuile ja korravalvurid püüavad vältida paanikat elanike hulgas, käib üleval õhuvõitlus. Film lõppeb desinfektsiooni- ja päästekomandode töö näitamisega rünnakujärgses linnas. Kriitikale film meeldis. Kõigi sõnavõtnute heakskiidu pälvis asjaolu, et Luts oli rakendanud filmis mängulisi võtteid, vältinud sisulist ja pildilist üksluisust. Filmi võrreldi välismaiste sõjateemaliste mängufilmidega ja leiti, et see on õhulahingustseenides neile väärikas kaaslane. Tõe...

Maailma filmikunsti ajalugu - Tallinna Ülikool
4 allalaadimist
24
docx

3D kino areng

Kiviõli I Keskkool Maarja Lipp XII klass 3D KINO ARENG LÄBI AJALOO Referaat Juhendaja: Kristjan Lepp Maidla 2015 SISUKORD SISSEJUHATUS.........................................................................................................................3 ESIMESED KATSETUSED.......................................................................................................4 3D KINO HAKKAB JUMET VÕTMA.....................................................................................6 3D KINO TAASSÜND...............................................................................................................8 TÄNAPÄEV...............................................................................................................................9 KOKKUVÕTE...

Maailma filmikunsti ajalugu - Keskkool
7 allalaadimist
2
docx

Michelangelo Antonioni "Blow Up"

Peategelane kogub selle tarbeks eriti realistlikke fotosid igapäeva elust Londonis. Ühel päeval satub fotograaf pildistamas pargis suudlevat paarikest. Paarikese naispool märkab fotograafi. Naine püüab fotograafi kinni ja on nõus tegema kõike, et pildistajalt fotod enda kätte saada. Antud olukord intrigeerib fotograafi nii piisavalt, et ta otsustab naisele kuuluva kaamera endale jätta ja annab naisele teise kaamera, et too teda rahule jätaks. Pilte ilmutades, tuleb neilt välja aga hoopis pargis tapetud mees. Filmi „Blow up“ võib lugeda üheks selgemaks näiteks, kuidas 20.sajandi teises pooles toimus pea kõikides kunstizanrites sh ka filmikunstis teatav muudatus. Filmi oli lisandunud semiootika. Huvi märgi ja tähenduse vastu. Huvi interpreteerida teost. Filmi lugu pakub mitut erinevat tõlgendamise viisi, ent ka teatavat soovi vaataja küsimustele mitte vastata. Nii juhib film meid juba üsna alguses kindlale arvamisele, et lugu on armukolmnurgast ja naine tahab fotosid tagasi saada, et mitte oma abikaasale armukesega vahele jääda. Kui fotograaf avastab pildilt hoopis mõrvatud mehe, muutub lugu, mida vaataja arvas juba ette teadvat, täielikult. Film on järsku muutunud mõrvamüsteeriumiks. Fotograaf on avastanud laiba põõsa seest ja läheb kirjanikust sõbra käest nõu küsima, mida selle teadmisega peale hakata. Teel sõbra juurde, eksib ta tänavatele ja satub hoopis noortega peole. Kui ta järgmine päev viimaks silmad lahti teeb ja uuesti parki tagasi jookseb, peab ta oma kurbuseks tõdema, et laipa polegi enam seal. Selline järsk lõpp-lahendus on vaataja...

Maailma filmikunsti ajalugu - Tallinna Ülikool
3 allalaadimist
4
pdf

Filmiajalugu

Roundhays lääne Yorkshires. Inglismaa on üldiselt tuntud kui kõige varasem elava liikumise pildiga. aastal 1878 Leland Stanfordi sponsorluse all pildistas Eadweard Muybridge kiiresti liikuvat hobust kellel nimeks "Occident", kasutades selle12 seeriat stereoskoopilist kaamerat. Esimene edukas katse leidis aset 11 juuni Palo Alto farmis Californias ajakirjanduse kohalolekul. Kaamerad olid paigaldatud paralleelselt hobuste jooksu rajaga ja kõik kaamera luugid olid kontrollitavad liikuva nööriga,mis pääsesid liikumakoos hobuste kapjadega. Seal oli 21 osa et jäädvustada hobuste jooks. See teeb umbes 1000 pilti sekundis. Chicagos 1893 aastal maailma näitusel pidas Muybridge mitu loengut loomade teaduse edasiliikumisest loomaaretuse hallis,mis oli spetsiaalselt ehitatud "Midway Plaisance" näituse alustalaks. Ta kasutas enda loomaperiskoope, et näidata oma liikuvaid pilte maksvale publikule, valmistades sellest hallist kõige esimese komertsiaalse teatri. William Kennedy,Laurie Dickson,pealik insener koos Edison Laboratories´iga tunnustasid koos leiutisega igapäevast vormi tselluloidi riba koostise piltide jadaga, alus fotografeerimise meetodist ja projekteerimist liikuvateks piltideks. Tselluloidi blokid olid peenikeselt tükeldatud,siis paigaldatud kuumutatud plaatide surve alla.peale seda nad olid kaetud fotosensitiivse želatiin-emulsiooniga. 1893 Chicagos maailma laadal tutvustas Thomas Edison rahvale kahte leiutist mis olid arendatud eelnevast innovatsioonist: kinetograaf,esimene praktiline liikuvate piltide kaamera, ja kinetoskoop. Viimane oli kabinet mis jätkas eelneva...

Maailma filmikunsti ajalugu - Põhikool
5 allalaadimist


Registreeri ja saadame uutele kasutajatele
faili e-mailile TASUTA

Konto olemas? Logi sisse

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun