Võrumaa
Kutseharituskeskus
Ärikorralduse
õppetool
Jaanika Vichterpal
MK-14
ÖKOMÄRGISTUSED JA MAHESAADUSED
Õpimapp aines „Kaubaõpetus“
Juhendaja Kristel Ojavere
Väimela 2014
Must leib https://www.youtube.com/watch?v=oEZ-66nMBXA Mahetootmine Mahetootmises ei kasutata kunstväetisi ega sünteetiliselt valmistatud tõrjevahendeid. Maa sobivus kasvatamiseks tagatakse külvikordade vaheldumisega ja maheväetistega nagu näiteks kompostitud karjasõnnikuga ja roheväetisega. Kasvatusmeetoditest eelistatakse looduse ringkäiku ja mitmekesisust. Geenimutatsioonid on mahetootmises keelatud. Mis on mahe- ehk ökotoit? Mahetoit ehk ökotoit on tervislik ja puhas toit. Mahemärki kandvas mahetootes on vähemalt 95% koostisosadest pärit mahepõllumajandusest Mahetooted ei sisalda geneetiliselt muundatud organisme (GMO-sid) ehk muundkultuure ega kunstlikke värv-, maitse- ja lõhnaaineid. Mahetooted Kitsepiim Mahetoit otse talunikult Paljud mahetoiduhuvilised on leidnud endale mahetalunikest partnerid, kellelt saab mahetoitu otse osta
TALLINNA TEENINDUSKOOL Maie Rõmmel MK 12-TE EESTI KAUBANDUSES LEIDUVAD MÄRGISED Õpimapp Juhendaja: Heikki Eskusson Tallinn 2012 Maie Rõmmel Eesti kaubanduses leiduvad märgised 2 Maie Rõmmel Eesti kaubanduses leiduvad märgised SISUKORD Sissejuhatus...........................................................................................................................4 1. Kaubamärgistused..............................................................................................................5 Kasutatud materjali............................................................................................................. 22
Ökomärgised Iseseisev töö Tallinn 2010 Sisukord 1. Eestis kasutusel olevad ökomärgised.................................................................................3 2. Ökomärgiste andmise kriteeriumid....................................................................................7 3. Ökomärgiste taotlemise kriteeriumid...............................................................................8 4. Kemikaalide ohumärgised..................................................................................................9 5. Muid märgiseid.................................................................................................................10 6. Kasutatud materjal............................................................................................................12 2
LOÜ ja standardid 1. Mis on lenduvad orgaanilised ühendid? Lenduvateks orgaanilisteks ühenditeks nimetatakse orgaanilisi ühendeid, mis muutuvad vedelikust kergesti auruks. 2. Mida käsitleb standard prEN 16516? emmissiooni Testimise meetod 3. Mis on väikseim määratav kontsentratsioon? ehitustoodetest eralduvate LOÜ kontsentratsiooni väärtus, mis arvutatakse ühtlustatud standardite kohase kambrimeetodi abil 28 päeva vältel uuringute tegemise teel 4. Mille järgi klassifitseeritakse ehitustoodete toimivus (põhiomadused)? – Lenduvate orgaaniliste ühendite emissioon – VOC (LOÜ); – Formaldehüüdi emissioon; – Kantserogeensed ained. 5. Millised on Soome ehitusmaterjalide emissiooniklassid? M1 Sellesse klassi kuuluvad need ehitusmaterjalid, millest lendub eriti vähe lenduvaid orgaanilisi ühendeid atmosfääri. M2 Selles klassis on ehitusmaterjalid, kust lendub keskmises hulgal ühendeid. M3
ÖKOMÄRGID Referaat Tallinn 2010 SISUKORD SISSEJUHATUS.............................................................................................................................3 1. ökomärgised ........................................................................................................................4 1.ökomärgised .................................................................................................................................4 2. Eesti toodete/teenuste ökomärgid......................................................................................4 2.Eesti toodete/teenuste ökomärgid...............................................................................................4 1.1 Eestis enamlevinud ökomärgid..............................................................................................6 3. Erinevad märgid ja nende tähendused..............................................................
Annika Alemaa ÖKOMÄRGISED Tutvustus Ökomärgis on tähis,mis kinnitab toote või teenuse keskkonnasõbralikkust. Ökomärgis antakse tootele mis avaldab keskkonnale vähem negatiivset mõju. Eesmärk on propageerida keskonnasäästlikku tarbimist ja käitumist. Märgised paigaldatakse tootele,pakendile või teenusele. Tutvustus Ökomärgis tõestab tarbiale,et sinu toode on keskkonnasõbralikum kui teised samasse tooterühma kuuluvad tooted. Ökomärgised on usaldusväärsed,kuna selle annab välja sõltumatu organisatsioon,toetudes adekvaatsele teabele ja teadusuuringule. Ökomärgis teavitab tarbijat,et tootja hoolib keskkonnast ning tõstab ettevõtte mainet. Ökomärgis annab turueelise. Tarbija kasu Tõestab tarbijale,et toode on keskkonna ja tervisesõbralik. Annab kinnituse, et toode tarbib vähem ressursse ja on seega ka majanduslikult mõtekam.
Jõhvi Gümnaasium Referaat "Ökomärgid" Jõhvi 2007 Ökomärgid Ökomärgised võeti kasutusele, et pakkuda kliendile võimalust leida ja valida tooteid/teenuseid, mis tekitavad loodusele vähem kahju. Ei saa ju otsustada selle järgi, kui tootjad reklaamivad oma tooteid näiteks nii: "Meie pesupulber ei sisalda kloori ega optilisi kirgastajaid", "Meie patareides on toksiliste ainete sisaldus minimaalne", jne. Niisiis seepärast loodigi, osaliselt tarbijate survel, ökomärgised, mis on positiivsed märgid ja mis paigaldatakse tootele/pakendile/teenusele, et näidata selle loodussõbralikkust. Selliseid ökomärgiseid antakse ainult toodetele/teenustele, mis vastavad seatud kriteeriumitele. Viimased ei ole võrdsustatavad esitatavate miinimum nõuetega, vaid on ranged, et tagada soovitavat eesmärki. Nii eesmärgid kui
Allan Kokkota Eesti Roheline Liikumine Ökomärgistus Eestis Alljärgnevas saab teada ökomärkide taustast, toon välja Eesti ja enamlevinud ökomärgid. Lisan näiteid kõikvõimalikest ökomärkidest, natuke statistikat inimeste tarbimisharjumuste seotuses keskkonnasõbralikkusega ja annan seletused eri märkide tähenduse kohta. Töö lõpus on mõned näited ohumärgistest ja kastutatud allikate loetulu. Ökomärkide taustast ja leidumisest. Ökomärgised võeti kasutusele, et pakkuda kliendile võimalust leida ja valida tooteid/teenuseid, mis tekitavad loodusele vähem kahju. Ei saa ju otsustada selle järgi, kui tootjad reklaamivad oma tooteid näiteks nii: "Meie pesupulber ei sisalda kloori ega optilisi kirgastajaid", "Meie patareides on toksiliste ainete sisaldus minimaalne", jne. Niisi
Kõik kommentaarid