Tegevusvala on merendusalase kutsekeskhariduse omandamise võimaldamine põhihariduse ja keskhariduse baasil läbiviidava kutsekeskhariduse õppekavade alusel Tallinnas, Pärnus ja Tartus. Kutseõppeläbiviimine üldhariduskoolides. Täiskasvanute tööalane koolitus EMA Merekoolil on välja kujunenud oma kindlad traditsioonid. Samas on iga koolipere liikme uued ettepanekud teretulnud.Õpetavad ka erialaid need on laevajuht ,siseveelaevajuht,laeva- mehaanik, laevajuht-mehaanik, külmattehnik,avamerekalur.Nede misioon konkurentsivõimeliste meremeeste koolitamine rahvusvahelisele tööturule.Merekool on Eestis merendusalase kutseõppe võrgustiku keskus, kus toimub tööturu muutustele paindlikult reageeriv, õppija arengut ja võimeid arvestav pädevuspõhine õpe ning Eestis merendusalase kutseõppe arengu toetamine
On ka erinevaid koolitusi mida saab tööline tasuta. Visioon - Tallink Grupi juhatuse esimees Enn Pant ütles tehingut kommenteerides, et Tallink ja Silja moodustavad üheskoos Läänemere suurima laevandusettevõtte, mis on olnud Tallinki visioon. Missioon - Võimaldab enda klientidele kvaliteetseid teenuseid, mille aluseks on vastastikune ausus, mõistmine ja usaldusväärsus. Seda kõike soovist luua positiivne meeleolu. Kapten - on vastavat tunnistust omav laevajuht, kes omab õigust täita laevas kapteni tööülesandeid ja kohustusi. Suurema kui 20 kogumahutavusega laeva, reisilaeva ja kiirreisilaeva juhtimise õigust omav laevajuht. Kapten on laeva ainuisikuline juht, kes vastutab kõige eest, kapten on laevaomaniku esindaja laevas. Kapteni kohustusi ja õigusi kirjeldab kõige paremini lause "Kapten laevas Jumal taevas". Intendant - on personali ülem, kes annab ka iseloomustuse töölistele, nii tehnilisele kui ka
Väikelaevajuhid: navigatsioon www.tkj.ee Maa on ebakorrapärane geomeetriline keha, mida nimetatakse geoidiks. Geoid - keha, mille pind on alati risti raskus-kiirenduse vektoriga ning teoreetiliselt ühtib ookeanide veepinnaga. Kõige paremini vastab geoidile lapikellipsoid, mida nimetatakse maaellipsoidiks e. sferoidiks. Suurem pooltelg a = 6378,245 km; väiksem pooltelg b= 6356,863 km, seega vahe on 21,387 km, mis moodustab ainult 0,3 % pikemast. Navigatsioonis loetaksegi Maad ellipsoidiks, mille maht võrdub sferoidi mahuga, s.o R=6371109.7 m või R=6371,1 km. Telge, mille ümber toimub maakera ööpäevane pöörlemine, nimetatakse maakera teljeks. Punkte, kus telg lõikub maakera pinnaga, nimetatakse geograafilisteks poolusteks: Pn - põhja- ehk nordipoolus, Ps - lõuna- ehk süüdipoolus. Kõik punktid maakeral pöörlevad itta (E) Vaadates itta on vasakul põhi (N), paremal lõuna (S) ...
Kuid selline tegevus peatab karavani liikumise ja ei garanteeri kokkupõrke ära hoidmist tagant tuleva laevaga. Eelpoolmainitud 4 laevapikkust moodustab 2,5-3 kaabeltaud (arvestades liikumist karavanis enamasti keskmise käiguga, võib seda vahemaad umbes 25% lühendada). 4-5-pallises jääs on vahe laevade vahel 1,5-2,5 kab. küllaldane ja ohutu, kuid teatud juhtudel raskes jääs tuleb vahet lühendada 40-50 meetrini. Püsiva vahemaa tagamiseks võib soovitada paari võtet. Näiteks valib laevajuht mingi tasapinnalise liitsihi oma laeva osade ja JM ahtrireeling (ahtritule vm.) vahel (Joon. 11.17). Laevadevahelise kauguse vähenedes jääb JM-l valitud märk liitsihist allapoole, laevade kaugenedes aga hakkab liitsiht näitama märgist allapoole. Samuti võib kauguse muutumist märgata sekstandi abil, kasutades kahurväebinoklit vm. kaugusmõõdikut. . Laevade jäätumine ja võitlus sellega. Üheks ebameeldivaimaks nähtuseks meresõidul madalate temperatuuridega regioonides on
ed Eesti Mereakadeemia rakenduskõrgharidusõpe 241 Tüürimees Eesti Mereakadeemia Siseveelaeva kutseõpe 85591 Merekool laevajuht 12 http://www.maainfo.ee/index.php?page=1450 13 http://www.kalateave.ee/et/ 14 ,,Tööjõu kompetentside ja oskuste taseme ning tööturu vajaduste väljaselgitamine kalandussektoris" Eesti Uuringukeskus 2012 66 Õppeasutuse nimi Õpe Õppekava Õppekava kood nimetus