Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

LAEVA ELEKTRIAKUD 2 (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

ENIMKASUTATAVAD AKUMULAATORID
PLII- e. HAPPEAKUD
- nn. ,,MÄRJAD" AKUD ­ VÄÄVELHAPPE LAHUSEGA
TÄIDETUD PLIIAKUD
- AGM AKUD (KLAASVILLMATTIDESSE IMENDUNUD
ELEKTROLÜÜDIGA AKUD)
- GEELAKUD (GEELELEKTROLÜÜDIGA AKUD)
NIKKEL ­ KAADMIUMAKUD (NiCd)
NIKKEL ­ METALLHÜDRIITAKUD (NiMH)
LIITIUM ­ IOONAKUD (Li - ion)
LEELISAKUD (FeNi - KOH-elektrolüüdiga)
ELEKTRIAKUMULAATOR ÜLDISELT
Elektriakumulaator ehk elektriaku on korduvalt laetav ja kasutatav keemiline
alalisvoolu seade elektrienergia salvestamiseks ja taaskasutamiseks.
Akudesse laetakse (salvestatakse) elektrienergiat juhtides akust läbi alalisvoolu,
mille suund on vastupidine tühjendusvoolu omale. Laadimise protsessi käigus
muundub akusid läbiv alalisvool keemiliseks energiaks salvestudes aku plaatidele.
Üldiselt võib akut vaadelda koosnevana galvaanilistest elementidest (leiutatud juba
18. saj. või varemgi)
Galvaaniline element
Click to edit Master text styles
Second level

Third level

Vasakule Paremale
LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #1 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #2 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #3 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #4 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #5 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #6 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #7 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #8 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #9 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #10 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #11 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #12 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #13 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #14 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #15 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #16 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #17 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #18 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #19 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #20 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #21 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #22 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #23 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #24 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #25 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #26 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #27 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #28 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #29 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #30 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #31 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #32 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #33 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #34 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #35 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #36 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #37 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #38 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #39 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #40 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #41 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #42 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #43 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #44 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #45 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #46 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #47 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #48 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #49 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #50 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #51 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #52 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #53 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #54 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #55 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #56 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #57 LAEVA ELEKTRIAKUD 2 #58
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 58 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-10-23 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 14 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Peeter Jessar Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
2
docx

Akud

Leelisakud Leelisaku leiutas 1901. aastal rootsi insener Ernst Waldemar Junger. Aku anum valistatakse terasplekist ja elektrolüüdina kasutatakse kaaljum või naatriumhüdrooksüüdi vesilahust. Anoodi plaadi materjaliks kasutatkse nikkelhüdrooksiidi (NiOOH) ja katoodi plaadil kaadmiumi (Cd). Tänapäeval tuntakse neid nikkel-kaadmium (NiCd) akude nime all. 1903. aastal Thomas Alva Edision asendas kaadiumist elektroodi rauaga ja patenteeris raudnikkelaku (FeNi). Raudnikkel akud on laiatarbest kadunud nende madalate energeetiliste näitajate tõttu. Ka NiCd akude turustamine Euroopa liidus on peatatud (2008.a.) seoses kaadmiumi keskkonnaohtlike omaduste tõttu - raskmetall. Selliseid akusid võib veel kohata akutööriistades ja mudelautodes. Nende akude asemel on kasutusel nikkel metallhüdriidakud (NiMH), kus elektroodidena kasutatakse juba tuntud nikkelhüdroksiidi (+) ja niklit (-). Selliseid akusid iseloomustab kordades kõrgem erimahtuvus ja väiksem sisetakistus

Keemia
thumbnail
15
doc

Akud ja Kuivelemendid

...............................Leclanché element 10........................................................................Galvaanielemendid 11..........................................................................Volta element 12........................................................................Kütuseelement 14...............................................................Kasutatud kirjandus 2 AKUD Akud on elektriseadmed, mis on ette nähtud elektrienergia salvestamiseks selle hilisema kasutamise eesmärgil. Elektrolüüdi tüübi järgi jagatakse akud kahte suurde rühma: happeakud ja leelisakud. KUIDAS AKU TÖÖTAB Kui panna kaks elektrit juhtuvat materjali (elektroodi) elektrit juhtivasse lahusesse (elektrolüüti), saab üks neist pluss- ja teine miinuslaengu. Elektroodide elektrolüüdist kõrgemale ulatuvaid otsi nimetatakse pluss ja miinusklemmideks ning kogu komplekti

Elektrotehnika
thumbnail
11
doc

Akud ja Kuivelemendid

Akud ja Kuivelemendid AKUD Akud on elektriseadmed, mis on ette nähtud elektrienergia salvestamiseks selle hilisema kasutamise eesmärgil. Elektrolüüdi tüübi järgi jagatakse akud kahte suurde rühma: happeakud ja leelisakud. KUIDAS AKU TÖÖTAB Kui panna kaks elektrit juhtuvat materjali (elektroodi) elektrit juhtivasse lahusesse (elektrolüüti), saab üks neist pluss- ja teine miinuslaengu. Elektroodide elektrolüüdist kõrgemale ulatuvaid otsi nimetatakse pluss ja miinusklemmideks ning kogu komplekti nimetatakse elemendiks. Klemmide juhtmetega ühendamisel tekib selles plussklemmilt miinusklemmile suunatud elektrivool.

Füüsika
thumbnail
44
docx

Elektriautod

....... 19 3 SISSEJUHATUS Elektriauto on auto, mis liigub ühe või mitme elektrimootori abil, kasutades akudest saadud elektrienergiat. Elektrimootorid annavad autodele pöördemomendi, luues kiire ja sujuva kiirenduse. Lisaks ei vaja need keerukaid ülekandeid, vedelikjahutust ega muid sarnaseid. Nad on ka tõhusamad, kasutades ära umbes 90% akude energiast. Elektriautosid saaks tegelikult ehitada väga soodsalt, kui akud ei maksaks nii palju ja ei suudaks kaalu poolest ainult mahutada 5 protsenti bensiini energiast. Elektriautosid on ka palju erinevaid mudeleid, millest täpsema ülevaate saab edaspidi toodud tabelist. Laadimisjaamad ja akude vahetamiskohad on kõige olulisemad eeltingimused jätkusuutliku elektriautode infrastruktuuri arendamisel. Laadimisel tuleb arvestada ka piiranguid laadimiskiirusele eriti koduses majapidamises ning avalike jaamade vähesusega. Tähelepanu tuleb pöörata ka akudele

Automehaanika
thumbnail
9
pdf

Elektrokeemia alused

t¨ahistatakse M. Selline materjal suudab kristalliv~ore t¨uhimikes s¨ailitada vesiniku aatomeid (H). Katoodiks on nikli h¨udroksiidoksiidi ja h¨udroksiidi segu. Anoodil: MH (t) + OH- () - M (t) + H2O (v) + e- Katoodil: NiO(OH) (t) + H2O (v) + e- - Ni(OH)2 (t) + OH- () Klemmipinge umbes 1,2 V. Kasutusel mitmesugustes akuga t¨oo¨tavates seadmetes (n¨aiteks elektrit¨oo¨riistad). Saadaval on ka tavaliste patareide (AA jms) m~oo~tmetega NiMH akud, mis re- gulaarse kasutamise korral on palju o¨konoomsemad u¨hekordsetest patareidest. Eelised: suur erimahtuvus; suhteliselt kerge; v¨ahem toksiline kui NiCd aku. Puudused: suhteliselt kiire iset¨uhjenemine, suhteliselt kallis. YKI0020 Keemia alused Toomas Tamm 2011 S 2011/2012 18. Elektrokeemia 24 Liitium-ioonakud

Kategoriseerimata
thumbnail
25
pdf

Toiteallikas

2) akud; 3) kütuseelemendid; Galvaanielemente (patareisid) kasutatakse kantavates või väikese võimsusega tarvitites. Neid toodetakse pingetele 1...100V ja mahtuvusele 0.1..100W/h. Parimad tehnilised näitajad on liitium ­ tionüülkloriid elementidel (Li - SOCl 2 - väike mass, suur mahtuvus jne.). Galvaanielementides sisalduvad kemikaalid on tavaliselt keskkonnaohtlikud. Akud jagatakse mõõtude järgi kantavateks ja kohtkindlates (statsionaarseteks). Kantavad akud on tavaliselt pingega 6 V ja 12 V ning mahtuvusega 10..200 A/h. Kasutatakse autode starterite toiteks, elektritõstukites, elektrikärudes jne. Kohtkindlad akud on tavaliselt pingega 24...220V, mahtuvusega 20A/h...10kA/h. Kasutatakse reeglina reservtoiteallikatena avariivalgustuse toites ja pidevtoite seadmetes. ElVar 3. Toiteallikad.RT.hor.2006 doc Leht: 11 / 26

Elektrotehnika
thumbnail
9
doc

Keemilised Vooluallikad

V-ni. (Timotheus, 1999:259-260) Sellest tuleb lähemalt juttu osas 1.4. Pliiaku puuduseks on tema suur mass (plii tihedus on 11 300 kg/m3), tundlikkus laadimata oleku ja ülekoormuse suhtes ning suhteliselt kõrge hind. Samas on nende patareid asendamatud avariiolukordades, eriti haiglates ja mujal ootamatute voolukatkestuste puhul. Siiani ei ole ükski muu aku pliiakudele väga tõsist konkurentsi pakkunud. (Timotheus, 1999:260) 1.2.2. Teised akud Lisaks pliiakudele on olemas ka mitmesuguseid leelisakusid, mille elektrolüüdiks on KOH või NaOH lahus. Samalaadse summaarse protsessiga raud-nikkel- ja kaadmium-nikkelakud on pliiakudest kergemad, ei karda laadimata olekut ega ülekoormust, samas nende pinge muutub tühjenemisel palju ­ 1,7 kuni 1,2 V. Kõige suurem miinus on nende akude puhul aga selles, et nende kasutegur on vaid 50-60%. Fe + Ni2O3 + 3H2O Fe(OH)2 + 2Ni(OH)2

Keemia
thumbnail
12
doc

Keemilised vooluallikad

V-ni. (Timotheus, 1999:259-260) Sellest tuleb lähemalt juttu osas 1.4. Pliiaku puuduseks on tema suur mass (plii tihedus on 11 300 kg/m3), tundlikkus laadimata oleku ja ülekoormuse suhtes ning suhteliselt kõrge hind. Samas on nende patareid asendamatud avariiolukordades, eriti haiglates ja mujal ootamatute voolukatkestuste puhul. Siiani ei ole ükski muu aku pliiakudele väga tõsist konkurentsi pakkunud. (Timotheus, 1999:260) 1.2.2. Muud akud Lisaks pliiakudele on olemas ka mitmesuguseid leelisakusid, mille elektrolüüdiks on KOH või NaOH lahus. Samalaadse summaarse protsessiga raud-nikkel- ja kaadmium-nikkelakud on pliiakudest kergemad, ei karda laadimata olekut ega ülekoormust, samas nende pinge muutub tühjenemisel palju – 1,7 kuni 1,2 V. Kõige suurem miinus on nende akude puhul aga selles, et nende kasutegur on vaid 50-60%. Fe + Ni2O3 + 3H2O  Fe(OH)2 + 2Ni(OH)2

Keemia




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun