kõnelemise eesmärk: MILLEKS? MIDA? KUS? MILLAL? KELLELE? KUIDAS? VEENMISKÕNED Esineja mõjutab kuulaja hoiakut ja käitumist Poliitiline kõne Avaldus Deklaratsioon Müügikõne Reklaamkõne OLMEKÕNED Eesmärk on meeleolu loomine Tervituskõne Õnnitluskõne Lauakõne Tänukõne Avamiskõne Lõpuaktuse kõne Esitlemine Pühadekõne TEATMEKÕNED Teadmiste andmine Teadaanne Seletus Aruanne Kuulutus Informatsioon Raport Reportaaz Loeng Kommentaar Ettekanne Referaat Kirjeldus IGAPÄEVASED SITUATSIOONID Osalemine Meenutus Vestlus Arutelu Väitlus Koosolek Läbirääkimine Seminar Kasutatud pildid: http://www.clip-art.com/
4 tegevdirektor - a Managing Cirector tootmisjuht - a Production Manager firma töötajad - employees at the firm kaadriülem - a group leader müügijuht - a Sales Manager tootmisinsener - a Production engineer 5 töökas, hõivatud kontor - working, busy office vastutustunne - responsibility algpalk - starting salary sõltuvalt east ja kogemustest - depending on age and experience edutamise väljavaated - promotion prospects kandideerima / soovi avaldama kohale - to apply for a post lisama väljavõtte kvalifikatsioonidest - to enclose an outline of qualification ma olen nõus proovima - I'm willing to try huumorimeel - a sense of humor võime hakkama saada - an ability to cope with (something) thuande krooni ulatuses - within rnge of võõrkeeled on eeliseks - foreign languages are an advantage kuulutus sekretäri kohale - an advertisment for a secretary teadmisi omandama - to obtain knowledge eelneva kontoritöö kogemus - a previous office experience ustavalt teie - yours faithfu
RAHVUSVAHELISE PROJEKTIJUHTIMISE KÄSIRAAMAT 8. peatükk KOMMUNIKATSIOON Selles peatükis seletatakse lahti kommunikatsiooniprotsessi mõiste ning kirjeldatakse koordineerimise eesmärke ja tasandeid. Eraldi käsitletakse efektiivsete koosolekute korraldamise eeldusi ning antakse ülevaade projekti maine kujundamise võtetest. Kommunikatsioon ja informatsioon Mõistetel "kommunikatsioon" ja "informatsioon" on palju käsitlusi ja definitsioone. Seetõttu selgitame esmalt, mida selles käsiraamatus nende terminite all mõistetakse. Informatsioon on igasugune kirjalik, suuline või visuaalne teave, mida edastatakse kommunikatsiooniprotsessis. Kommunikatsioon on ühe- või kahesuunaline informatsiooni edastamise protsess. Kommunikatsiooniprotsessis edastatakse sõnum saatjalt vastuvõtjale. Kommunikatsioon hõlmab saatja, sõnumi ja vastuvõtja vahelist vastastikkust toimet. Ühesuunalist
kärpides sealjuures nende kaubandusvõrgustikku. Hiljem, Jerobeam II valitsuse ajal alistasid Assüürlased Aramealased, tänu millele Iisrael sai natukene kergemini olla. Jehu dünastia: Jooahas (2 Ku 13:1-9) Ta tegi Jumala silmis kurja ja jätkas Jerobeami patte (kui ülesanne oli minna Iisraeli pattu tegema, siis sellest ta kinni ka pidas). valitses 3 aastat koos Jehuga. Joas (2 Ku 13:10-17, 23) Jätkas oma isa Jooahase tööd. Eliisa viimne kuulutus ja surm (2 Ku 13:14-20) Joas käis Eliisa juures nõu küsimas, kuid Eliisa oli raskesti haigestunud. Ta andis kuningale nõu lasta ida suunas aknast võidunool Süüra vastu. Ta ütles Joasele, et ta koputaks nooltega vastu maad, mida teine ka 3 korda tegi, mis tähendas et ta lööb Aramealaste väge ainult 3 korda. Amasja (2 Ku 14:1-22) jätkas oma isa Joase tööd. Nt. tappis Soolaorus maha kümmetuhat edomlast, ja vallutas Sela ning pani sellele nimeks Jokteel.
TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledz PROJEKTIPERSONALI JUHTIMINE 3EAP Loengukonspekt Gerda Mihhailova Pärnu 2012 SISUKORD 1. PROJEKTIPERSONALI JUHTIMISE ERIPÄRAD ORGANISATSIOONIDES. .......... 3 1.1 Projektid ja projektipersonal organisatsioonikeskkonnas. ........................................... 3 1.2 Projektijuhi töö ning pädevused. ................................................................................ 13 1.3 Personalitöö korraldamise eripärad projektimeeskonnas. .......................................... 28 1.4 Stress ja stressijuhtimine ............................................................................................ 46 2. MEESKONNATÖÖ KASUTAMINE ORGANISATSIOONI PROJEKTIDES. ........... 50 2.1. Grupid ja meeskonnad organisatsioonis ning nende eelised. .................................... 50 2.2. Projektimeeskonna loomine, motiveerimine ja tööprotsessid ..........
· kutsuda ettevõtjaid ja oma partnereid väikelaevade ettevõttega tutvuma. · koostöö kirjastustega Avalikkuse informeerimine Ajakirjanikud kutsutakse OÜ MINIBOAT avamisele. Edaspidi informeeritakse ajakirjandust uuendustest. Trükistele kirjutatakse ettevõtte andmed. Uute toodete esitlemine ajakirjanduses. Reklaam Reklaami kasutatakse mõistlikult. Tähtsaim on interneti teel reklaami edastamine teistele ettevõtetele. Ajalehte pannakse kuulutus vaid tegevuse alguses. Müügiesindaja autole kleebitakse reklaamkirjad, see teenib kahte eesmärki: lisab ettevõttele tuntust ja näitab ära firma logo, et millega tegeldakse. 7. FINANTSPLAAN Planeerimissüsteemi kirjeldus Süsteemi raamiks on: - äriplaan, mida kontrollitakse ja täiendatakse vähemalt kord aastas või ka tihedamini, kui olukord seda nõuab; - investeeringute plaan (vaata tabel 10);
Uurimistööde ja praktiliste tööde läbiviimise korraldamine gümnaasiumis. Juhendmaterjalid koolidele 2 SISSEJUHATUS Maie Soll Õppekava talitus Haridus- ja Teadusministeerium 2010.a. jõustunud Põhikooli- ja gümnaasiumiseadus ja Gümnaasiumi riiklik õppekava toovad muudatused gümnaasiumi lõpetamise tingimustesse. Muutub kohustuslike eksamite arv, kuid lisaks sellele peab õpilane olema koostanud ka õpilasuurimuse või praktilise töö ja sooritama õppesuunast tuleneva koolieksami. Paljudes Eestimaa koolides on üsna pikk traditsioon nii õpilasuurimuste läbiviimisel kui ka praktiliste tööde tegemisel. Praktiliste tööde koostamise ja kaitsemise kogemused on enamasti koolidel, kus õppesuundadeks on olnud kunst, muusika, majandus jms. Valitud õppesuunal töö teostamise nõude sisse viimisega on antud õpilastele võimalus näidata, missugused teadmise
Tartu Kutsehariduskeskus Lidia Feklistova ASJAAJAMISE ALUSED Konspekt Tartu 2008 Lidia Feklistova Sisukord 1 Sissejuhatus....................................................................................................................4 2 Dokument.......................................................................................................................5 2.1 Dokumendi tunnused .............................................................................................5 3 Asjaajamine....................................................................................................................8 3.1 Dokumendihalduse normdokumendid ...................................................................8 3.2 Dokumentide loetelu...
Kõik kommentaarid