Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"järjekorrateooria" - 6 õppematerjali

järjekorrateooria ehk massteenindusteooria uurimisobjektiks on nähtused, mille sisuks on samalaadsete operatsioonide korduv massiline sooritamine.
thumbnail
3
doc

Järjekorrateooria

Seega võiks oletada, et ühes tunnis külastab söögikohta 15 klienti. 3.1 Teenindussüsteemi peaks pikemalt uurima, et kätte saada täpsemaid andmeid. Sobiks ilmselt nädalane või kahenädalane vaatlus. Selle aja jooksul peaks kirja panema klientide arvu, ootamisaja pikkuse ning teenindusaja pikkuse. Ajalised erinevused võivad tekkida teenindaja kvalifikatsioonist ja töökogemusest ning tehnikast. 3.2 Kuna järjekorrateooria põhineb juhuslikkusele, siis probleemid on praktiliselt vältimatud. Segadus võib tekkida andmetes, aga ka tehnikas, teenindaja probleemides ning kliendi probleemides. 3.3 Andmeid peaks koguma kahes perioodis esmaspäevast kolmapäevani ning neljapäevast pühapäevani. Nädala alguses toimub vähem üritusi/pidusi ning seetõttu on külatatavaus väiksem, kuid nädala lõpus käivad inimesed rohkem väljas ning külastatavus on siis ka suurem

Majandus → Kvantitatiivsed meetodid...
17 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Järjekorrateooria

Kodutöö: Järjekorrateooria 1.Valisin teenindussüsteemiks Eedenis asuva Denim Dream Outleti ning uurin järjekorrateooria abil teeninduskanali koormatust ning tööseisakuid. 2.Denim Dream Outlet(edaspidi DDO) tegeleb valmisrõivaste jaemüügiga. Müügil on tuntud brändide rõivad. Kauplus on avatud esmaspäevast pühapäevani kella 10-st kuni 21-ni.DDOs on üks kassa, kus saab ostu eest maksta ning esmaspäevast reedeni tööaegadel üks teeninduskanal, nädalavahetustel ning allahindluspäevadel on kauplusel 2 teeninduskanalit. Järjekorrad tekivad, kui teenindaja aitab kliendil, näiteks õiges suuruses meeldivat püksipaari valida. Ka kahe teenindajaga tekib järjekordi, kui teenindajad aitavad kliente rõivaste valimisel. Teenindajad on suhteliselt koormatud, kuid järjekorra tekkimisel ei pea seal kaua ootama, sest teenindajad näevad/tajuvad päris kiiresti, et keegi soovib maksta ning kiirustavad kassaaparaadi juurde. Kõik tellimused saavad rahuldatud nin...

Majandus → Kvantitatiivsed meetodid...
40 allalaadimist
thumbnail
6
xls

Turunduse labor11 - ül 1-6

1. Kvantitatiivsed parameetrid. 2. Tõenäosus, et klient ei pea ootama teenindamist. 4. Aeg, mis kulub kliendil juuksuris. 5. Tõenäosus, et järjekord ületab istekohtade arvu ja ja kliendid lahkuvad teenindamata. Ülesanne 6 3-rajalist tunnelit läbib keskmiselt 30 autot tunnis. Iga rada võimaldab läbida keskmiselt 18 autot tunnis. Määrata kindlaks järjekorda iseloomustavad karakteristikud. Järjekorrateooria Tõenäosus, et teenindussüsteemis ei ole ühtegi tellimust (teenindatavat): P0 =1- P0= 1- m Tõenäosus, et järjekorras on n tellimust: n Pn = m () P0 Pn = (1-)n Teenindussüsteemis olevate tellimuste keskmine arv (keskmine klientide arv süsteemis) Ls = =

Majandus → Turunduse alused
30 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Järjekorrateooria koduneülesanne

Järjekorrateooria Pärast kahte kuud kestnud remonti uuesti avatud Autoregistrikeskuse Pärnu büroos töötab ühe aegselt varasema kolme teenindaja asemel kaks. Mõlemal kahel teenindajal on oma kassa koos arvuti ja muu tehnikaga, mis võimaldavad neil osutada klientidele samu teenuseid. Büroo lahti oleku ajad on vastavalt tööpäevadel 8:00 ­ 17:00 ja nädalavahetusel 10:00 ­ 14:00, ehk siis nädalas kokku 53 töötundi. Nagu öeldud siis üheaegselt on tööl kaks teenindajat, kuid kokku on neid neli ehk siis teenindajad töötavad kahes vahetuses. Küsitledes teenindajaid selgus, et üks teenindaja suudab keskmiselt tunnis teenindada 11 inimest. Vaatluste alusel on selgunud, et tööpäevadel tuleb Autoregistrikeskusesse keskmiselt 15 inimest tunnis. Andmete kogumisel probleeme ei tekkinud, kuna kõik töötajad olid meeleldi nõus vastama küsimustele ning lubasid teostada vaatlusi. Kogutud andmete põhjal koostasin ja lah...

Majandus → Majandus
152 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Optimeerimismeetodid eksam

Eesmärgiks on korraldada operatsioonide sooritamine selliselt, et teenindamise kulud ja kulud järjekorrale oleks vähimad. Järjekorrateooria tegeleb massiliselt toimuvate ning juhusest sõltuvate operatsioonidega seotud nähtuste üldiste seaduspärasuste selgitamisega. Järjekorrateooria uurimisobjektiks on süsteem, milles toimub juhusest sõltuvate operatsioonide korduv sooritamine sellesse süsteemi üldiselt juhuslikult sisenevate objektidega. Järjekorrateooria uurib selliste süsteemide matemaatilise kirjeldamise võimalusi. Teenindamine  teenindussüsteemis sooritatav operatsioon või operatsioonide kompleks. Teenindaja  teenindussüsteemi operatsioonide teostaja. Tellimus (teenindatav)  teenindussüsteemis teenindatav objekt/subjekt. Teeninduskanal  üksteisest sõltumatult erinevaid tellimusi täitev teenindaja (teenindajad). Sisendvoog  süsteemi saabuvad tellimused (teenindatavad).

Majandus → Majandus
38 allalaadimist
thumbnail
24
pdf

Analüüsimeetodid äriuuringutes loengukonspekt

kindlale tasemele. Kasutatakse perioodilise kontrolli süsteemi (periodic review system) või pidevat jälgimist (laoarvestustarkvara). Fikseeritud tellimusperioodiga mudelite korral tehakse tellimus kindlal ajamomendil ja tellimuskogus määratakse igakord eraldi. Mudelid võivad olla x deterministlikud - kaubavajadus ehk nõudlus on täpselt määratud, determineeritud; x stohhastilised - nõudlus on juhuslik suurus, mis allub teatud jaotusseadusele. 4.5. Järjekorrateooria Järjekorrateooria ehk massteenindusteooria uurimisobjektiks on nähtused, mille sisuks on samalaadsete operatsioonide korduv massiline sooritamine. Operatsioonidega seotud juhuslikkus toob endaga kaasa järjekorra või vähemalt selle tekkimise võimaluse. Eesmärgiks on korraldada operatsioone selliselt, et kulud ja tulud järjekorrale oleksid vähimad. x Tellimissüsteemi saabuvad tellimused moodustavad süsteemi sisendnivoo. Saabunud tellimused võivad olla

Majandus → Analüüsimeetodid...
154 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun