Inglise neoklassitsism
Sandra Silver · 18. sajandi II pool
· Robert Adami stiil
· Rooma stiili leidlik interpretatsioon
· Ühendatud Louis XVI ja antiik
· Nt geomeetriliset ranges planeeringus ovaalsed ruumid
· Adam kujundas kõigi oma majade interjöörid
· Interjöör konstrastis eksterjööriga
· Seinad kaetud stukist groteskimotiiviga
· Ümarkaarsed seinanisid skulptuuridega
· Inspiratsioon etruskide kunstist Harewood House Väike, ent monumentaalne Kedleston Hall. Triumfikaare
sarnane keskosa, kahepoolne kaarjas trepp . Kõrgete akendega põhikorrus. Teise mõjuka arhitekti William Chambersi Somerset House Inglise
alamkoja hoone. Kasutab akna kohal kolmnurkset frontooni, tõstab
sissekäigu esile sammasportikusega, rusikamotiiv. Osterley Park (Robert Adam) Pulteney Bridge Bathis Osterley Parki Etruskide saal . Etruskide hauakambrite seinamaalingutelt
pärit motiivid, valgel foonil must+punane+ roheline, mis meenutavad küll pigem Pompei maalinguid. Mööbel valgeks värvitud ja sellel antiikne ornament . Osterley Park Home House'i etruski magamistoa kavand Home House, Robert Adam Home House Landsdowne House'i (lammutatud) esialgsele kujule taastatud söögituba Kedleston Hall Kenwood House, Robert Adam Culzean Castle Adami
pooltrumlikujulised
madalad
kummutid, mis olid
kaetud mahagoni või siidipuu
(satinwood)
vineeriga. Ustel sageli
intarsiamedaljonid
antiiksete
stseenidega. Adami originaalseim mööbliese. Sirgete
kannelleeritud jalgadega serveerimislaud,
mille juurde kuulusid kaks postamenti, tihti
o Väliselt arhitektuuris kaob fassaadi hierarhia ning alumine ja ülemine korrus sarnanevad. Hotell Soubise: kasut lombiid-seina all ääres madal paneelistik, kõrged aknad, kumerjad kurvid, prantsuse aknad, peeglid (Printsessi Salong) Amalienburgi pargi paviljon - Müncheni lähedal Nymphenburgi pargipaviljonis Rundale lossi valge saal Schonbrunn Palace Solitude Palace in Stutgard 5. Pitoreski mõiste arhitektuuris ja arhitektuursed elemendid inglise maastikupargis, kujunduse üldprintsiibid ja esindajad (Capability Brown jt). Pitoresk on kujundustiil, mis püüdis luua romantiliselt metsikut maastikku kaugete mägede, kiirevooluliste kärestike ja lagunevate varemetega, iseloomulik oli ebasümmeetria. Arhitektuuris võib pitoresksust leida nt Inglismaal võltsvaremete ehitamisel. (Inglismaal tegeleti gootikaga juba 18. sajandil, kui pitoreskse varemetevaimustuse raames uuriti oma, pikkade traditsioonidega inglise
metsamaastike kujutamine, lisandusid ka heraldilised kompositsioonid ning loomamotiivid. Interjööri uhkuseks olid suguvõsade vapid. Interjööris kasutatud värvid, dekoor ja muud kaunistused said olulist lisa barokiajastu mööblist. Klassitsistliku joonega baroki sisekujunduses kasutati ka Helli Sisask. Arhitektuuri ja interjööri ajalugu. Stiilid. Konspekt II osa 2 eelpoolnimetatud võtteid, tervikuna jäi aga Hollandi, Inglise, Skandinaavia 17.-18. sajandi (barokiajastu) sisekujundus suhteliselt rahulikuks ja kaineks võrreldes baroki maalilis-dünaamilise suunaga. Hollandis kasutati seinte katmiseks palju tüüpilisi sini-valgeid kahhelkivisid, Inglismaal eelistati seinte puiduga tahveldamist. Vähemtähtsate ruumide seinte katmiseks kasutati ka pakutrükis pabertapeete, mida käsitsi koloreeriti. 18.sajandi alguses läksid moodi nn.
Kõik kommentaarid