Pilet nr 1: 1) IT organisatsioon ja rollid. Ülalhoiu funktsioon ja põhiülesanded Liigitatakse vertikaalseteks (toetavad valdkonnad) ja horisontaalseteks (funktsiooni tüübid). IT jaotub horisontaalseks tegevusalaks: · Arendus o Luua uut funktsionaalsust, “time-to-market” sihteesmärk · Ülalhoid o Säilitada olemasoleva funktsionaalsuse töövõime võimalikult madalate kuludega. Stabiilne, muutumatu keskkond sihteesmärgiks Ülalhoid jaguneb IT haldamise (tugi ja hooldus) ja serverite, rakenduste ülalhoiuga (IT Operations) tegelavateks harudeks. · (Taristu – kui see pole eelmise kahe sees) Rollid Arendus • progeja • süsteemianalüütik • projektijuht • arhitekt IT haldamine (maintenance) • kasutajaabi spetsialist • (on-site) hooldusspetsialist • Riistvara spetsialist • Sisseostu spetsialist (arvutite ost, kasutajate tugi) IT ülalhoid (operations) • Administr...
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Infotehnoloogia teaduskond Inimese psühholoogiline analüüs Ülesanne aines „Andmekaevandamine“ Autor: Triinu Tamberg Matrikli nr: 162786IABM Juhendaja: Innar Liiv Tallinn 2016 Sissejuhatus Käesolev töö sisaldab RepGrid andmestiku uurimist programmi PAST abil. Vaadeldakse ning analüüsitakse inimese psühholoogilise analüüsi andmeid. Lahenduskäik Esmalt sisestati andmed programmi PAST järgneval kujul: Joonis 1: algandmed Psühholoogilises analüüsis täitmata ja tühja ringiga lahtrid tähistati 0-ga, linnukesega ja ringiga lahtrid, millel oli rist sees, tähistati 1-ga. Ridade ja veergude nimetused Kuna jooniselt ei ole täismahus näha veergude nimetusi ning ka ridade nimetuste asemel oli lihtsam sisestada numbrid, siis toon need välja: Veerud: ...
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Infotehnoloogia teaduskond Informaatikainstituut JUHTUMI HALDUSE PROTSESS Referaat õppeaines ,,Infosüsteemide ülalhoid" (IDU1341) Juhendaja: Indrek Hiie Esitatud: 21.12.2016 Tallinn 2016 Sisukord Mõisted................................................................................................................... 3 Sissejuhatus........................................................................................................... 4 Juhtumi haldus........................................................................................................ 4 ITIL.......................................................................................................................... 4 ITILi ajalugu........................................
Praktikum 9 TIIM A 1. Mis objektidele saab õigusi defineerida? Õigusi on võimalik defineerida ettevõtte infosüsteemi osadele ja ressurssidele. Õigusi saab anda kõigele, mis on hallatavad, eesmärgiga piirata juurdepääsu kriitilise tähtsusega objektidele. Näiteks: Meie firmas pole kliendiandmed (äriidee autentsus) kõigile kättesaadavad ehk juurdepääsu saavad ainult arenduse- ja projektijuht (andmete ja protsessi omaniku roll) ning projekti üleandmisel (lõpptulemus) kliendiandmed kustutakse. 2. Millised (äri)rollid teie näidisettevõttes kindlasti on? Äri poolel on mitu rolli, nendest on põhilised: ● Tooteomanik (ingl: product owner) on tellija esindaja, kes tunneb vajadust tarkvara järele ning otsustab, et toode tuleb luua. ● Äriarhitekt on inimene, kes näeb ning paneb kirja suure pildi, nt kaardistab tarkvaravajadused vastavas äripro...
Praktikum 8 TIIM A 1. Eesmärkide saavutamine CMDB abil: ● CMDB aitab kaasa IT-varade läbipaistvusele ja paremale haldamisele - ettevõtte laienedes muutub kogu süsteem keerukamaks, mistõttu CMDB loob võimaluse jälgida organisatsiooni IT-varasid. Näide: Ettevõtte ISolutioni töötajate arvu kasvades suureneb ka IT-varade maht ● CMDB abil saab prognoosida muudatuste potentsiaalseid mõjusid- CMDB võimaldab muudatuste halduritel teadvustada konfiguratsiooni üksuste vahelisi seoseid ja prognoosida milliseid kasutajaid, süsteeme, tarkvara ja konfiguratsiooni elemente võib eelseisev muudatus mõjutada Näide: Meie ettevõttes tuleb välja vahetada Wifi ruuterid. ● IT-varade seadistamise ja seoste andmed tuleb salvestada CMDB-sse, siis on konkreetse osakonna kõiki tööruume mõjutavate võrguhäirete ve...
TIIM A 1) Mõelda välja näidisvaldkond (fiktiivne ettevõte) (tehas, pank, ladu ...) Vihje: kuhu sobituks IT meeskond >= 20 FTE(full time employee)-d. – a) Ettevõttele nimi: YouSolutions Suurus: kuni 100 töötajat Geograafiline asukoht: Tallinn Tegevusvaldkond: IT arendus; veebilehtede ja äppide arendus – b) Ettevõtte missiooni, visiooni, eesmärkide välja mõtlemine / kirjapanek Ettevõtte YouSolutions missiooniks on viia kliendi IT lahendused uuele tasemele. Ettevõte pakub huvitavat töökohta ja eneseteostusvõimalusi enda töötajatele. Ettevõtte visiooniks on olla enim kasutatud it-lahenduste pakkuja Eestis. Ettevõtte eesmärgid: 1. Pakkuda IT-põhiseid lahendusi, kus hinna ja kvaliteedi suhe oleks paigas 2. Tagada oma töötajatele meeldiv ja turvaline töökeskkond 3. Täita kliendi ootused ja vajadused 4. Pakkuda töötajatele arendavaid koolitusi 2) Millised on teie tiimi ettevõttes IT lahendused? Mis (äri)rakendused neid lahendu...
Praktikum 6 TIIM A YouSolution muudatusehalduse kord: EESMÄRK Muudatuste halduse kord määrab muudatuste halduse protsessi ja vastutuse. Korra eesmärk on tagada, et kõik ettevõttes tehtavad muudatused on registreeritud ning läbivad standardiseeritud protsessi minimiseerides sealjuures võimalikke IT-teenuste katkestusi. DEFINITSIOON Antud ettevõte hõlmab kõiki juhtumite/probleemide lahendamiseks ette võetavaid erakorralisi lahendusi. Nendeks on riist- ja tarkvara muudatused/lisamised, olemasolevate veebilehtede/ veebirakenduste hooldus ja arendustegevusest tulenevad muudatused. PROTSESSI KIRJELDUS 1. Muudatuse soovi esitamine - leitakse parem viis süsteemi toimimiseks ning muutuse ellu viimiseks on vaja esitada soov arendajale 2. Muudatuse plaani loomine - muudatuse esitaja ja muudatuse looja arutavad läbi kõik võimalikud variandid ja kaasnevad oh...