Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

Eesti liiklus - kultuur või kultuuritus ? - sarnased materjalid

liiklus, iduki, liikluses, alkoholijoobes, istudes, igel, teguviisi, postimees, hindama, egoistlik, algama, rvalt, endist, liikuda, imalik, evaga, otstarbel, tete, autosse, rikkudes, rjel, hjustatud, nnetused, viimased, idukite, reaalsustaju, toonud, senini, hjenemine, liigtarbimine, hukkunud
thumbnail
1
docx

Eesti liiklus

See loetelu on pikk. Kümmekond joobes juhti, teised samapalju kiiruseületajad või lubadeta sõitjad. Tegelik arv on aga tõenäoliselt kordades suurem, sest need juhid jäid lihtsalt vahele politseile. Ülejäänudel võib öelda et vedas. Kõige tipuks veel hukkunud jalakäijad või lihtsalt kihutajad. Meedias on sellist nähtust hakatud nimetama surmaralliks. Kui numbritest rääkida, siis iga kuu kaotab Eesti Vabariigi liikluses elu jämedalt 17 in, mis tõstab meid Euroopa mustas edetabelis 3. Kohale Soome ja Läti järele. See ei ole koht kus püüelda esikoha nimel. Samuti ei ole seda HIV kandjate ja nt tulesurmadesse hukkunute pingerida, milles me oleme kindlal esikohal võrreldes ka kogu maailmaga. Kuulates uudiseid jääb kõrvu kõlama kaks fakti: liiklusõnnetuste peamisteks põhjustajateks on naised ja vene rahvusest isikud. Miks see nii on, ei oska päris täpselt öelda. Paljalt

Kirjandus
142 allalaadimist
thumbnail
95
doc

KUURORDIKONTSEPTSIOONI DISAINIMINE PÄRNU LINNA NÄITEL

TARTU ÜLIKOOL Majandusteaduskond Rahvamajanduse instituut Tiina Niin KUURORDIKONTSEPTSIOONI DISAINIMINE PÄRNU LINNA NÄITEL Magistritöö ärijuhtimise magistri kraadi taotlemiseks (Teenuste disain ja juhtimine) Juhendaja 1: lektor/teadur Diana Eerma Juhendaja 2: lektor Heli Müristaja Tartu 2011 2 SISUKORD Sissejuhatus......................................................................................................................3 1. Kuurordikontseptsiooni disainimise teoreetilised alused........................................6 1.1. Kuurortide ja spaade ajalooline kujunemine, liigitamine ja arengutrendid. .6 1.2. Turismisihtkoha arenduse ja turunduse põhimõtted......................................13 1.3. Teenuste disainimise alused ja trendid.............................................................21 2. Pärnu ku

Turundus
54 allalaadimist
thumbnail
11
odt

Antiikkirjanduse eksamimaterjal koos

Silmaring üsna piiratud ja oma kaasaegsetest jääb arengu poolest maha. Tema luule musikaalne, paistab silma värsimõõtude ja stroofi ehtusviiside rikkuse poolest. Alkaiose stroof ­ koosneb kahest 11-, ühest 9- ja ühest 10-silbilist värsist. Sappho stroof ­ koosneb kolmest Sappho üksteistsilbikust (Sappho väikesed värsid) ja neile järgnevast adoneusest: (See näib mulle võrdne taevasega, / taevasistki kõrgem ­ kui öelda võib nii ­, / kes su vastas istudes lakkamatult / kuuleb ja näeb sind ). Atika tragöödia 5. saj eKr ­ majanduslikult ja sõjaliselt kerkis esile Ateena, Kreekat oli korduvalt rünnanud Pärsia armee, kuid tulutult, saabus Kreeka majandus-kultuuriline õitseng. Selle ajajärgu põhjal tunnemegi antiikkultuuri suuremaid nimesid (filosoofe, proosaautoreid). AT kajastas oma elgsel kujul Dionysose usundi kannatlikku külge selle kõlbelises ümbermõtestuses. Teatritekst kasvab välja koorilüürikast. 6.-5

Antiikkirjandus
76 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Veenmiskõne: Liiklus

Liikluskultuur Viimaste kümne aasta jooksul on Eesti liikluses ootamatult elu kaotanud mitmed inimesed. Kuigi statistika näitab, et hukkunute arv väheneb igal aastal, on siiski õnnetuste arv liialt suur, eriti meie väikese Eesti rahvaarvu jaoks. Enamik nendest alles väga noored, meie eakaaslased. Õõvastavaid ajalehepealkirju lugedes tekib ikka ja jälle küsimus: kas tõesti on meil nii kiire, et mängida oma noore eluga? Paljud ei mõtle sellele ennem kui nende enda tuttavatega see õnnetus on juhtunud.

Eesti keel
45 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Artikli analüüs - Rulnokkade eesti

Artikli analüüs XI klass Artikli pealkiri: Rullnokkade Eesti Autor: Sulev Vedler Allikas (ilmumiskoht, kuupäev ja aasta): Eesti Ekspress 19.01.2012 Probleem, millele artikkel keskendub: Eestlased on rahulik rahvas, kuid liikluses võib märgata, et inimestes peitub palju lõunamaist temperamenti ja äkkviha. Autori põhiseisukohad, näited: Ühe autori tuttava elukaaslane koputas kord meelekohale, kui ülbe autojuht ristmiku lähedal end autode rivis jõuliselt tema ette surus. Ülbur väljus ja peksis jalaga mõlki käezesti teinud mehe masina.Kolleeg näitas rusikat, kui BMW ei lasknud teda pöördel üle tee, peaaegu ajas alla. Töökaaslase päästis bemarist väljunud tigeda mehe

Kirjandus
16 allalaadimist
thumbnail
41
docx

Bakalaureusetöö Tallinna büroohoonete arendusprojektide finantseerimine ja seotud mõjurid

40 või 60 meetrit pikk ning vähemalt 60 meetrit lai. Kuigi eraldiseisev parka on büroohoone külge integreeritud parklast odavam, siis võimaluse korral soovitatakse mõlema olemasolu. Parkimiskohtasid peaks 100m2 suuruse büroopinna kohta olema vähemalt kolm. Finantseerijad soovitavad tihti isegi nelja parkimiskohta. (Toompark 2003) Asukoha osas on rahvusvaheliselt jõutud järeldusele, et büroohoone ei tohiks olla vahetult väga tiheda liiklusega tänava ääres. Tihe liiklus on küll soodne jaekaubandusele, kuid ummikud vähendavad huvi piirkonna vastu. Lisaks on büroohooned ise suured tipptundidel liiklusvoo tekitajad, mistõttu võib niigi tiheda liikluskoormusega piirkondades tekkida probleeme büroo arenduseks vajaliku loa saamisega. Kui varasemalt olid ummikud üksnes kesklinna probleem, siis nüüd on need kandunud ka äärelinnadesse. (Ibid.) 1.6. Hüpoteeklaenude põhilised mõjurid

Majandus
59 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Kirjand ,,Kuidas liikluses ellu jääda?,,

Kuidas liikluses ellu jääda? Eesti Vabariigis on väga palju inimesi surnud liiklusõnnetuste tagajärjel, eriti noori. Kas see on normaalne? Kas peaks korraldama liikluses ellujäämiseks loenguid või tegema filme? Midagi ju peab ette võtma, et Eesti ei kaotaks kodanikke ja meie oma sugulasi.Võibolla peaksid inimesed üldse ainult kodus istuma ja liiklusesse mitte minema, et ellu jääda, või liikuma vaid maa-alustes käikudes. Kas see on tõesti võimalik lahendus? Järgnevalt erinevatest ellujäämisvõimalustest ja ohutusnõuetest pikemalt. Kõige tähtsam asi liikluses on tähelepanu. Selle puudumine nii jalakäija kui ka sõidukijuhi

Eesti keel
47 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Liiklusohutus - ühiskonna probleem

Liiklusohutus ­ ühiskonna suur probleem Liiklusohutus on üha suurenev probleem meie ühiskonnas. Iga aasta sureb miljoneid inimesi liiklusõnnetuste tagajärjel ja see arv aina kasvab. Üllatusena tuleb see, et meie väikses Eesti riigis on miljoni inimese kohta rohkem liiklusõnnetustes hukkunuid, kui mujal Euroopa riikides. Viimaste aastate jooksul on see arv küll kasvanud, kuid loodame, et see ei jää nii. Millest on siis tingitud nii paljud liiklusõnnetused? Ehk halbade teetingimuste, muutuv ja niiske kliima või hoopis juhtide kogenematuse tõttu? Statistika näitab, et 2005. aastal oli kõige rohkem hukkunuid Leedus, Lätis, Poolas, Sloveenias, Kreekas, Küprosel ja Eestis. Kõige vähem hukkunuid oli Hollandis ­ kõigest 46 inimest miljoni elamiku kohta. Hukkunute koguarv Eestis on aastatel 1994-2005 on tublisti langenud, kuid aasta 2006 tõi hukkunuid jälle rohkem ­ 204 ja aastal 2007 hukkus 196 inimest. Võrreldes naabe

Kirjandus
44 allalaadimist
thumbnail
31
doc

Majanduse artikleid

Haritlaste palku tuleval aastal ei tõsteta 10.12.2008 Postimees Täna toimunud TALO ja vabariigi valitsuse vahelised tuleva aasta palga alammäära läbirääkimised lõppesid konstateeringuga, et kõrghariduse, teaduse ja kultuurivaldkonna töötajate palka tuleval aastal ei tõsteta. Erandina leidis valitsus võimaluse tõsta üldharidus ja kutsekoolide pedagoogide ametjärkude palga alammäära, teatas TALO. Hinnates pedagoogide suhtes üles näidatud head tahet positiivseks, avaldas delegatsiooni juht Ago Tuuling siiski

Majandus
57 allalaadimist
thumbnail
1
wps

Mis valmistab mulle liikluses muret?

Mis valmistab mulle liikluses muret? Kui nüüd mõtlema hakata, siis mis tegelikult valmistab mulle, kui kooliõpilasele liikluses muret ? Üheks kindlaks probleemiks on purjus autojuhid , sest mitte kunagi ei tea ju millal ja kustkohast mõni roolijoodik jälle tuleb. Suur hulk avariisid toimubki just kiiruseületajatega või roolijoodikutega. Suve saabudes on alati peaaegu iga ajalehe esiküljel liiklusega seotud pealkirjad. Nii on see olnud juba mitu viimast aastat. Liikluses on kord käest ära. Liiklusõnnetuste arv kasvab ja mis eriti muret teeb , siis iga aastaga suureneb liiklusõnnetustes hukkunute arv. Üheks suureks probleemiks on veel kindlasti see, et lapsed jooksevad teele kohtades, kus see pole lubatud. Ning selletõttu surevad paljud noored lapsed, kes kiirustavad ilmaasjata. Nad ei oska isegi arvata , et peale seda kui nad jooksevad üle tee , ei pruugi nad enam mitte kunagi üldse joosta saada. Kindlasti valmistab probleeme ka lumi ja jää

Eesti keel
19 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Baltisaksa kirjandus eesti kirjandusloo taustal

Vana-Liivimaa kirjanduse peamised zanrid; 1. luule ­ eelkõige ladina- ja ülemsaksakeelsete luuletuste alamsaksakeelsed töötlused; jagunes: vaimulik kuule, Spruchdichtung (sententsid), minnelaulud (armastusluule), Liivi sõja teemaline luule 2. draama ­ vastlamängud, karnevalid, müsteeriumid, koolidraama; 1206 esimene teade teatrietendusest Baltimaades 3. kroonikad ­ kirjutatud kindlaid reegleid ja traditsioone järgides, põhiteemaks paganate ristiusku pööramine ­ miks? kuidas?, lisaks ajaloolisele kirjeldusele ühtlasi poliitiline/diplomaatiline dokument, loeti baltisakslaste pidudel ette ­ pigem mõeldud kuulamiseks kui lugemiseks Rootsi-aegse luule (akadeemiline luule Tartus/uusladina luule; saksa barokk ja Tallinna luulering) üldiseloomustus; 1. Tartu akadeemiline luule ­ oluline kiire poeetiline reageerimine igapäevasündmustele, tüüpemotsioonide kujutamine, mitte niivõrd kunstiline tase; seotud uusl

Kirjandus
230 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Eesti liiklus

autojuht? Selleks, et aru saada, milline on hea autojuht tuleks välja tuua kõigepealt halva autojuhi tunnused. Arvan, et kui mainitakse sõna halb autojuht tuleb esimesena silmade ette Tallinna linn ja tipptund ning tume BMW, roolis noor "roheline" jõmm, kes ennastunustavalt soovib kiiremini kohale jõuda kui teised kaasliiklejad. Selleks siblib ta radade vahel, eirab valgusfoore signaalitab ja sõimab. Sellised Bemmitüübid pole ju tegelikult ainukesed ärritajad liikluses ja ei saa ka väita, et nemad ongi halva liikleja prototüübid. Ega halb käitumine ei küsi ei vanust ega auto marki. Kuid tegelikult on tõesti viimasel ajal Eesti liikluses hakanud tekkima mentaliteet, et mida võimasm ja suurem auto seda suuremad on ka õigused. Olen tähele pannud seda, et kui tüübil on istumise all BMW või mõni muu parema mainega auto ja tema ees juhtub sõitma mõini Opel või Toyota on vaja see kohe ära "nullida".

Eesti keel
133 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Referaat Prantsusmaast

Linn asub Pariisi ujula keskel umbes 65 m veepinnast linnal on 2000 aasta pikkune ajalugu, on siin vanad hooned kõrvuti uutega. Suurimad linnad Pariisi järel on Marseille, Lyon, Toulouse ja Nice. Metroo 6 Inimesed kes elavad linnas, milles pole metrood, erinevad teatud mõttes neist, kes iga päev vähemalt paar korda maa alla kaovad, et sõita tööle, poodi, parki või kellegile külla. Allmaaraudtee liiklus ei ole sajandi jooksul jäänud mitte lihtsalt transpordisüsteemi osaks, vaid ka omapärase allmaa- elu ja mitmekordse kultuuri eksesteerimise kohaks, stiilseks vaatamisväärtuseks. Ükskõik, kas Pariisi, New Yorgi või Moskva all, igal pool nõuab esimest korda metroosse sattumine mõnigast kohanemist, et mitte veidratesse olukordadesse sattuda. 1900. aastal ehitati Pariisi kõigi linnaelanike kergenduseks maa­alune raudtee. See oli kasulikum, kui lammutada jälle vanu kvartaleid -- nagu

Kirjandus
16 allalaadimist
thumbnail
5
rtf

Wikmani poisid teose analüüs

Kirjandusteose analüüs Wikmani Poisid Jaan Kross Tallinn 1998 1. Teose sisu lühikokkuvõte Wikmani poisid alustasid kümnendat klassi edukalt. Aktus algas direktori igava jutuajamisega. Posid sattusid selles teoses mitmetesse probleemidesse. Esimene probleem oli magneesiumi kera plahvatamine, mille tagajärel oli Pukspuu Juss hädas ning talle tulid appi teised poisid. Jaagu ja Virve vahel oli enamat kui ainult sõprus. Nad käisid pidudel koos. Kümnenda klassi keskel suri Hr. Wikman maovähki. Tema asemele tuli Ambelm kes lahkus üheteistkümnenda klassi alguses. Kui tuli eksamite aeg, üritasid poisid igal viisil matemaatika kontrolltööst ära hiilida. Pärast eksameid läksid poisid ko

Kirjandus
306 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Põllumajandus, teenindus

liigitada näiteks suusa-, kultuuri-,loodusereisiks jne. TURISMI PÕHJUSTATUD KESKKONNAPROBLEEMID: MAJANDUSELE: Tõusevad kohalike kaupade ja teenuste hinnad. Kasutatakse palju importkaupu, mis viib osa kasumist välja SOTSIAAL-KULTUURILISELE KESKKONNALE: Kohalike ja turistide vahelised konflikid Võõrtööjõu sissetoomine Kultuurilise eripära kadumine LOODUSKESKKONNALE: Liiklus muutub intensiivsemaks, tekivad liiklusummikud Suureneb koormus loodusele, loodusesse jäetakse maha prügi. Kaudne surve loodusmaastikele

Põllumajandus
22 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Iseseisev töö - Liikluskindustus

Iseseisev töö Töötada läbi liikluskindlustuse seadus ja vastata järgmistele küsimustele. Küsimused on esitatud valikvastuste testina. Alati on kindlasti õige vähemalt üks väide ­ võib olla ka õiged mitu väidet. Need väited, mis on õiged, kirjuta taha ,, jah" ja ka põhjendus, millisest liikluskindlustuse seaduse paragraafist õige vastuse leidsid. Valedele väidetele kirjuta taha lihtsalt ,,ei". 1. Milliseks tähtajaks sõlmitakse liikluskindlustuse tavaleping ? a. 1 päev kuni 12 kuud. ei b. 15 päeva kuni 12 kuud. ei c. Tavaleping sõlmitakse tähtajatult. Jah LkindlS § 14 lõige 1 2. Eestis kehtiva piirikindlustuse lepingu alusel hüvitatakse : a.Eestis tekitatud liikluskahju. Jah LkindlS § 12 lõige 2 b.Eesti naaberriigis tekitatud liikluskahju. ei 3. Milliseks tähtajaks väljastatakse liikluskindlustuse poliis ? a.1 päev kuni 12 kuud. Jah LkindlS § 15 lõige 3 b.Liiklusk

Liiklusõpetus
49 allalaadimist
thumbnail
23
doc

Eesti majandus 20. sajandil

25. nov. 1940.a. toimus rahareform. Eesti kroonid vahetati rublade vastu kursiga 1 kroon = 1,25 rubla (tegelik kurss oleks pidanud olema 1 kroon = 8-10 rubla). Seoses Teise maailmasõjaga korraldati majandus ümber sõjaaja vajadustele lähtuvalt. Sõjaväe varustamiseks rakendati tööle ka kerge- ja toiduainetööstuse ettevõtted. Kehtestati kõikvõimalikud maksud: isikumaks, maja- ja kõrvalhoonemaks, tulumaks, nn. palgatulumaks, maamaks jms. Sõja puhkedes katkes liiklus õhuliinidel. Aktsiaselts Ago võeti 1940. aasta suvel Aerofloti koosseisu ja viidi 1941. aasta suvel tagalasse. Lennukeid kasutati sõja-aastail Nõukogude Liidu tagalas lennukoolides. 1940 ­ 1944 a. vähenes Eesti rahvaarv 200 000 inimese võrra (1.jaan. 1939. a. elas Eestis 1 133 917 inimest, neist oli eestlasi 1 000 360 ehk 88,2 %). Eesti majandus Teise maailmasõja järgsetel aastatel Majanduspoliitika aluseks sai sotsialismi ülesehitamise idee.

Majandus
45 allalaadimist
thumbnail
0
docx

E.Bornhöhe Ajaloolised jutustused(tasuja)

Tasuja JUTUSTUS EESTIMAA VANAST AJAST I Aastasadade kuristik haigutab meie ja selle aja vahel, milles siin räägitavad juhtumused on sündinud. Selle pika aja sees on meie maal, niisama kui mujalgi maailmas, palju vanu asju igaviku rüppe vajunud, kust neid ühegi muinasaegade tagasisoovija õhkamine enam välja ei meelita; uusi olusid, kuigi mitte kõigiti paremaid, on lugemata arvul tekkinud. Üldse on maailma muutlik nägu nooremaks, lahkemaks läinud; kuuesaja aasta eest oli ta, meie ajaga võrreldes, vana ja mõru. Iseäranis meie maal. Luba, lugeja, et ma sulle seda tagasitõukavat nägu paari kerge kriipsuga mõtte ette maalin. On pildil valitsev põhivärv, siis on kergem pildi kujudele karva ja seisuviisi anda. Kolmeteistkümnenda aastasaja hakatusel sattus eestlane isevärki naabrite keskele. Öeldakse, et naabritega üldse olevat raske rahus ja sõpruses elada. Aga eestlase tolleaegsed naabrid olid koguni hullud, üks hullem kui teine. Nad riisusid ta, vaese patuse pagana,

Kirjandus
62 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Käitumine liikluses jalgratta, mopeedi või rolleriga sõites

ka vastav tehnika, nimelt rollerid, aga loomulikult pole kuhugi kadunud vanema ajastu tehnika. Sääreväristajad on kasutusel maa kohtades enamsti, kus puudub vajadus osata liigelda ja jalgrattad on nii maal kui ka linnades, nendega peab oskama liigelda. Rollerijuhid on kohustatud liiklust tundma. Tänavatel teevad kõige rohkem mulle muret ennasttäis rollerijuhid, kes mõtlevad, et kui neil on vinge pill ja kõva tümps, siis on nad täkkutäis vennad, see on nõme. Nad ei oska liikluses liigelda, segavad autojuhte, sõidavad vales kohas, häirivad oma pininaga kaaskodanikke. See seadus, mis kohustab kevadekuulutajaid registreerima oma sõidukeid, neid kindlustama ning nad peavad omama vastava katekooria sõiduki juhiluba, peaks kindlasti tulema, sest siis jääb neid vähemaks ja liiklus oleks rohkem sujuvam ja vähem häirivam. Tagatipuks krutitakse masinatelt kiirusepiirajad maha ning nad saavad lubatust kiiremini sõita

Eesti keel
34 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Tahan liigelda ohutult

ohutumaks. Pimedatel õhtutel kannan helkurit, autoga sõites kinnitan turvavöö, teed ületan selleks ettenähtud kohtades ja nii edasi. Ühest küljest on mu oma elu mulle kallis, teisalt ei taha ma panna ohtu kellegi teise elu. Sellepärast üritan olla võimalikult hoolikas, kuna tean, et õnnetuse võib põhjustada kas või väike eksimus. Kui me tahame ohutumalt liigelda, tuleb alustada iseendast ja me kõik peaksime ennast muutma, et Eesti liiklus oleks kõigile turvaline. Mõned inimesed kipuvad arvama, et nemad võivad liigelda reeglitega vastuolus, sest nemad ei karda ennast vigastada. Näiteks ei kanna paljud jalakäijad ja jalgratturid helkurit, mis on just praegusel pimedal ajal väga oluline. Nad arvavad, et mis minuga ikka juhtuda saab, kui ma seda asjandust külge ei pane. Autodel on ju tuled, küll juht märkab, et ma pimedas olen. Kahjuks nad eksivad. Sõidukitel

Kirjandus
114 allalaadimist
thumbnail
74
doc

Finantsjuht. konspekt

Tehnikagümnaasium TALLINNA TEHNIKAGÜMNAASIUM AINEKONSPEKT MAJANDUSÕPETUS II OSA FINANTSJUHTIMINE 1 Tehnikagümnaasium Õppeaine eesmärk Anda õpilastele majandusalaseid üldteadmisi ettevõtte majandustegevuse olulisematest külgedest, finantsarvestuse alustest, kontseptsioonidest seostatuna Eesti seadusandluse ja ärikeskkonna ning nendest tulenevate probleemidega. Aine käsitlemisel keskendutakse põhimõistete, struktuuride, reeglite ja protsesside ning metoodiliste võtete selgitamisele ettevõtluse esmatasandil. Loengukonspekt sisaldab teoreetilisi aluseid ja vajalikke praktilised näited ­ probleemsed ülesanded (nn. miniprojektid), milledele on vaja anda majanduslik hinnang ja teha õiged otsused probleemide käsitlusel. Ülesannete kogumiku koostamisel on lähtutud vastavalt erinevate eriala omap�

Majandus
186 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Kodutöö liiklusjärelvalves

Millal ei ole vaja liiklusõnnetusest politseile teatada? Kui on juhtunud liiklusõnnetus, peab liiklusõnnetuses osalenud juht: * Võimalikult kiiresti seisma jääma, põhjustamata sellega lisaohtu, ja lülitama sisse ohutuled. Kui sõidukil puuduvad ohutuled või kui liiklusõnnetuses osalenud sõiduk asub kohas, kus nähtavus on halb või piiratud, tuleb teele panna ohukolmnurk vastavalt liiklusseaduse § 39 lõikele 9. * Tegema kõik võimaliku, et liiklus liiklusõnnetuse kohal oleks ohutu. * Esitama liiklusõnnetuses osalenud teise juhi soovil isikut tõendava dokumendi. Kui liiklusõnnetuses on inimene saanud vigastada või surma, peab juht: * Kui liiklusõnnetuse kohal on sooritamata käesoleva paragrahvi lõike 1 punktides 1 ja 2 sätestatud toimingud, tähistama selle koha ohukolmnurgaga vastavalt käesoleva seaduse § 39 lõikele 9 ja tegema kõik võimaliku, et liiklus liiklusõnnetuse kohal oleks ohutu;

Liiklusjärelvalve
1 allalaadimist
thumbnail
7
pptx

Sõiduki ja liiklus kindlustus

SÕIDUKI KINDLUSTUS Vabatahtlik (Kasko) Kohustuslik (kõik mootorsõidukid,trammid, trollid, traktorid,haagised) Liikluskindlustuse kindlustusjuhtumi puhul on eeldatud, et kahju on tekkinud teeliikluses. Teeliiklus on liikluskindlustuse seaduse kohaselt sõiduki kasutamine Eestis, välja arvatud liiklus 1) hoones, v.a hoones asuvas parklas; 2) sõidukis (autoveo treiler,laev,lennuk) 3) võistlusteks või treeninguks eraldatud ja tähistatud kohas; 4) tegutseva lennuvälja liikluseks suletud osal. Liikluskindlustuse seaduses on teeliiklusel tavapärasest laiem tähendus. Sellest tulenevalt on näiteks eravalduses, hoovis, asutuse territooriumil ja isegi maastikul ning jäätunud veekogul sõiduki kasutamise puhul liikluskindlustusega seoses tegemist teeliiklusega.

Liiklusõpetus
38 allalaadimist
thumbnail
79
doc

Majandusanalüüs

MAJANDUSANALÜÜS Õppematerjal 2 SISUKORD ÕPPEMATERJAL 1 SISSEJUHATUS 5 I KULUARVESTUS 6 1.Kuluarvestuse eesmärgid ....................................................................................................6 2.Kuluarvestuse süsteem, kululiigid.......................................................................................8 3.Kulukohtade arvestus ........................................................................................................11 4.Kuluarvestuse põhimõtted .................................................................................................11 5.Kuluarvestuse meetodid...............

Majandus
888 allalaadimist
thumbnail
132
pdf

Puhkuste ja töölt eemalolekute haldamise rakenduse testimine

TALLINNA  TEHNIKAÜLIKOOL   INFOTEHNOLOOGIA  TEADUSTKOND   INFORMAATIKAINSTITUUT           Puhkuste  ja  töölt  eemalolekute  haldamise   rakenduse  testimine   Projekt  õppeaines  “Tarkvara  kvaliteet  ja  standardid”           Autorid:   Martin  Koidu  

Tarkvara kvaliteet ja...
6 allalaadimist
thumbnail
226
doc

Portugali põhjalik referaat

Avinurme Gümnaasium 10.klass Geograafia PORTUGAL Koostaja:Katrin Kõre Juhendaja: Ene Lüüs 2009/2010 1 SISUKORD Sissejuhatus.........................................................................................................................3 Üldandmed........................................................................................................................4-5 Riigivorm.........................................................................................................................6-11 Majandus.........................................................................................................................12-14 Tootmisviis........................................................................................................................15 Asend........................................................................

Geograafia
41 allalaadimist
thumbnail
30
docx

Töökeskkond ja ergonoomika kordamiskisimuste vastused 2015

Töökeskkond ja ergonoomika kordamiskisimuste vastused 2015. Teema 1. EL töötervishoiu ja tööohutuse normatiivmaterjalid ja strateegia põhimõtted. 1. Eurodirektiivid töötingimuste ja seadmete ohutuse osas. Raamdirektiiv meetmete kohta töötajate tervise kaitseks ja tööohutuseks Eridirektiivid raamdirektiivi 89/391/EEC juurde: I: mis käsitleb töötervishoiu nõudeid töökohtadel (OJ L II: töö ajal kasutatavaid töövahendeid käsitlevate töötervishoiu- ja tööohutusealaste miinimumnõuete kohta töötajaile III: 89/656/EEC 30.11.1989 töötervishoiu ja tööohutuse miinimumnõuete kohta isikukaistevahendite kasutamisel töökohtadel töötajate poolt (OJ L 393, 20.12.1989) IV: 90/269/EEC 29.05.1990 töötervishoiu- ja tööohutusealastest miinimumnõuetest raskuste teisaldamisega kaasneva riski ja eriti võimalike seljavigastuste vältimise kohta töötajatel (OJ L 156, 21.06.199

Töökeskkond ja ergonoomika
50 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Saksamaa

I asend, piirid (looduslikud, teiste riikidega), ajavöönd Saksamaa Liitvabariik on Euroopas rahvaarvult ja pindalalt üks suurimaid riike. Ta on ka üks suurimaid majandusriike maailmas. Saksamaa pindala on 357 023 km². Ta asub Kesk- Euroopas 47°1615 ja 55°0333 põhjalaiuse ning 5°5201 ja 15°0237 idapikkuse vahel. Põhjas piirneb Saksamaa Taaniga (piiri pikkus 67 km), kirdes Poolaga (442 km), idas Tsehhiga (811 km), kagus Austriaga (815 km, ilma piirita üle Bodensee), lõunas Sveitsiga (316 km, koos Büsingeni eksklaaviga, kuid ilma piirita üle Bodensee), edelas Prantsusmaaga (448 km), läänes Luksemburgi (135 km) ja Belgiaga (156 km) ning loodes Hollandiga (567 km). Riigipiiri kogupikkus on 3757 km. Kui loodes ja kirdes moodustavad loodusliku riigipiiri Põhjameri ja Läänemeri, kuulub Saksamaale ka osa Alpidest. Saksamaa koosneb 16 liidumaast, mis on Saksamaa ja Austria kui liitriikide liikmesriikide nimetus. See nimetus on aga eksitav, sest ta rõhutab maade

Geograafia
75 allalaadimist
thumbnail
48
docx

LÄHIAJALUGU

Milliseid uuendusi ja milliste tagajärgedega kasutusele võeti?  Gaasi kasutamine - tappis palju inimesi, mürkgaasid lasti kaevikutesse  Kuuli - ja miinipildujad, automaatkäsitulirelvad, kauglaske suurtükid – võimsamad relvad, kahju sai tekitada ka ise kaugemal olles  Tankid – suur sõjamasin, võimalik kasutada kaugel, tekitas alguses hirmu  Autode levik – kiirem liiklus, rinde ja tagala vahel  Lennukid ja tsepeliinid – sõda kolmemõõtmeliseks-maal, merel, õhus  Allveelaevad - Saksamaa kuulutas välja piiramatu allveesõja; uputati ka kauba ja reisilaevu – „Lusitania“ (tõi kaasa USA sõttaastumise) Meeleolud rindel  sõjavaimustus hakkas mööduma  oodati sõja lõpu  inimeste psüühika sai kannatada “Kadunud põlvkond” 5. Eluolu ja majandus I maailmasõja aastail

Ajalugu
75 allalaadimist
thumbnail
1072
pdf

Logistika õpik

Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Ain Tulvi LOGISTIKA Õpik kutsekoolidele Tallinn 2013 Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi „Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames.

Logistika alused
638 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Rahvusvaheline julgeolek konspekt

võimude tasakaalustamine, sõjas pooled enam-vähem võrdsed, nt. USA ja Hiina/ Venemaa) ja asümmetriline JO oht (selgusetu oht ja tulemused, nt. terrorism, tavapäratu taktika ja sõjapidamine, MHR ja ballistiliste rakettide kasutamine, kübersõda. Sõjapidamisel sõjaline võimekus osapoolte vahel märgatavalt erinev, nt Eesti ja Venemaa) Sisemine julgeolek: hoida rahu suveräänse riigi piirides. Probleemid: kriminaalõigus ja seaduse jõud (riikideülene kuritegevus, narkootikumide liiklus, majandus kuriteod, rahapesu, korruptsioon); MHR levik; terrorism ja tema tüübid; inimõiguste problemaatika; majandus ning keskkonna JO; immigratsioon, humanitaarabi ja rahuhoidmine; infosõda. Välimine julgeolek: hoida rahu teiste rv toimijatega. RV julgeoleku problemaatika: rv organiseeritud kuritegevus (narkootikumide korporatsioonid kokaiin ja heroiin: Kolumbia, Boliivia; Afganistan ja Pakistan); illegaalne ja legaalne relvade eksport; RV terrorism; narkootikumid;

Rahvusvaheline julgeolek...
22 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

Uurimustöö - BALTI KETT

seega haarata hoopis suuremaid masse. Alguspunktiks sai Pika Hermanni jalam ning lõpp-punktiks Gediminase torn. Joonis 4. Balti keti marsruut Kokku oli marsruut umbes 620 km pikk. 2.3. Korraldus Andrus Öövel moodustas augusti alguses toimkonna, kes koostas kogu trassist üksikasjaliku kirjelduse. Otsustati, et suuremate teede ja tänavate ristumiskohtades, kus liiklus pole suletud, tuleb teha ketis katkestus. Kaardil mõõdeti trassi pikkuseks Tallinnast Läti piirini 211,5 km. Igale inimesele arvestati maksimaalselt 1,5 m ning seega oli vaja ligikaudu 150 000 osavõtjat. Seda võrreldi ,,Eestimaa laulus" osalejate arvuga ning leiti, et inimeste puudusest probleemi ei tohiks tekkida. Mida selgemaks sai, et Moskvas ei võeta MRP suhtes lõplikult kindlat seisukohta, seda kindlamalt oli rahvas ketti minemas.

Ühiskond
25 allalaadimist
thumbnail
150
pdf

Transport, keskkond ja elukvalitreet Tallinnas, 2007

Antud projekti raames on plaanis tutvustada uurimuse tulemusi ka mitmetel seminaridel. Antud uurimus sai teoks tänu Tallinna Ülikoolis läbiviidud Tallinna linnale suunatud uurimisprojektide konkursile, mille üheks võitjaks osutus ka autori poolt esitatud projekt. Koostöös REC Estoniaga õnnestus lisafinantseeringute saamine Tallinna Linnavalitsuselt ja Keskkonnainvesteeringute Keskuselt. 10 LIIKLUSOHUTUS JA HÄIRITUS Jüri Uljas Tallinna liiklus on muutunud väga ohtlikuks. Eestis tervikuna on Maanteeameti hinnangul jalakäija tõenäosus liikluses elu kaotada 3 korda suurem kui Prantsusmaal, Belgias või Austrias ja 5 korda suurem kui Põhjamaades. Jalakäijatega on seotud kaks igast kolmest liiklusõnnetusest (Janar Filippov. ”9 nõuannet pealinnas ellu jääda soovivale jalakäijale” Eesti Ekspress, 18.04.2003). Tallinna kõige eluohtlikumad tänavad on Pärnu maantee, Mustamäe tee ja Paldiski maantee. Surmajuhtumite

Keskkond ja säästev areng
9 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun