BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG Tallinn 2013 1 SISUKORD SISUKORD.......................................................................................................................................... 2 SISSEJUHATUS..................................................................................................................................3 AJALUGU............................................................................................................................................4 Enne II Maailmasõda........................................................................................................................4 II Maailmasõda.................................................................................................................................5 II Maailmasõja tagajärjed.................................................................................................................6 Sõjajärgne ajalugu........
Paikuse Põhikool BMW Referaat Koostas: Karl Madis 9.a Sisukord: AJALUGU Enne II maailmasõda...................................................................................................................3 II maailmasõda............................................................................................................................4 II maailmasõja tagajärjed............................................................................................................4 Sõjajärgne ajalugu.......................................................................................................................5 Rover..........................................................................................................................................6 Uus disain...................................................................................................................................7 Tootmine väljaspool Saksamaad..................
Sisukord: Sissejuhatus Logo tutvustus Enne II Maailmasõda Autode tootmine II Maailmasõda Sõjajärgne ajalugu Tänapäev ja uus disain 7. seeria BMW E38 BMW X5 Kasutatud kirjandus BMW AG (lühend saksa keelest: Bayerische Motoren Werke AG) BMW AG on Saksamaal Münchenis asuv autode ja mootorrataste tootja. BMW tütarfirmad on Mini ja Rolls-Royce, minevikus ka Rover. BMW logo tutvustus BMW logoks on stiliseeritud lennukipropeller: ring, mis on jagatud neljaks Baieri lipu värvides osaks. BMW peakorter Münchenis, Saksamaal. Baieri lipp Enne II Maailmasõda BMW asutas Karl Friedrich Rapp oktoobris 1913. Algselt oli BMW lennukimootorite tootja (Bayerische Flugzeug- Werke). Milbertshofeni linnaosas Münchenis. 1916a. Sõlmis firma lepingu Austria-Ungariga, et neile ehitada V12 tüüpi moo
Tartu Kutsehariduskeskus AT 108 Tõnis Kruusement Bayerische Motoren Werke (BMW) Referaat Juhendaja: Ellen Aunin Tartu 2008 Sissejuhatus Teemat valides otsustasin ma lähtuda sellest, et mis mulle võiks huvi pakkuda ning millest ma suudaksid leida piisavalt materjali. Algul oli mul plaanis referaat teha mõnest leiutajast, kuid see ei pakkunud mulle piisavalt huvi. Siis otsustasin teha ühest suurest autotootjast, kuid neid on mitmeid. BMW valisin sellepärast, et nende levik Eestis on suur ning ma tahtsin teada mis BMW-s nii head on, et see nii paljudele inimestele meeldib. Lisaks sellele juhtub just seda marki autodega suur hulk liiklusõnnetusi. Lisaks lootsin teada saada, et miks on BMW-del tekkinud rullnoka auto kuulsus. 1. Bayerische Motoren
BMW Referaat Nimi: Õppegrupp: Ajalugu Enne II maailmasõda BMW peakorter Münchenis, Saksamaal. BMW asutas Karl Friedrich Rapp oktoobris 1916 lennukimootorite tootjana Milbertshofeni linnaosas Münchenis. Aastal 1916 sõlmis firma lepingu, et ehitada mootoreid V12 Austria- Ungarile. Kui Rapp vajas lisaraha, sai ta toetust Camillo Castiglionilt ja Max Frizilt ning firma sai praeguse nime.Firma võttis järgmisel aastal firma nimena kasutusele lühendi BMW AG. BMW ostis firma järgmisel aastal ja sellest sai firma esimene auto, BMW 3/15. Aastaks 1933 tootis BMW autosid, mida võis juba täielikult nende omadeks pidada, pakkudes stabiilselt enam arenenud sport- ja salongiautosid. Ennesõjaaegsed autod tipnesid 327 saloon ja 328 roadster autodega. Need olid kiired 2liitrised autod, mis olid mõlemad oma aja kohta väga arenenud. II maailmasõja tagajärjed Pärast sõda möödus palju aega, enne kui oli võimalik uuesti tootmist alustad
BMW Ajalugu Jarno Soima AL14B Üldine • BMW on lühend saksa keelest (Bayerische Motoren Werke). • Saksamaal Münchenis asuv autode ja mootorrataste tootja. • BMW tütarfirmad on Mini ja Rolls-Royce, minevikus ka Rover. • BMW logoks on lennukipropeller: ring, mis on jagatud neljaks Baieri lipu värvi osaks. Enne II maailmasõda • BMW asutas Karl Friedrich Rapp oktoobris 1916 lennukimootorite tootjana (Bayerische Flugzeug-Werke) Milbertshofeni linnaosas Münchenis. See kant asus Gustav Otto Flugmachinenfabriku, Saksamaa lennukitootja lähedal. • Pärast Esimest maailmasõda keelati Versailles' rahulepinguga (1919) lennukite tootmine Saksamaal. Otto sulges oma tehase ja BMW hakkas tootma raudteepidureid. II Maailmasõda • BMW oli Saksa õhujõudude ehk Luftwaffe mootorite põhitootja ning maaväe ehk Wehrmachti mootorite ja masinate, eriti mootorrataste tootja. Lennukimootorite hulgas oli ka 801, üks võimsaimaid, mis se
Sinu Nimi Üldine BMW AG (Bayerische Motoren Werke AG) on Saksamaal Münchenis asuv autode ja mootor- rataste tootja. BMW tütarfirmad on Mini ja Rolls-Royce. Peakorter asub Münchenis. Tegevdirektor ja juhatuse esimees on Norbert Reithofer. BMW logoks on stiliseeritud lennukipropeller: ring, mis on jagatud neljaks Baieri lipu värvides osaks. Ajalugu BMW asutas Karl Friedrich Rapp oktoobris 1916 lennukimootorite tootjana. Aastal 1927 ostis firma teise autotehase, mis tootis autot nimega Dix, sellest sai firma esimene auto, BMW 3/15. Aastaks 1933 tootis BMW autosid, mida võis juba täielikult nende omadeks pidada, pakkudes stabiilselt enam arenenud sport- ja salongiautosid. Pärast I maailmasõda keelati Saksamaal lennukite tootmine ja BMW hakkas tootma raudteepidureid. II ms. ajal oli BMW Saksa õhujõudude mootorite põhitootja ning maaväe ehk mootorit
TALLINNA ÜLIKOOL HUMANITAARTEADUSTE DISSERTATSIOONID TIIT LAUK Džäss Eestis 1918–1945 DOKTORIVÄITEKIRI Kaitsmine toimub 20. novembril 2008. aastal kell 10.00 Tallinna Ülikooli Kunstide Instituudi saalis, Lai 13, Tallinn, Eesti. Tallinn 2008 2 TALLINNA ÜLIKOOL HUMANITAARTEADUSTE DISSERTATSIOONID TIIT LAUK Džäss Eestis 1918–1945 Muusika osakond, Kunstide Instituut, Tallinna Ülikool, Tallinn, Eesti. Doktoriväitekiri on lubatud kaitsmisele filosoofiadoktori kraadi taotlemiseks kultuuriajaloo alal 13. oktoobril 2008. aastal Tallinna Ülikooli humanitaarteaduste doktorinõukogu poolt. Juhendajad: Ea Jansen, PhD Maris Kirme, kunstiteaduste kandidaat, TLÜ Kunstide Instituudi muusika osakonna dotsent Oponendid: Olavi Kasemaa, ajalookandidaat, EMTA puhkpilliosakonna professor
Kõik kommentaarid