St. Tuleb koostada olemasolevate varade nimekirjad vastutajate lõikes. Ning kui koostatakse aastaaruanne, väikevahendid inventeeritakse. Vastutaval hoiul olevad bilansilised varad (kogusummana) tuleb avalikustada aastaaruande lisas. 9. Bioloogilised varad. Mis need on, kuidas võetakse arvele, kuidas kajastub aruandluses (millal põhivara, millal käibevara). Kuidas võtta arvele metsakinnistu. Mis on eripärad (nt amorti ei arvestata, tuleb hinnata ÕIGLASES VÄÄRTUSES .. mille alusel jm) Bioloogiline vara on loomne või taimne elusorganism. Ettevõte määrab arvestuspõhimõtte igale bioloogilise vara klassile: *õiglane väärtus (=turuhind: soodsaim hind, mida müüja võiks saada aktiivsel turul vara müümisel või ostja selle ostmisel), kui see on usaldusväärselt hinnatav mõistliku kulu ja pingutusega; kui see nii ei ole, siis * soetusmaksumuse meetodil.
rõhk juhitakse. Rõhu toimel surutakse töösilindritest kolvid väljapoole ja sellega lükatakse piduriklotse kas piduriketaste või piduritrumlite poole,klotsid puudutavad ketaste/trumlite pinda ja tekib pidurdamine. · Amordid Minul on kasutusel õliamordid, mis tavaliselt koosneb kahest teineteise sees olevast torust - sisemisest ja välimisest on ka kolb, mis liigub tihedalt õliga täidetud sisemises torus. Kui amorti surutakse kokku e. toimub survekäik, siis osa kolvi all olevast õlist surutakse läbi kolvis oleva sisselaskeklapi kolvi peale ja ülejäänud läbi toru põhjas oleva põhjaklapi välimisse torusse. Takistusjõu määrab varda liikumiskiirus ja põhjaklapisüsteem. Kui amortisaatorit lahti tagasi tõmmatakse ehk kui ta on tagasikäigul, siis surutakse õli läbi kolvi klapisüsteemi kolvi alla ja tõmmatakse sisemise toru all oleva klapi kaudu
Kui need on kinni siis võib vedrutõmmitsad lahti lasta. Joonis nr.13 Vedru 21 18. Amortide vahetamine Amortide vahetamiseks vajaminevad tööriistad: o Silmusvõtmed või padrunvõtmed o Veljevõti o Vajadusel vedrutõmmitsad o Auto tõstmiseks tungrauda o Uut amorti Alustuseks tuleb auto õles tõsta ja kindlasti rataste ette ja taha panna tõkiskingad. Võtta auto tagumine ratas ära. Vajadusel tõmmata vedru vedrutõmmitsaga kokku. Põõrata amordi alumine ots lahti. Võtta amort vahelt ära ja paigaldada uus amort vahele. Keerata uus amort kinni, vajadusel tõmmata vedru kokku, et saaks amorti kinni keerata. Joonis nr.14 Amordi läbilõige
liikide puhul selline kohustus eksisteerib ning mis on selle kohustuse rikkumise tagajärjed? §-st 1020. AA-ja kohustus kas enne AA-le asumist või esimesel võimalusel pärast AA-sele asumist selgitada välja soodustatu seisukoht selle asjaajamise suhtes. Selline kohustus on AA-jal nii õigustatud kui õigustamata AA-se korral. Soodustatult tuleb arvamust küsida, va kui see ei ole mõistlikult võttes võimalik (A viib auto remonti ühte amorti vahetama, B vahetab ära ka teise amordi. Kohustuse rikkumine ei muuda asjaajamist õigustamatuks!! Vastavat kohustust rikkunud AA-ja loetakse pahauskseks ja sellel on tema jaoks neg tj-d, st ei saa nõuda kulutuste hüvitamist, peab andma välja kasu). 39. Missugustel juhtudel on soodustatul õigus nõuda asjaajamise katkestamist: a) pärast seda, kui ta on andnud asjaajamiseks nõusoleku või kiitnud selle heaks; b) pärast seda, kui ta on
Netovarade tootlikkus suurem kui 12%; Investeeringud väiksemad kui amortisatsioon; Tootlikkuse kasv vähemalt 5% aastas; Kasv suurem kui turukasv. Sellest tulenevalt oli 2005. aastaks Fortum Termest AS-le püstitatud esialgseks eesmärgiks netovarade tootlikkus 10%. Peamiseks probleemiks on juba mitu aastat loomulikult nõue, et investeeringud peavad olema väiksemad, kui amortisatsioon, sest tegelikkuses ületavad investeeringud amorti üle kahe korra. Fortum Termest AS-i tegevuse põhieesmärgiks on kasv ja kasum ning eesmärgid väljenduvad netovarade tootlikkuse ja majandusliku lisandväärtuse kaudu. Investeerimisprojektide puhul on oluliseks kriteeriumiks projekti sisemine tulunorm. 2.1.2. Juhtimine, väärtused ja otsustamine Fortumi äritegevuse juhtimiseks Balti riikides, eeskätt Eestis, on moodustatud erinevad juhtimisrühmad. Strateegia, investeeringud ja otsustamise määravad ära
ARSENI PALU EHITUS, EKSPLUATATSIOON SÕIDUTEHNIKA «Valgus» · Tallinn 1976 6L2 P10 Retsenseerinud Uve Soodla Kääne kujundanud Bella G r o d i n s k i Raamatu esimeses osas kirjeldatakse meil enamlevi- nud mootorrataste, motorollerite ja mopeedide ehi- Eessõna tust ning töötamist. Teises osas käsitletakse kõigi nimetatud sõidukite hooldamist ja rikete otsimist- Mootorrattaid (motorollereid ja mopeede) käsutatakse kõrvaldamist Kolmandas osas antakse nõu õige ja peamiselt isiklike sõidukitena. Nad säästavad aega igapäe- ohutu sõidutehnika õppimiseks. vastel tarbekäikudel, võimaldavad huvitavalt veeta nädala- Raamat on mõeldud kõigile, kes ...