Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"unustatud-töökoda" - 5 õppematerjali

thumbnail
2
doc

Kirjand: 21. sajandi Unustatud Töökoda

21. sajandi Unustatud Töökoda Unustatud võib olla miski, mis läks meelest või jäi maha. Mida peaks aga tähendama Unustatud Töökoda 21. sajandil, mil enamik inimesi ei vaevukski selle pärast pead murdma? Esmapilgul, usun, arvavavad kõik, et Unustatud Töökoda on järjekordne mahajäetud ja pankrotti läinud tehas, mis asub kusagil agulis. Samas aga, kui sügavalt järele mõelda, leiab igaüks Unustatud Töökojale oma tähenduse. Richard Brautigan kirjutas raamatus "Arbuusisuhkrus": "Keegi ei tea, kui vana on Unustatud Töökoda, mis ulatub siit meie juurest kaugustesse, kus me pole käinud ega tahagi minna. See kõrgus meie kohal unustatud asjade kuhjadena, mis kasvasid taamal mägedes ja ulatusid vähemalt miljoni miili kaugusele." Minu jaoks meenutab selline kirjeldus eelkõige kuhjuvaid prügimägesid, mis on täis nii kasutuid kui ka täiesti kasutuskõlblikke esemeid. 21. sajandil on just prügimägede kuhjumine kogu maailmas suur probleem. Inimesed visk...

Kirjandus → Kirjandus
6 allalaadimist
thumbnail
25
pptx

Keskaegne linn ja elu

Keskaegne linn ja elu Grete Küppar 10.B Linnade teke Esimesed linnad paiknesid peamiselt Vahemere ääres Hakkasid tekkima XI sajandil-antiikajal asutatud asulad kujunesid kiiresti linnadeks XIII sajandi lõpuks oli linnaelu muutunud enesestmõistetavaks suures osas Euroopast Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Linnade asukoht Peamine oli paiknemine soodsas kauplemiskohas Enamik linnu tekkis: jõesuudme juurde silla lähedusse koolmekoha juurde soodsasse sadamapaika Linna arenguks oli vaja palju talupoegi: kelle toodang linlasi toidaks kelle hulgast saaks täiendust elanikkonnale Euroopa linnastunumad piirkonnad kujunesid just seal, kus need tingimused olid täidetud Clic...

Ajalugu → Ajalugu
17 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Keskajast renessanssi. Kuidas muutus inimene ja tema maailmanägemine?

Keskajast renessanssi. Kuidas muutus inimene ja tema maailmanägemine? "Laialt kasutatavat, kuigi üsna mitmemõtmelist väljendit "renessansi inimene" kohtab ilukirjanduses ja ajalooteostes seoses ajalooperioodiga, mis paigutub üldlevinud tõlgenduse järgi ajavahemikku umbes XIV sajandi keskpaigast kuni XVI sajandi lõpuni ning seoses suundumustega, mis said alguse Itaalia linnriikidest, kust nad levisid üle kogu Euroopa" (Garin 2010: 7). Seda ajajärku iseloomustab suurepäraselt Jacob Burckhardti kuulus lause, mille ta küll laenas Michelet'lt ­ "renessansi tsivilisatsioon avastas esimesena inimolu rikkuse ja valgustas seda". Filosoofiline tähelepanu inimese vastu inimeste lugudes ja eeskätt enesejäädvustamisel, oma maise elu jäädvustamises siin ja praegu konkretiseerub just "renessansi inimeses". Mõningates linna arhiivides on küllaltki palju meenutusi (ricordanze), kuskil saja ringis trükituna, kuid veelgi enam on säilinud neid, mis on kir...

Ajalugu → Ajalugu
32 allalaadimist
thumbnail
49
doc

Robert Houdin - uurimustöö

Tallinna 32. Keskkool ROBERT-HOUDIN Uurimustöö Andres Jakovlev 12c Juhendaja: Naima Klitsner Tallinn 2006 2 SISUKORD SISUKORD.......................................................................................................................2 SISSEJUHATUS ..............................................................................................................4 1. MUSTKUNSTI JA ILLUSIONISMI AJALUGU.........................................................6 1.1. Vanaaeg..........................................................................................................6 1.2. Keskaeg.......................................................................................................9 1.3. Renessanss...............................

Ajalugu → Ajalugu
107 allalaadimist
thumbnail
57
doc

UUDISTE GEOGRAAFIA

25. emakeeleolümpiaad ,,Meedia keel" UUDISTE GEOGRAAFIA Uurimistöö Kaili Olgo Jõgeva Ühisgümnaasium 11.B klass Juhendaja: õp Helge Maripuu Jõgeva 2010 SISUKORD Sissejuhatus........................................................................................................................................... 3 1. Uudis................................................................................................................................................. 4 1.1. Mis on uudis?............................................................................................................................. 4 1.2. Uudise pealkiri........................................................................................................................

Eesti keel → Eesti keel
14 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun