reisisihtkohtadeks tavaliselt naaberriigid või ka enda kodumaa. (Jakobson, 2003) Pidev kasv turisminduses selgelt näitab, et turism on üks viimase sajandi märkimisväärseim majanduslik ja sotsiaalne fenomen. Rahvusvaheliste reiside arv on UNWTO andmetel kasvanud aastast 1950, kui tehti hinnanguliselt 25 miljonit reisi, 9 2005 aasta andmete põhjal 806 miljonile reisile. Iga-aastane kasv on keskmiselt 6,5 %. (Historical...2013) 2.2. Turismitrendid praegusel ajal Tänapäeval reisitakse enim siiski puhkuse, lõõgastuse ja vaba aja veetmise eesmärgil ja peamiselt reisitakse Euroopa piires. Peamisteks reisijateks on põhiliselt 45-56- aastased põhja- ning lääneeurooplased (sveitslased, hollandlased, sakslased, soomlased, rootslased, taanlased). Keskmiselt veedetakse aastas 2 puhkust, üks nendest kodumaal ja teine kaugemas sihtkohas. Eelistatuimaks on nn. ,,sea, sand, sun" puhkused ehk rannapuhkused
TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledz Turismi osakond Kai Kont TH-1 MAAILMA TURISMITRENDID Referaat Juhendaja : turismimajanduse assistent Tatjana Koor Pärnu 2011 SISUKORD Sissejuhatus.................................................................................................................................3 1.Mikronissid..............................................................................................................................3 1.1 Mikronisside erinevad liigid.....................
Puhkereiside trende on oluline uurida, sest paljudele riikidele on turism väga oluline sissetulekuallikas. Turism on kasulik nii ettevõtjatele kui ka riigile. Kui vaadata laiemalt, siis on turism tähtis ka kohalikele elanikele, sest nii tutvub uute inimestega, saab omandada uusi oskusi ja teadmisi ning avardada maailmapilti. Oluline on teada, kuidas trende enda kasuks tööle panna. Artikli eesmärgiks on teada saada, mis on viimaste aastate turismitrendid ja milliseid uusi trende on oodata. Teema autor uurib artiklis eestlaste eelistusi välismaal, kui ka välismaalaste eelistusi Eestis. Teema uurimine aitab mõista, millised on trendide kitsaskohad ja kuidas neid lahendada. Samuti, millised on puhkusreiside trendide tugevad küljed. Lisaks sellele teeb artikli autor ettepanekuid, kuidas käia turismitrendidega kaasas. Turism hõlmab isikute tegevusi, kes reisivad ja viibivad väljaspool oma tavapärast
konverents jne ning kus on olemas reisootuste täitmist tagavad tooted, teenused, atraktsioonid ja infrastruktuur. Sihtkoht on geograafiline piirkond, mida külastajad mõistavad kui ühtset tervikut ning mida turismi planeerimise ja turundamise seisukohalt toetab poliitiline ja seadusandlik raamistik. 30. Maailma tuntumad turismipiirkonnad Ø Euroopa Ø Ameerikad Ø Idaaasia ja vaikse ookeani piirkonnad Ø Aafrika Ø Lähisida Ø Lõuna aasia 31. Maailma turismitrendid Ø Haridustaseme tõus teadlikkus, soov õppida ja rohkem teada Ø Pikenev eluiga vanemad üle 55 aastased reisivad rohkem Ø Naiste kasvav majanduslik rollüha rohkem naisi käib tööl, teenib raha ja see võimaldab rohkem reisida Ø Vähenev vaba aja hulk kasvava konkurentsi tingimustes on paljud töötajad sunnitud tööpäevi pikendama ja puhkust lühendama. Puhkused muutuvad lühemaks, sagedamaks ja intensiivsemaks.