Johannes Kukebal Triinu Lepp INTELLIGENTNE TEEHOID TARISTU UURIMISEL REFERAAT Õppeaines: INTELLIGENTNE TEEHOID Ehitusinstituud Õpperühm: TE 51 Juhendaja: lektor Rene Pruunsild Esitamiskuupäev:................ Üliõpilase allkiri:................. Õppejõu allkiri: .................. Tallinn 2017 SISUKORD SISUKORD ..........................................................................................................................................2
vähendada suure lumega seotud probleeme nagu näiteks Padaorus oli. Viie asutuse ühendamisel on rohkem tehnikat ja ühe juhtiva käe all peaks olema hooldus ka ilusti koordineeritud ja on parem kui, et firmad oleks eraldi ja lahus. Maanteeameti alustatud eksperiment aastal 2000 Põlvamaa teehooldusega on kulgenud suhteliselt edukalt, talvel ja suvel on teed korras. Eksperimendi kolm katseaastat on möödas ning juba 8 aastat peale seda on ka teehoid kestnud praeguseni. Peale esimest erastamist on ridamisi läinud järgmiste maakondade teehoolded erakätesse. Siiani pole väga suuri tõrkeid kuulda olnud teehooldega. Riigi omandisse võiksid jääda mõned teehooldefirmad, et oleks olemas kvaliteedi võrdlus riigi firmade hooldatud teede ja erasektori firma hooldatud teede vahel. Erinevate piikondade põhjal oleks näha vahe kellel ja kus esinevad mingid teatud probleemid. Sellele infole tuginevalt oleks
1. Eesti teede arengu lühiajalugu ja teehoolde ajalugu, 1928 välja antud maanteeseadus; 1669 Rootslased kaardistasid1816 pandi teekohustus talupoegadele,1918 loodi maanteeamet, 1928 kehtestatakse maanteeseadus, 1958 hakati TIPis õpetama , alates 2011 neli regionaalset asutust 2. Teeseaduse punktid, mis on seotud teehooldega; Teehoid, Tee ehitamine, Te remontimine, tee hooldamine Tee suhtes esitatavad nõuded(Tee seisund), Teehoid (tee remontimine, teehoiu järelvalve, tegevusluba,), 3. Tegevusloa väljastamine, nõuded; luba antakse füüsilisele või juriidilisele isikule, kes on täitnud nõuded vastava teehoitöö tegemiseks luba on vaja ehitamiseks, sildade ehituseks, projekteerimiseks, ekspertiisiks, järelvalveks Firmal peab olema vähemalt üks paberiga töötaja, kellel on vähemalt kolmeaastane kogemus libeduse tõrjel, puhastamisel korrashoiul ei pea tegevusluba olema. 4. Eesti teedevõrgu olem;
- eelnimetatud tööd koos tee projekteerimisega; - muud ehitamisega seotud tööd, mille tulem vastab ostja poolt kindlaksmääratud nõuetele ja täidab majanduslikku või tehnilist funktsiooni. c. Teehoiu ökonoomika ülesanded: Nii ettevõtte kui rahvamajanduse tasandil: - teehoiu tulude ja kulude määramine - investeeringute tasuvuse kindlakstegemine - finantseerimisvajaduse hindamine d. Teehoiu juhtimine ja õiguslik keskkond Eestis Teehoid kuulub Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi haldusalasse. Õiguslik keskkond: - Avalikult kasutatavate teede ehitamiseks, remontimiseks ja hooldamiseks, teehoiutööde järelevalveks, teede projekteerimiseks ning projekti ekspertiisi tegemiseks on nõutav tegevusluba. - Teehoiutööde tegevuslubasid annab välja Maanteeamet. 2. Sissejuhatus majandusarvestusse
Sihtotstarbelised maksud: sotsiaalmaks - 33%, maksab tööandja, sellega finantseeritakse pensioni- ja ravikindlustust töötuskindlustusmakse 2,8% (töötaja) +1,4% (tööandja), rahastatakse töötuskindlustust aktsiisid (kütuse, alkoholi, tubaka, elektri, pakendi) - tarbimismaksud, millega maksustatakse teatud konkreetset kaubagruppi. Aktsiiside kaudu püütakse mõjutada tarbijate eelistusi, nt. eelistada lahjemaid alkohoolseid jooke/keskkonnale ohutumat kütust. Kütuseaktsiis - teehoid, pakendiaktsiis 50% keskkonnatasu. kohustuslik pensionimakse 2%, koos riikliku pensioniga peaks tagama elementaarse toimetuleku hasartmängumaks, laekub nt. mängulaudadelt ja automaatidest, suunatakse nt. Sporti raskeveokimaks ÜHISKONNAÕPETUSE ARVESTUS II15 Üldised maksud: tulumaks 21% (tulumaksuvaba miinimum 144 euri kuus), võetakse sissetulekult käibemaks 20%/9% (nt