Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"monumentaalkunst" - 9 õppematerjali

monumentaalkunst - üldistatud ideega suurejooneline ansamblikunst; arkitektuuriga seotud kunstivormid
thumbnail
2
doc

Erialased võõrsõnad

ERIALASED VÕÕRSÕNAD Akropol - Vana-Kreeka linna kõrgendikul asetsev kindlus Akvarell - vesivärv; vesivärvimaal: vesivärvitehnika Akvarellvärv ­ vesivärv Arhitektuur - ehituskunst, inimese ruumilist keskkonda kujundav projekteerimis- ja ehitamiskunst. Bambootsaad - lihtlõbusat talupojatseeni kujutav zarimaal Batalist - sõjatemaatikat viljelev kunstnik Disain ­ tootekujundus, kujunduskunst; kavandamine, konstrueerimine Fantaasia ­ kujutlusvõime; unistus; väljamõeldis Fresko - kuivamata krohvipinnale maalitud pilt; vastav maalitehnika Galerii - kunstikogu, muuseum, kunstigalerii Graafika - väljendusvahendina põhiliselt joont ja pms musta-valget pinda kasutav kujutava kunsti liik Grafiit - pliiatsisüsi Groteskkiri - plokk-kiri Guasss - guassvärv, läbipaistmatult kattev vesivärv; guastehnika; guassmaal Hieroglüüf - ideograafilise kirja märk, muinasegiptuse piltkirja märk Häppening - improviseeritud või spontaanne kujutava kunsti, muusika,...

Eesti keel
73 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Pärsia impeerium

Usupoliiitika äärmiselt liberaalne: kohalikke Kyros II haud jumalaid loeti oma piirkonnas kehtivaiks ning valitsejad annetasid neile isegi ohvreid peale maa vallutamist. Arvati, et jumalad väljaspool oma uskujate elunemis-piirkonda aidata ei saanud. Pärslased uskusid seega ka teiste rahvaste jumalaid. Kunst, Arhitektuur. Kunsti mõte oli kujutada Pärsia võimsust - monumentaalkunst . Kunst ja arhitektuur olid tegelikult nende endi segu kohalikega. Arhitektuurist on ühtteist siianigi säilinud. Näiteks Pasargadae linn, mis oli kultuskeskuseks ja rajatud platvormile. Selle kõrval puutumata ka Kyrose haud, mis on säilinud. Pärsia Impeeriumi pealinna Persepolise Parsa (Persepolis) linn rajatud Dariuse ajal, kuhu kõik varemed Iraanis...

Ajalugu
90 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Lühike referaat Pärsia kultuurist

Ülejäänud rahvaste osatähtsus väiksem, arvatavasti oli ka nende haritus ja organiseeritustase madalam. Kui Araabia vallutas Pärsia hoidsid viimased oma kultuurist, keelest, kunstist ja kirjandusest uhkusega kinni. Kindla pealinna riigil polnud, kuid kuningas koos õukonnaga peatus tavaliselt neljas suurejoonelises kuningalossis: Susas, Persepolises, Ekbatanas ja Babüloonias. Kunsti läbi kujutati Pärsia võimsust - monumentaalkunst . Kunst ja arhitektuur olid segunenud kohalike oskuste ja stiilidega. Arhitektuurist on säilinud : Pasargadae linn, mis kultuskeskuseks ja rajatud platvormile ning Kyrose haud Pasargadae linnas, mis meenutab tsikuraati, ainult astmed on madalmad ja sarkofaag asub majataoliseshauakambris, mis on viimasel astmel nagu kogukas tempel, Parsa (Persepolise) linn, mis olid rajatud Dariuse ajal, kus kõik valitsejad paleesid ehitada...

Ajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Hetiitide kultuurist ja arhitektuurist

Kõik, mis oli hetiitidest järgi jäänud koondati ühte Assüüria provintsi, kuid Marashi linna varisemisega 711 a. eKr, kadusid hetiidid ajaloo areenilt lõplikult. Vaadates tagasi hetiitide kultuurilisele ja kunstilisele pärandile tuleks teha veel mõned märkused. Keskmise Hetiidi kuningriigi ajal mängis monumentaalkunst tunduvalt väiksemat rolli käsitöö ja keraamika kõrval, mis näivad jätkavat suunda, millega tegeleti varem (st. on peaaegu võimatu teha vahet Vana ja Keskmise Hetiidi riigi keraamika või savinõude vahel). Väljakaevamised Türgis Boghazköy külas, mille lähedal seisis Hattusa, vana hetiidi pealinn, on toonud päevavalgele mõningaid aspekte selle kindluse ehituses, kuid selge pilt hetiitide arhitektuurist pole siiani ilmnenud....

Kunstiajalugu
37 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Pärsia referaat

Ka uusaastapidustused olid tähtsal kohal. Äärmiselt liberaalne usupoliitika: kohalikke jumalaid loeti oma piirkonnas kehtivaiks ning valitsejad tegid ka neile ohvreid kui maa vallutasid. Arvati, et jumalad väljaspool oma uskujate elunemis-piirkonda aidata ei saanud. Pärslased seega uskusid ka teiste rahvaste jumalaid. Kunst, Arhitektuur. Kunsti mõte kujutada Pärsia võimsust - monumentaalkunst . Kunst ja arhitektuur olid tegelikult nende endi segu kohalikega. Arhitektuurist on siiani ühtteist säilinud. Pasargadae linn, mis on kultuskeskuseks ja rajatud platvormile. Selle kõrval puutumata Kyrose haud, mis samuti siiani säilinud. Parsa (Persepolis) linn rajatud Dariuse ajal, kuhu kõik valitsejad pärast paleesid lasid ehitada.. Administratiiv-keskused olid Susa ja Ekbatana. 5...

Ajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
23
ppt

Enn Põldroos

Sündinud 21.mai 1933 Tallinnas Lõpetanud maalikunstniku diplomiga. 1959 Eesti Kunstnike Liidu liige. 1988 ­ 1991 osales Eesti iseseisvumisvõitluses. Alates 1998 aastast ­ vabakutseline maalikunstnik Kirjanikuna tuntuks saanud 2000. aastatel Oma loomingus on ta kokku puutunud nii sotsrealismi, rahvusromantismi, sürrealismiga. Visuaalsed efektid. Esindab maalijana paradoksi. 2000. aastatel on kasutanud ka arvutit, luues digigraafilisi kunstiteoseid. Monumentaalkunst " Mees narrimütsiga" Tallinn 2001 " Öö rüütel" Tallinn 2002 " Joonik kivi" Tallinn 2003 " Prügi seadus" Tallinn 2004 " Kinnituisanu" Tallinn 2005 " Silm veresoonega" Tallinn 2006 Tänud kuulamast...

Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
1
docx

MARC CHAGALL (1887-1985)

a. Chagalli abikaasa. Kunstnik maalis suurest kurbusest ja murest kantud töid. 1948.a. naases kunstnik Prantsusmaale ja asus elama Nice lähistele. Peagi abiellus Chagall teist korda. Chagalli maalidel on mitmeid korduvmotiive: viltu vajunud külamajad, katusel mängivad viiuldajad, õhus hõljuvad inimesed, hiigelkuked , imeliselt õitsevad puud. Elu viimastel aastatel kunstnik enam maalimisega ei tegelenud, vaid pühendus litograafiale. Teda huvitas monumentaalkunst . Chagall tegeles mosaiigi, keraamika, skulptuuri, vitraazi ja gobelääniga. 1963.a. valmis Pariisi Ooperiteatri laemaal, mille kallal Chagall töötas üle aasta. Ta oli sel ajal 76 aastane. 1966.a.valmis pannoo Metropolitan Opera jaoks New Yorgis 1973.a. külastas Chagall abikaasaga Moskvat ja Peterburi, kus neid väga soojalt vastu võeti. Kunstniku 90.sünnipäeva auks korraldati Louvreis tema loomingu unikaalne näitus ja teda autasustati Auleegioni Suure Ristiga. Marc Chagall suri 28...

Kunst
15 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Dadaism

a. Chagalli abikaasa. Kunstnik maalis suurest kurbusest ja murest kantud töid. 1948.a. naases kunstnik Prantsusmaale ja asus elama Nice lähistele. Peagi abiellus Chagall teist korda. Chagalli maalidel on mitmeid korduvmotiive: viltu vajunud külamajad, katusel mängivad viiuldajad, õhus hõljuvad inimesed, hiigelkuked , imeliselt õitsevad puud. Elu viimastel aastatel kunstnik enam maalimisega ei tegelenud, vaid pühendus litograafiale. Teda huvitas monumentaalkunst . Chagall tegeles mosaiigi, keraamika, skulptuuri, vitraazi ja gobelääniga. 1963.a. valmis Pariisi Ooperiteatri laemaal, mille kallal Chagall töötas üle aasta. Ta oli sel ajal 76 aastane. 1966.a.valmis pannoo Metropolitan Opera jaoks New Yorgis. 1973.a. külastas Chagall abikaasaga Moskvat ja Peterburi, kus neid väga soojalt vastu võeti. Kunstniku 90.sünnipäeva auks korraldati Louvreis tema loomingu unikaalne näitus ja teda autasustati Auleegioni Suure Ristiga. Marc Chagall suri 28...

Ajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Kunst: Vara- ja kõrgrenesanss, barokk

LORENSO GHIBERTI (1378-1455) kuulsamaks tööks olid Firenze toomkiriku juures asuva ristimiskabeli pronksuksed. DONATELLO (1386-1466) marmorfiguuris "Püha Jüri" on ühendatud maisus ja sakraalsus. Inimisiksuse tähtsuse kasvu loomulik tagajärg oli portreekunsti taassünd. See on ilmalik kunst, kus julgena ja iseteadvana vaatab vastu tolleaegne inimene. Uuesti sündis ka monumentaalkunst , esimese uusaegse ratsamonumendi püstitas Donatello. Kunstnikke hakkasid huvitama inimeste individuaalsed jooned ja inimese anatoomia huvitas kunstnikke võrdselt meedikutega. Maalikunstis jätkus 15. sajandil freskomaali õitseng. MASACCIO (1401-1428) loobus tinglikust ja üldisest skeemist ja püüdis piiblitegelastest teha elavaid inimesi. Paradiisist välja aetavat Aadamat ja Eevat kujutab ta erinevates tasapindades asuvatena, nii et tekib ettekujutus ruumist...

Kunsti ajalugu
6 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun