..3 nimetatud vahendeid 5. Liiklusalase politseioperatsiooniga TERMINID · Kõnnitee all mõistetakse jalakäija liiklemiseks ettenähtud teeosa või sama otstarbega omaette teed, mis võib olla tähistatud vastavate liiklusmärkide või teekattemärgistega. · Kõrvalepöörde all mõistetakse pööret paremale või vasakule. · Liikleja all mõistetakse isikut, kes osaleb liikluses jalakäija, sõitja või juhina. · Liikluskorraldusvahendi all mõistetakse vastavat foori, liiklusmärki ja teemärgist ning vilkurit, piiret, hoiatuslinti, tähisposti, tõkkepuud, ohutussaart või muud sarnast. · Liiklusõnnetuse all mõistetakse juhtumit, kus vähemalt ühe sõiduki teel liikumise või teelt väljasõidu tagajärjel saab inimene vigastada või surma või tekib varaline kahju. Liiklusõnnetus tekib teel, liikuvate sõidukitega. Kui üks neist tingimustest pole täidetud, ei ole see liiklusõnnetus
ametitunnistus. (19) Kõnnitee all mõistetakse vastavalt «Liiklusseaduse» § 4 lõikele 4 jalakäija liiklemiseks ettenähtud teeosa või sama otstarbega omaette teed, mis võib olla tähistatud vastavate liiklusmärkide või teekattemärgistega. (20) Kõrvalepöörde all mõistetakse pööret paremale või vasakule. (21) Liikleja all mõistetakse vastavalt «Liiklusseaduse» § 7 lõikele 1 isikut, kes osaleb liikluses jalakäija, sõitja või juhina. (22) Liikluskorraldusvahendi all mõistetakse «Teeseaduse» (RT I 1999, 26, 377; 93, 831) § 10 lõike 2 alusel teede- ja sideministri poolt kehtestatud nõuetele vastavat foori, liiklusmärki ja teemärgist ning vilkurit, piiret, hoiatuslinti, tähisposti, tõkkepuud, ohutussaart või muud sarnast. (23) Liiklusõnnetuse all mõistetakse vastavalt «Liiklusseaduse» §-le 56 juhtumit, kus vähemalt ühe sõiduki teel liikumise või teelt väljasõidu tagajärjel saab inimene vigastada või surma või tekib varaline kahju.
Viimati täiendatud ja muudetud 25. märtsil 2015. a. Lk 4 1. § 16. Liikleja kohustused (1) Liikleja peab olema viisakas ja arvestama teiste liiklejatega ning oma käitumises hoiduma kõigest, mis võib takistada liiklust, ohustada või kahjustada inimesi, vara või keskkonda. 2. § 16. Liikleja kohustused (3) Liikleja peab täitma reguleerija korraldust isegi siis, kui see on vastuolus käesoleva seaduse või liikluskorraldusvahendi nõudega, välja arvatud juhul, kui see ohustab isikute elu, tervist, vara või keskkonda. 3. § 17. Tee andmise üldised kohustused (3) Parklast, õuealalt, puhkekohast, teega külgnevalt alalt või nende juurdesõiduteelt teele sõites peab juht andma teed igale teel liiklejale, kui teeandmise kohustus pole liikluskorraldusvahenditega reguleeritud teisiti. 4. § 2. Mõisted Käesoleva seaduse tähenduses:
inimeste veol pisimopeedil 25 kilomeetrit tunnis tasakaaluliikuril 20 kilomeetrit tunnis Muudatused liiklusreeglite osas Liikleja kohustused Liikleja peab olema viisakas ja arvestama teiste liiklejatega ning oma käitumises hoiduma kõigest, mis võib takistada liiklust, ohustada või kahjustada inimesi, vara või keskkonda Liikleja peab täitma reguleerija korraldust isegi siis, kui see on vastuolus käesoleva seaduse või liikluskorraldusvahendi nõudega, välja arvatud juhul, kui see ohustab isikute elu, tervist, vara või keskkonda Liikleja ei tohi takistada matuse- ega muud rongkäiku, täiskasvanute saatel liikuvat lastegruppi või reguleerija poolt saadetavate sõidukite kolonni Muudatused liiklusreeglite osas Tee andmise kohustused Parklast, õuealalt, puhkekohast, teega külgnevalt alalt või nende juurde- sõiduteelt teele sõites peab juht andma teed igale teel liiklejale, kui tee-
Veapunktisüsteemi mudeli rakendamine ja rehabilitatsioonisüsteemi väljatöötamine (jätku-uuring) Tallinn 2010 Sisukord Sissejuhatus.................................................................................................................................3 1. Mõisted ...................................................................................................................................6 2. Veapunktisüsteemi olemus ja ülesehitus ................................................................................7 2.1. Veapunktide määramine ja kehtivusaeg .....................................................................9 2.2. Veapunktisüsteemi juriidilised aspektid ja sobitumine õiguskeskkonda..................11 2.3. Veapunktisüsteemi administreerimine......................................................................14 3. Liiklusreegleid rikkunud juhtide rehabilitatsio...
Kuidas annad talle sellest märku? Vilgutan kaugtulesid. Lehvitan käega. Kiirteel ei tohi... sõita niisuguse mootorsõidukiga, mille valmistajakiirus on alla 40 km/h. sõita autorongiga. tagurdada. Kas valget pidevjoont tohib ületada? Tohib, kui see eraldab vastassuunavööndeid. Tohib, kui see tähistab sõidutee äärt. Tohib, kui see eraldab sõiduradasid pärisuunavööndis. Sõiduauto juht peab täitma liikluse reguleerija korraldusi... ...isegi siis, kui see on vastuolus liikluskorraldusvahendi nõudega. ...isegi siis, kui see ohustab kellegi elu, tervist, vara või keskkonda. Millisele fooritulele vastab reguleerija seismine ülestõstetud käega? Punasele Kollasele Rohelisele Juhtides sõidukit sellise märgi mõjupiirkonnas, on lumekettide kasutamine… soovituslik. kohustuslik. Mis juhtub, kui sõita rehvidega, mille rehvirõhk on pidevalt erinev valmistaja juhendis ettenähtud rõhust? Ei midagi erilist, rehvirõhule ei ole tarvis eriti tähelepanu pöörata.