Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kunsti näite tutvustus „Madonna kaljukoopas” (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist


Kunsti näite tutvustus
„Madonna kaljukoopas
Õlimaal, tehtud aastatel 1483-1494, mille sügavus on mattunud poolhämarusse, nii et pildi vormid ja värvid sulavad kokku. Leonardo arvestab õhuperspektiivi. Vastavus nägemistajule pole Leonardo peamine eesmärk. Õrn heletumedus aitab luua kaunist tervikkujundit ja unistuslikku meeleolu.  Maal kujutab iseloomuliku kolmnurkse grupina paigutatud madonnat Kristuslapse, ingli ja väikese
Kunsti näite tutvustus-Madonna kaljukoopas #1
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-01-13 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 10 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor expike Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
9
odt

Leonardo da Vince

Prantsusmaale, Cloux' lossi, kus töötas surmani. Varsti pärast Prantsusmaale jõudmist tabas tema paremat kätt halvatus ja ta tervis halvenes. 23 aprillil 1519, tegi ta testamendi Francesco da Melzilile, kellele pärandas kõik oma märkmed, raamatud, instrumendid, joonistused ja raha. Samal aastal ta suri. tema haud unustati 17 sajandil ja leiti alles 20 saj lõpul. Leonardo Da Vinci maalid Madonna kaljukoopas Õlimaal, tehtud aastatel 1483-1494, mille sügavus on mattunud poolhämarusse, nii et pildi vormid ja värvid sulavad kokku. Leonardo arvestab õhuperspektiivi. Vastavus nägemistajule pole Leonardo peamine eesmärk. Õrn heletumedus aitab luua kaunist tervikkujundit ja unistuslikku meeleolu. Maal kujutab iseloomuliku kolmnurkse grupina paigutatud madonnat Kristuslapse, ingli ja väikese Ristija Johannesega. See on kordus

Kunstiajalugu
thumbnail
2
doc

Kunst Itaalias 16. sajandil. Leonardo ja Raffael.

Kunst Itaalias 16. sajandil. Leonardo ja Raffael. Kunstielu uus keskus Rooma · kultuurielus pole algul mingit langust eelmiste sajandite vaimsed jõud arenesid iseseisvalt edasi · 16. sajandi algul sai kunstielu keskuseks Rooma · paavstideks mitmed tuntumate suurnikuperekondade esindajad paavstitroon kui au- ja kasuahnete plaanide täitmine hiilguse rõhutamiseks kutsusid väljapaistvamaid vaimuinimesi (kunstnikke) Kõrgrenessanss · 16. sajandi alguse kunsti nimetus · pole ainult vararenessanssi ideaalide teostumine, vaid ka nendest eemaldumine; uute eesmärkidega · omane kunstniku isiku tähtsuse enneolematu tõus rõhutati kunstniku erinevust tavainimesest · erinevus loomise ja lihtsalt tegemise vahel · kunstnik = jumalasarnane looja · soosis tegelikult kunstnike individualismi, auahnust ja eneseteostuse otsinguid Leonardo da VINCI

Kunstiajalugu
thumbnail
1
doc

Kokkuvõte renessansist

Arnolfini abielupaar- Maal kujutab ärimeest Giovanni Arnolfinitja tema naist Cenamit abieluvannet andmas, tunnistajad on joonistatud seinal kujutatud peegli sisse, kellest üks on arvatavasti tema. Arnolfini oli elanud samas linnas, kus Jan van Eyckki; pildil on palju detaile, mis tovad välja sündmuse pühaduse, nt koer, kes sümboliseerib truudust, lühtris on süüdatud üks küünal, sümboliseerib jumala kõikenägevat silma. Madonna kantsler Roliniga- Nocolas Rolin oli jõukas Burgundia hertsog, see maal on Rolini kingitus Autuni katedraalile. samasuguse figuuripaigutuse, linnavaate ja kirju põranda mustriga maal oli ka Rogier van der Weydenil, mõlemad olid Burgundia hertsogi õukonnas.Hieronymus Bosch: (u.1450-1516)inimene on tema silmis armetu, loomalik ja irratsionaalne olend,

Kunstiajalugu
thumbnail
2
docx

Kunstiaja Renesanss kontrolltöö küsimused, kordamine

Teine korrus oli kergema ilmega kui 12. Michelangelo ongi kuulsaim kõrgrenesanssi arhitekt. esimene. Kõige ülemine aga tundus kõige kergem, 13. Renesanssi aja ideaal tegeles paljude kuna sellel ei olnud mingit kandvat ülesannet. Ka erialadega,seltskonnas menukas da Vinci aknad muutusid alt üles suuremaks. 14. Leonardo da Vinci 5. Lorenzo Ghiberti a. Madonna kaljukoopas“ – õlimaal. Pildi värvid ja 6. Leon Battista Alberti vormid sulavad kokku.. Õrn heletumedus aitab luua 7. Taaveti, temas nähti nutikuse ja inimliku võimekuse kaunist tervikkujundit ja unistuslikku meeleolu. võrdkuju b. „Püha söömaaeg“ – seinamaal. Iga nägu on omaette 8. arhitekt Brunelleschi psühholoogiline portree. Kristuse esiletõstmiseks on 9

Kunstiajalugu
thumbnail
4
docx

Renessanss ja selleaegsed kunstnikud

-Bramante väike kabel, mille alumist korrust kaunistab sammastest ümbriskäik 12.Milline seos on kuulsaima kõrgrenessanssi arhitekti ja Michaeangelo vahel?-Michaelangelo ongi kuulsaim kõrgrenessanssi arhitekt 13.Milline oli renessanssi isiksuse ideaal ja kes kunstnikest sellele vastas?- Renessanssi aja ideaal tegeles paljude erialadega, Leonardo Da Vinci 14.Nimeta ja kirjelda Leonardo Da Vinci kuulsaimaid maale.- a. Madonna kaljukoopas“ – õlimaal. Pildi värvid ja vormid sulavad kokku.. Õrn heletumedus aitab luua kaunist tervikkujundit ja unistuslikku meeleolu. b. „Püha söömaaeg“ – seinamaal. Iga nägu on omaette psühholoogiline portree. Kristuse esiletõstmiseks on tema nägu ainsana varju jäetud. c. „Mona Lisa“ – veenab kui keeruline ja ammendamatu võib olla inimese sisemaailm. 15.Milline meeleolu valitseb Raffaeli maalidel, nimeta mõni?-Ülev rahulolu ja

Kunstiajalugu
thumbnail
2
docx

Renessansi- ja gootiaeg

-Bramante väike kabel, mille alumist korrust kaunistab sammastest ümbriskäik 12. Milline seos on kuulsaima kõrgrenessanssi arhitekti ja Michaeangelo vahel?- Michaelangelo ongi kuulsaim kõrgrenessanssi arhitekt 13. Milline oli renessanssi isiksuse ideaal ja kes kunstnikest sellele vastas?-Renessanssi aja ideaal tegeles paljude erialadega, Leonardo Da Vinci 14. Nimeta ja kirjelda Leonardo Da Vinci kuulsaimaid maale.- a. Madonna kaljukoopas" ­ õlimaal. Pildi värvid ja vormid sulavad kokku.. Õrn heletumedus aitab luua kaunist tervikkujundit ja unistuslikku meeleolu. b. ,,Püha söömaaeg" ­ seinamaal. Iga nägu on omaette psühholoogiline portree. Kristuse esiletõstmiseks on tema nägu ainsana varju jäetud. c. ,,Mona Lisa" ­ veenab kui keeruline ja ammendamatu võib olla inimese sisemaailm. 15. Milline meeleolu valitseb Raffaeli maalidel, nimeta mõni?-Ülev rahulolu ja

Ajalugu
thumbnail
5
rtf

Renessanssi tekkimine

Tekib tootmine müügiks ja tekkisid esimesed manufaktuurid. Areneb pangandus. Võetakse ette merereise. 2.Milles seisnes 15. sajandi kultuuri vastandumine keskajal? Kreeka ja Rooma kultuuri hakati pidama väärtuslikuks, enne seda oli see küll kasutusel, aga seda hinnati oma kristliku ajaga võrreldes madalamaks. 3.Mida tähendab sõna renessanss, miks see kasutusele võeti? Sõna renessanss tähendab uuestisündi (itaalia keelest).Hakati õppima antiikaja kunsti,kirjandust,filosoofiat ja igapäevast elu.Siiski ei loodetud antiikaega korrata või jäljendada, vaid luua midagi samaväärset või isegi paremat. 4.Mida tähendab termin humanism? Humanism on inimlikkuse ja inimese väärtustamine.Renessanssliku maailmavaate telg.Inimesi ei hinnatud enam niivõrd päritolu kui nende isiklike omaduste järgi.Ideaaliks oli üksikisik,kes teostabennast iseseivalt ja edukalt.Maailm muutus ühtseks ja ühemõõtmeliseks. 5

Kunstiajalugu
thumbnail
4
docx

Kordamisküsimused

,,Mona Lisa" Kuulsaim teos. Veenab meid, kuivõrd keeruline ja ammendamatu võib olla inimese sisemaailm. Raffael ( kõik mida tean temast ) Eelkõige tuntud maalijana. Seinamaal ,,Ateena kool" Uhkete kaarte ja võlvide all on trepistik, millel mõtisklevad ja vaidlevad antiikaja filosoofid. Raffael lõi üldistatud ideaalkujud. Kõigis tema töödes valitseb rahu ja harmoonia, tasakaal värvi ja vormi, lüürilise ja dramaatilise, keha ja vaimu vahel. Lemmikmodiiiviks oli madonna. Ka maalide ülesehitus oli täiuslik. ,,Sixtuse madonna" 6. Võrdle Michelangelo Taavetit Donatello samanimelise tööga. Donatello Taavet oli naeratav ja pooleldi mänglev, aga juba võidukas poisike. Michelangelo Taavet oli tahtejõuline vägilane, kes on valmis otsustavaks heitluseks. Keha poos ja üldistatud vorm teenivad hingelise ja vaimse tähenduse avamist. 7. Millised 3 kuulsamat kabelit on seotud Michelangeloga? Millised teosed ta nende jaoks lõi?

Kunstiajalugu




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun