Sellise hulga vastumeelsusega tema meeles ja juba niigi suure pinge all oma isa surma, ema abielu ning isa kummitusele lubatu pärast, muutub Hamlet arusaadavalt arulagedaks. Ta ei pruugi olla hull, kuid on arvatavasti hullumeelsuse äärel, paljudel pingelistel hetketel näidendis - näiteks tema isa surma lavastus (III. Iv), tema tüli Opheliaga (III, i) ja tema pikaajaline tüli emaga (III. Iv). Soovitatavad kirjanditeemad 1. Mõtle Hamleti suhtele Opheliaga. Kas Hamlet armastab teda? Kas Hamlet lakkab Opheliat armastamast? Kas Hamlet üldse kunagi Opheliat armastas? Milliseid seiku leiad näidendist oma arvamuse toestamiseks? 2. Hinda Rosencrantzi ja Guildensterni rolli näidendis. Miks võis Shakespeare sellised tegelased luua? Kas nad on näidendis ainult nalja pakkumiseks või on neil siiski tõsisem eesmärk? Miks uudised nende surmast saabuvad alles pärast kuninglikku...
Milline on teema ja pealkirja vaheline seos? Teema on sõnastatud pealkirjas (enamasti). 3. Mis on teema? Teema on see ainevaldkond, millest kirjutamisel lähtutakse; see on elunähtuste ring, mis kirjandis käsitlemist leiab. Ette antud ja valitud teemale tuleb rajada kogu oma mõttearendus. Teemat tuleb osata lugeda ja mõista. 1. ülesanne, mis seaoses tulevase kirjandi kirjutajal lahendada tuleb, on teema mahu kindlaksmääramine. Kirjanditeemad võivad olla mahult väga erinevad, aga üldiselt jagunevad kõik teemad kaheks - laiadeks ja kitsasteks teemadeks. Erinevus ei väljendu mitte töö pikkuses, vaid käsitluslaadis. Lai teema eeldab üldisemat käsitlust, kitsas teema aga detailsemat kästitlust. Kergem on kirjutada kitsamal teemal juba sellepärast, et see eeldab vähem teadmisi. Laiemad teemad on raskemad ka sellepärast, et nad on abstraktsemad. Kitsad teemad on konkreetsemad. Teemad võivad olla ka kas avatud või suletud...
Kui klassika on lugemata, ei teki kultuuri-, ajaloo- ega geograafiatunnetust, mis veel olulisem, ei teki sõnavara" (Arrak, 2012). ,,Raamatute lugemine on samuti oluline, ent seda õiget ja head kirjandust on muu kireva seast võhikul raske üle leida. Laste keele mitmekülgsust aitab arendada vanem ja keerukama keelega raamat, mida ette lugedes võiks laps kogu aeg küsimusi esitada" (Ots, 2012). Viimaste aastate kirjanditeemad on loodud põhimõttel, et selle kohta oskab tänapäeva noor ikka paar seostatud lauset moodustada. Kuid teemad peaksid lähtuma mingil määral ka ilukirjandusest, väidab Arrak (Arrak, 2011). INTERNETI MÕJU KEELEOSKUSELE ,,Noor on suure osa ööpäevast keelekeskkonnas, kus kujundlik, õigekeelne väljendus pole üldse tähtis ega hinnatud, püüeldud ega taotletud," tõdeb Järvela, kelle sõnul pole harv juhus, kui gümnasist alustab lauset väikese tähega" (Järvela, 2012)....
otsitakse erinevusi ja Valmistutakse sarnasusi . praktilisteks Köidetakse kokku ülesanneteks. eelnevates tundides Õpilased loevad ja täidetud materjal ning täidavad/äiendavad valitakse kirjanditeemad . vajadusel töölehti. Vaadatakse õpetaja Üritvad kirjaniku koostatud slaidiesitlust ajastut ja isikut Remarquei aegruumi mõista ning kohta ning ühte treilerit. proovivad luua (Remarque’i teose paralleele tänapäeva...
H. Tammsaare Tõde ja õigus IV Tegelased TEGELASED PEATEGELASED teenija Tiina (ülesandeks oli hoolitseda kooliõpetaja Indrek Paas kahe lapse Tiki ja Miia eest) inimlik ja rahumeelne, vaatleja ning Tiki mõistja, tõsist tööusku Miia Paasi naine Karin (Vesiroosi ainuke Vesiroos (Karini isa) tütar) pankrotimeister Köögertal rahutu, sügav ja kirglik loomus, advokaat Paralepp seltskondlik, egoistlik üliõpilane Rönee proua Ida...