Kuidas
inspireerid ja toetad õpilaste loovuse avaldumist oma suhtlemisega ,
käitumisega, tagasiside andmisega jne. Too kolm näidet. Esita kolm loovust arendavat harjutust. Võid: a) välja mõelda, b) esitada
need, mida edukalt kasutad, c) otsida kirjandusest, internetist (siis
lisa allikas). Harjutuste vormistust : vanuseaste; vahendid,
harjutuse läbiviimise kirjeldus. Suhtlemine peab olema sõbralik ja julgustav, tagasiside kindlasti positiivne ja
last
toetav .
Eriti
kunstiõpetuses pole valesid vastuseid või lahendusi, eksimustest
saabki omanäolisema ja enesekindlamana edasi minna.
Mida
vaheldusrikkamad on
tunnid nii sisu kui materjalide poolest, seda
loovam on
õhkkond . Vaheldust on vaja ka keskkonda muutes, kasvõi
koolikoridorides või õues visandades, klassiruumi ja istumisi
muutes(ringina ümber natüürmordi vms), leiutades ise ja koos
lastega.
8.klass, õpilane sodib muu õpitegevuse asemel oma päevikut. Palun seda endale, leian sodist huvitavaid kompositsiooniosi. Soovitan õpilasel jätkata, aga tunni teemaga haakuvalt ja ainevihikusse. Nii tekivad lapsel seosed ka ebameeldiva, talle ebahuvitava aine või teema sidumiseks talle meeldivaga, ta saab üllatusena mitte märkuse vaid tunnustuse osaliseks . See üllatus aitab loovust hävitamata ka baastarkuste omandamisele kaasa.
Vahetunnis läheme koos paljundame ja suurendame tehtut. Tunnustuseks
võime teha kunstitunnis teistele samuti ülesandeks oma sodimistest
Kõik kommentaarid