yl1. Kirjutada funktsioon takeUntilRep, mis v�tab listist elemente kuni esimese korduva elemendini: takeUntilRep :: Eq a=> [a] -> [a] N: takeUntilRep [1,2,3,3] ==> [1,2,3] takeUntilRep [1,2,1,4,2] ==> [1,2] takeUntilRep [1,2,3,4,5] ==> [1,2,3,4,5] yl2. Kirjutada funktsioon, mis saades argumendiks t�isarvu, v�ljastab selle pikkusega k�ikv�imalikud binaarsed stringid . bins :: Int->[ String ] N: bins 0 ==>[""] bins 1 ==>["0","1"] bins 2==>["00","01","10","11"]
Tähistame järgnevas binaarsuhet tähega R AxA. Binaarsuhet on mugav interpreteerida suhte graafiga - s.o. orienteeritud graaf, kus hulga A elemendid vastavad tippudele ja seosed elementide vahel - kaartele. Suhte võime esitada binaarmaatriksina (naabrusmaatriksina). Näide. Hulga A={a,b,c,d,e} elementideks on arvutikomponendid: a-sisendseade, b- aritmeetika- loogikaseade, c-juhtseade, d-mälu, e-väljundseade. Binaarsuhe R seob kahte elementi, kui esimene seade annab teisele infot arvuti töö käigus. a b c d e a 1 1 1 1 0 b 0 1 1 1 1 R= c 1 1 1 1 1 d 0 1 1 1 1 e 0 0 1 0 1 Binaarsuhete R omadused Refleksiivsus (1 ) - ( aA [R] ). 4
Tähistame järgnevas binaarsuhet tähega R AxA. Binaarsuhet on mugav interpreteerida suhte graafiga - s.o. orienteeritud graaf, kus hulga A elemendid vastavad tippudele ja seosed elementide vahel - kaartele. Suhte võime esitada binaarmaatriksina (naabrusmaatriksina). Näide. Hulga A={a,b,c,d,e} elementideks on arvutikomponendid: a-sisendseade, b- aritmeetika- loogikaseade, c-juhtseade, d-mälu, e-väljundseade. Binaarsuhe R seob kahte elementi, kui esimene seade annab teisele infot arvuti töö käigus. a b c d e a 1 1 1 1 0 b 0 1 1 1 1 R= c 1 1 1 1 1 d 0 1 1 1 1 e 0 0 1 0 1 Binaarsuhete R omadused · Refleksiivsus (1 ) - ( aA [R] ). · Antirefleksiivsus (2 ) - ( aA [R]).
Seosed Seoseks (ehk vastavuseks, sageli ka relatsiooniks või suhteks) hulkade ja vahel nimetatakse otsekorrutise × mistahes osahulka. Seega, seos hulkade ja vahel on järjestatud paaride (,) hulk, kus ja . Teisiti öeldes, seos on mingi osahulk ×. Paari (,)× korral öeldakse, et elemendid ja on seoses ning tähistatakse ka . Mõnikord öeldakse osahulga kohta, et see on seose graafik. Kui =, ehk kui ×, siis räägitakse seosest hulgal . Näide 1. Olgu ={2,3} ja ={1,2,3,4,5,6}. Siis 1={(2,2),(2,3),(3,1), (3,5)} on binaarne seos hulkade ja vahel. Samade hulkade ja korral võime vaadelda veel palju teisi seoseid, näiteks seost 2, mis on antud tingimusega, et see koosneb paaridest (,), millede korral jagub arvuga . Siis 2={(2,2),(2,4),(2,6),(3,3),(3,6)}. Näide 2. Olgu hulgaks kõigi naturaalarvude hulk ning seoseks osahulk hulgas ×, mis koosneb kõikidest paaridest (,), mille korral arv on arvu jagaja. Seega ={(,) ,, | }.
Diskreetne matemaatika II Kodused ülesanded 2 Olga Dalton 104493 IAPB21 ÜLESANNE 1 1. Katsetan väiksemate n-i väärtustega. Tähistan summa -ga. J 2, JJ J = 1 JJJI I JI IIJ. 1 1 J = 2 => $ = = 12 2 1 1 1 1 2 J = 3 => % = + = + = 12 23 2 6 3 1 1 1 1 1 1 3 J = 4 => & = + + = + + = 12 23 34 2 6 12 4 ................. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 9 J = 10 => #" = + + + + + + + + = 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 9 9 10 10 2. Esitan väite. 1 1
Meetodi defineerimisel kasutame formaalseid parameetreid, mis seatakse tegelike parameetritega vastavusse meetodi poole pöördumisel. Javas seostatakse parameetrid positsiooni järgi, s.t. oluline on täpne parameetrite järjestus. Ka võtmesõna this võib käsitleda formaalse parameetrina, millele vastab pöördumisel punkti ees olev objekt. Lisaks sellele määratakse meetodi defineerimisel alati nn. tagastustüüp (s.t. mis tüüpi väärtus on meetodi töö tulemuseks). Tagastusväärtuse puudumisel on tagastustüübiks void. Tagastusväärtuse määrab meetodis täidetava return- lause järel olev avaldis (void-meetoditel on return-lause ilma avaldiseta). Sisendparameetrid on meetodile algandmeteks, mida ei muudeta. Väljundparameetrid (Java korral on ainsaks väljundparameetriks tagastusväärtus) on meetodi töö tulemuseks. Sisend-väljundparameetrid on korraga mõlemas rollis (s.t
Lülitidirektiiv Lülitiavaldis switch (lülitiavaldis) { · char, byte, short, int, String case väärtus1: lause(d)1; break; (alates 1.7), mõned veel case väärtus2: lause(d)2; break; · väärtus1,... - konstandid, ei tohi ... sisaldada muutujaid case väärtusN: lause(d)N; break; · break; - katkestab valikuoperaatori default: vaikelause(d); töö, võib ka puududa } Tsüklid 1. Üldtsüklidirektiiv ehk kolmikpäisega tsükkel ehk for-tsükkel. 2. Eelkontrolliga tsükkel ehk while-tsükkel. 3. Järelkontrolliga tsükkel ehk do-while-tsükkel. Üldtsükidirektiiv: for(i=5; i<10; i++){ i = 5 : eeltegevus(ed) System.out.println(i); i < 10 : loogiline avaldis (jätkamistingimus)
Andmebaaside struktuur, andmehalduskeskkonnad, tabelid, andmetüübid ja avaldised Andmed tabelina Tabelarvutuses on andmete sisestamine lihtne, haldamine aga andmemahu kasvades keeruline. Puudub kindel programmi poolt kontrollitav andmete struktuur. Andmebaas • Andmebaasi komponente: – Tabel (Table) – Protseduur (Procedure) – Tabelite vaheline seos (Relation) – Sisestusreeglid tabeliväljadele • Tabel ehituselementideks on – Väljad (Field) – Kirjed (Record) – Indeksid (Index) ehk järjestused Andmebaasihaldus- ja rakenduste koostamise keskkond Visual FoxPro Tabelite struktuur, andmetüübid ja avaldised Ülevaade Käsuaken Menüüd Tabelivaade Inforiba Andmehalduse ja -keskkonna kiirülevaade ja seadistamine (andmehaldur) Käsuakna ka andmehalduri saate alati tellida Window menüüs
olemasolevaks klassiks, et saaks kasutada tolle kõiki omadusi. Teeme funktsiooni run, mis on Threadi tegude käivitaja ja paneme sinna alla, mida me tahaksime, et töömees teeks. Klass Toomees on selline: Teeme ka klassi ehitamine, mis käivitab ehitamise: Thread.sleep(500); paneb programmi 0,5 sekundiks seisma. Ja programmist deklareerime töömehed ja paneme nad tööle! Nagu konsoolil näha, teevad threadid vaheldumisi tööd. Mitte ei tee algul Thread-0 oma töö ära, seejärel Thread-1 ja Thread-2. Kõik nad teevad korraga tööd! Kui teed näited järgi, tee lisaks ehitamise klassi alla veel üks meetod nimega palgaSaamine() ja lase igal töömehel saada iga ehitamise järel palka. Lisaülesanne: Tee väike lihtle taimer kasutades While tsüklit ja Thread.sleep()-i. Prindi iga uus sekund konsoolile. Vihje: 4 rida koodi, saab kokku pressida ka ühele reale. LISATARKUS: GRAAFILINE LIIDES
Kõik kommentaarid