pilud, seintel heroklüüfid, peab pildilised sedelid piltidena kokku panema käsiraamatu abil, ise ei saa aru miks ta nii tegema peab. Annab sedelid piltidena välja. Võtab hiina keelseid sedeleid ja moodustab vastused, olenemata sellest, et hiina keelt ei oska. Teostab üht mehaanilist tegevust. Oletame, et väljas on inimene, kes oskab hiina keelt ja arvab, et see kes ruumis sees on oskab hiina keelt. Oletatakse, et normidest ei saa fakte järeldada. Vihikus pilt kirjeldusest. 14. Simulatsiooniargument. Nick Bostrom 2001.a. hakkas uurima posthumaanset olekut. Posthumaanses olekus oleme siis, kui me suudame arvutis simuleerida iseenda mineviku. On väga tõenäoline, et inimkond sureb välja enne posthumaansesse staadiumi jõudmist. On äärmiselt vähe tõenäoline, et posthumaanne tsivilisatsioon hakkaks simuleerima oma evolutsioonilist minevikku või mingit versiooni sellest. Peaaegu kindlasti me elame arvutisimulatsioonis.
PLATON JA TEMA IDEAALNE RIIK Platon arvas, et kõigil silmaga nähtavatel ja käega katsutavatel asjadel on oma täiuslikud algkujud e. ideed. Idee on midagi sellist, mis on ühine paljudele sarnastele asjadele. Maailmas on palju inimesi, kuid on üks ühine inimese idee. Kõik inimesed meenutavad seda ideed, kuid ükski pole nii täisulik nagu idee ise. Nii on iga asjaga. Kui asjad tekivad ja hävivad, siis ideed on igavesed ja muutumatud. Ideed on palju tõelisemad kui asjad ise. Asjad meenutavad ideesid umbes nii, nagu varjud meenutavad tõelisi esemeid. Nad on täiuslike ideede ebatäiuslikud koopiad. Kuid erinevalt asjadest ei saa ideesid silmaga näha ega käega katsuda. Neid võib tabada üksnes mõistusega. Kõige tähtsamaks ideeks pidas Platon headuse ideed. Kes seda mõistab, võib mõista ka kõike muud. Platon püüdis täiusliku ideede maailma ja ebatäiusliku materiaalse tegelikkuse suhteid käsitleda dialektiliselt. Ta väitis, et igas materiaalses asj...
Arvuti on võimeline kokku liitma kaks arvu kui talle need koos plussmärgiga esitatakse (2 + 2), kuid ta mõistab ainult selle süntaksit, mitte semantikat. Seega väidab Searle kindlalt, et inimvaim pole arvutiprogramm. Siiski ei välista ta vaimu esinemist masinatel täielikult. Lihtsalt praegused arvutid pole selleks võimelised, ei sa välistada, et kunagi ka tähendust mõistvad arvutid luuakse. Ning sellisel juhul muutuks piir inimese ja masina vahel juba üsna häguseks. NICK BOSTROMI SIMULATSIOONIARGUMENT. The argument shows that at least one of the following propositions is true: (1) the human species is very likely to go extinct before reaching a "posthuman" stage; (2) any posthuman civilization is extremely unlikely to run a significant number of simulations of their evolutionary history (or variations thereof); (3) we are almost certainly living in a computer simulation. It follows that the belief that there is a significant chance
Arvuti on võimeline kokku liitma kaks arvu kui talle need koos plussmärgiga esitatakse (2 + 2), kuid ta mõistab ainult selle süntaksit, mitte semantikat. Seega väidab Searle kindlalt, et inimvaim pole arvutiprogramm. Siiski ei välista ta vaimu esinemist masinatel täielikult. Lihtsalt praegused arvutid pole selleks võimelised, ei sa välistada, et kunagi ka tähendust mõistvad arvutid luuakse. Ning sellisel juhul muutuks piir inimese ja masina vahel juba üsna häguseks. Nick Bostromi simulatsiooniargument. The simulation argument was set forth in a paper published in 2003. A draft of that paper had previousl been circulated for a couple of years.The argument shows that at least one of the following propositions is true: (1) the human species is very likely to go extinct before reaching a "posthuman" stage; (2) any posthuman civilization is extremely unlikely to run a significant number of simulations of their evolutionary history (or variations thereof); (3) we