Inimkonna
areng põhineb täielikult leiutajatel ja leiutistel: Nikolaus Otto -
sisepõlemismootor, vennad Wright'id - lennuk, Alexander Bell -
telefon. Kui selliste leiutiste edasiarendamine oleks olnud piiratud,
siis võib-olla sõidaksime veel hobustega ja suhtluseks kasutaksime
postiteenust. Tänapäevaseks leiutiste edasiarendamise piirajaks
võib lugeda patendid. Seega - kas patent tapab innovaatilisuse?
Alustuseks
seletaksin lahti, mida mõistetakse üldse patendi all. Need
jagunevad seadmeteks, meetoditeks, aineteks või nende kombinatsioonideks . Patent on leiutaja õigusi tõendav ametlik tunnistus , mis annab õiguse oma leiutist vallata , kasutada ja
käsutada ning mitte keegi ei tohi eelpool toodud toiminguid teha
ilma omaniku loata. See tähendab, et omanikul tekib tänu leiutise
kaitsmisega tootmis- ja turumonopol oma leiutisele.
Tänapäevases
kapitalistlikus maailmas on väga tähtsal kohal just oma leiutiste
kaitsmine, kuna edukuse üheks komponendiks on konkurentsi puudumine. Konkurents aga innustab inimesi innovaatiliselt mõtlema ja oma
leiutist edasi arendama, kuid seevastu patent eemaldab konkurentsi.
Loomulikult
Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Ain Tulvi LOGISTIKA Õpik kutsekoolidele Tallinn 2013 Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi „Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames.
Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Ain Tulvi LOGISTIKA Õpik kutsekoolidele Tallinn 2013 Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi „Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames.
Kõik kommentaarid