firma ajutrusti koosolekul. (Turg 2003) 11 KOKKUVÕTE Uuringud koostavad peaaegu kõik ettevõtted majandusvaldkonnas. Kui ettevõte uuringuid ei korralda, siis ta ei tea, millised on tema toodete tarbijad ning ta ei oska ennast seetõttu ka tarbijatele paremaks ning meeldivamaks muuta. Uuringute korraldamise viise on mitmeid erinevaid, mille seast uuringu korraldajad endale sobivaima valivad. Ettevõtte- ja majandusuuringud annavad kindla, protsendilise tulemuse vajalikust informatsioonist. . Lootes pikalt õnnele ja vedamisele võib kaotada kogu ettevõtte, seega on oluline läbimõeldud strateegia ja juhtimisoskus. Referaadi koostamisel mõistan, et tihti koostatakse uuringuid juba enne ettevõtte tegutsemise alustamist, et välja selgitada, kas plaanitud toodetele on turgu ja kui palju. Siis selgubki just uuringutest, kas inimesed on taolisest tootest huvitatud. Selle
aastal, 110.6% - 2000. aastal, 109.4% - 2001, 105,6% - aastal 2004, 106.6% - aastal 2005 ja 107% - aastal 2006 samal ajal, kui EL ülemmäär on 60%). Rahvusliku koguvõla suuruse poolest on Itaalia 3. kohal maailmas. Riigis on ligi 8 mln. vaest (13.7%), enim vanemate inimeste hulgas ja Lõunas. Kontrast on muljetavaldav, näiteks Sitsiilias (vaeseid - 29.9%) on suhteline vaesus 9 korda suurem, kui Emilias (vaid 3.6%). Seda, et olukord on paranemas näitavad ka soliidsed majandusuuringud. Economic Freedom of the World 2006 aastaraport annab Itaalia majandusvabadusele 42. koha (mullu oli see näitaja 54.). Maailma Majandusfoorumi (World Economic Forum's 2006 Global Competitiveness) koostatud iga-aastane riikide konkurentsivõime edetabelis on Itaalia samuti 42. kohal (2005 oli 47. kohal). Majandusanalüütikute andmeil on Itaalia positsioon maailmaturul üha viletsam - suurimad on kaotused just mitmetes Itaalia jaoks traditsiooniliselt tugevates valdkondades.
Mikroökonoomika e mikromajandus, on majandusteaduse osa, mis uurib majanduse üksiksubjektide, peamiselt ettevõtete ja (kodu)majapidamiste majandusotsustusi (nende individuaalseid valikuid), selliste otsuste mõjureid ja valikute tulemusena kujunenud sündmuste ning protsesside kogumit. Makroökonoomika on majandusteaduse osa, mis analüüsib majandust kui terviksüsteemi; need on majandusuuringud suures, laias plaanis, kuhu koonduvad majandust tervikuna iseloomustavate nähtuste seletused ja majanduse agregaat- e kogunäitajate analüüs. Ettevõtteökonoomika on mistahes rahvamajandusharru kuuluva majandusüksuse majandusküsimusi käsitlev majandusteaduse haru, kus kogu käsitlus lähtub ühe ettevõtte paremate tulemuste saavutamise seisukohalt. Majandussubjekt inimene või inimgrupp, kes kooskõlastavad oma