kohta Hukkunud 0,0209 536 Vigastatud 0,377 659 Varakahjudega õnnetused 0,292 3 KOKKUVÕTE Variant - projekt teostatakse (tuh eurot) Teelõik Liikluskulud Liiklusõnnetuste kulud Teekulud Kulud kokku AC 48 973 25 469 392 74 834 CD 31 368 15 073 229 46 670 AD 26 639 14 819 4 133 45 591
Thüneni mudelit on kritiseeritud, kuna see mudel on loodud põhinedes konkreetsel juhtumil ja seetõttu ei tohiks seda vaadelda kui üldist ja universaalset tõde. Teiseks probleemiks on mudeli poliitilisus, kuna mudel esitab linna, mudel esindab linna, mis on isoleeritud ja ideaalses riigis. See mudel oleks ideaalne siis kui kõik töölised oleksid miinimumpalgaga. Alfred Weber kasutas tööstuse optimaalse paigutumise selgitamiseks matemaatikat ja geomeetriat. Tema teoorias sõltusid liikluskulud lineaarsest kaugusest ja tööstuse paigutumise ideeks oli minimeerida primaarse ressursi liikluskulud isotroopses ruumis, arvestades nii tootmist kui müüki.Seda kasutades peab arvestama, et see mudel püüab näidata kuidas oleks mõistlik paigutada tööstus nii, et tööstuse omanik saaks võimalikult suurt kasumit. Eestis on 4 seda mudelit võimalik kasutada ntks Ida-Virumaal.
Tehakse kindlaks proovimise teel (Excelis on vastav funktsioon) Kriteerium: IRR on suurem kui pikaajaliste hoiuste intressimäär või alternatiivse projekti IRR - Diskonteeritud tasuvusaeg (discounted payback period) DBP = esialgne investeering / aastakeskmine diskonteeritud rahakäive Ei arvesta rahakäibeid pärast tasuvusaja täitumist d. Kulude klassifikatsioon teede-ehituse tasuvusarvutustes: - Teekulud - Liikluskulud - Liiklusõnnetuste kulud - Muud kulud 8. Teekulud - ehitusmaksumuse määramine a. Ehitusmaksumus vs projektmaksumus Projektmaksumus hõlmab lisaks ka projekteerimis- ja uurimiskulud ning ehitusjärelvalve kulud. b. Ühekordsed vs jooksvad kulud: otse-, kaud ja ühiskulud - Otsekulud - Kaudkulud · nn omaniku üldkulud · nn ehitusplatsi üldkulud - Ühiskulud · nn ettevõtte üldkulud c