PLANETAARREDUKTOR Planetaarreduktor on automaatkäigukasti mehaaniline osa, mille kaudu muudetakse auto vedavatele ratastele antavat pöördemomenti. Planetaarreduktor paikneb automaatkäigukasti keres ja koosneb järgmistest osadest: 1) planetaarülekanded, mille kaudu muudetaksegi pöördemomenti (tavaliselt on neid planetaarreduktoris kaks või kolm); 2) sidurid, mille kaudu antakse pöördemoment edasi planetaarülekande üksikutele osadele; 3) pidurid, mille abil saab planetaarülekande üksikuid osasid kinni hoida; 4) vabajooksusidurid, mis võimaldavad planetaarülekande mõnel osal pöörelda ainult ühes suunas. 3.1. Planetaarülekanne Planetaarülekande eelisteks tavalise hammasülekande ees on suurema pöördemomendi ülekandmine väiksemate mõõtmete juures ning vedava ja veetava võlli samatelgsus. Pöördemomenti on võimalik muuta hammasülekannet lahutamata, mis teeb lihtsaks planetaarülekande a...
Lukusti otsene juhtimine toimub hüdrauliliselt. Lukusti juhtrõhu reguleerimine aga elektromagnetklapiga. Elektromagnetklapil on kaks asendit, kinni või lahti. Mõnedel uuematel käigukastidel kasutatakse lukusti lülitushetke pehmemaks muutmiseks ka siin töörõhku reguleerivat elektromagnetklappi. 4.11 Käiguvalitsa lukustus Käiguvalitsa lukustus väldib käiguvalitsa juhusliku "P" asendist äranihkumise. Vooluta olekus on käiguvalits "P" asendis lukustatud. Lukusti avamiseks laseb juhtplokk voolu läbi lukustusmehhanismiga ühendatud elektromagnetklapi. Ohutuse suurendamiseks on sellele aga seatud kaks eeltingimust, süüde peab olema sisse lülitatud ja autojuht peab vajutama piduripedaalile....
Hüdrotrafo lukustus x Mootori koormus x Mootori pöörlemissagedus x Mootori pöördemomendi reguleer. x Vedava võlli pöörlemissagedus x Veetava võlli pöörlemissagedus x Käiguvalitsa asend x Käiguvalitsa lukustus x Käikude valimine x Õli temperatuur x 9 10 23. Käiguvalitsa asendiandur koosneb üldjuhul mitmes mikrolülitist. Mitu erienvat asendit (signaali) on võimalik edasi anda kolme mikrolüllitiga? Kaheksat....