Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"käiguvalits" - 4 õppematerjali

thumbnail
23
docx

Automaatkäigukast - automaatkäigukastide liigid, mehaanika, enesediagnoos

võimaldab selline ülekanne mootoril töötada veelgi optimaalsemal ja ökonoomsemal pöörlemissagedusel. Mootor ja variaatorkast on omavahel ühendatud kas mitmekettalise siduri või hüdrotrafo vahendusel. Ülekandearvu muutmine toimub variaatoriga, elektroonilise juhtploki poolt juhitava hüdrosõlme vahendusel. Sõidusuuna muutmine toimub planetaarülekande vahendusel. Joonis 4. 2. Automaatkäigukastide mehaanika 2.1 Käiguvalits Automaatkäigukastides toimub ülekandearvu muutmine, ehk käikude vahetamine, automaatselt. Käiguvalitsaga saab autojuht valida eri olukordi, nagu näiteks muuta sõidusuunda, vaba ja parkimisasend. Käiguvalitsage muudetakse trossi vahendusel käigukastis oleva käiguvaliku siibri asendit ja parkimislukustit. Juhtplokk saab käiguvalitsa asendist teada käiguvalitsa asendianduri poolt saadetud elektrisignaali kaudu

Auto → Auto õpetus
209 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Automaakäigukast

Automaatkäigukastidega autodel puudub parkimisaesendis mehhaniline ühendus vedavate rataste ja mootori vahel. Auto liikumahakkamise lältimiseks on neil parkimislukusti, mis käigu P asendis lükkab lukustushoova veetaval võllil oleva lukusturatta hammaste vahel. Lukustushoob on ühendatud käigukasti kerega ja selle liigitamine toimub mehhaniliselt. Parkimislukusti korrasoleku kontrollimiseks tuleb peatada auto järsul kallakul, lülitada käiguvalits P asendisse ka vabastada pidur. Auto võib liikuda ainult mõne sentimeetri võrra. Hüdraulika Erinevusrõhu regulaatorid hoiavad siseneva ja väljuva rõhu vahe muutumatuna (n. 1bar). Ehituselt ja tööpõhimõttelt sarnaneb ta rõhuregulaatoriga. Põhierinevus on klapi juhtimises. Klapi ühele mõjub poolele mõjub regulaatorisse sisenev rõhk ja teisele poolele väljuv rõhk koos vedruga. Erinevusrõhu regulaatoreid võidakse kasutada ka näiteks kahesuunalise juhtimisega regulaatorites.

Auto → Auto õpetus
117 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Automaatkäigukastid - 2011 A3

kõikide käikudel. Parkimislukusti Automaatkäigukastidega autodel puudub parkimisasendis mehaaniline ühendus vedavate rataste ja mootori vahel. Auto liikumahakkamise vältimiseks on neil parkimislukusti, mis käiguvalitsa "P" asendis lükkab lukustushoova veetaval võllil oleva lukustusratta hammaste vahele. Lukustushoob on ühendatud käigukasti kerega ja selle liigutamine toimub mehaaniliselt. Parkimislukusti korrasoleku kontrollimiseks tuleb peatada auto järsul kallakul, lülitada käiguvalits "P" asendisse ja vabastada pidur. Auto võib liikuda ainult mõne sentimeetri võrra. 3. Hüdraulika Rõhuregulaator Rõhuregulaator koosneb klapist, reguleeritavast vedrust ja ühenduskanalitest. Klapi liigutamisega muudetakse õli pealevoolukanali läbilaskevõimet, millest omakorda sõltub rõhk väljuvas kanalis. Rõhku saab muuta vedru all oleva reguleerkruviga. Rõhuregulaatoreid kasutatakse näiteks pumbast hüdrotrafosse suunduva rõhu (u. 6 bar) ja juhtrõhu reguleerimiseks (u

Auto → Auto õpetus
35 allalaadimist
thumbnail
21
pdf

Automaatkäigukasti planetaarülekanne

hoitakse kinni ketaspiduri abil, C automaatkäigukasti skeem: 4 sisselülitatud eesmine sidur, 5 sisse-lülitatud ketaspidur, 6 veetav võll, 7 vedav võll 3.5.3. Töötamine käiguvalitsa N-asendis Käiguvalitsa N asend (neutral) on automaatkäigukasti vabakäigu asend. Selles asendis ei tööta ükski planetaarreduktori sidur, pidur ega ülekanne. Lukustusmehhanism on vabastatud. 3.5.4. Töötamine käiguvalitsa D-asendis, sisselülitunud 1. käiguga Auto liikumahakkamiseks pannakse käiguvalits D-asendisse ja planetaarreduktoris lülitub automaatselt 1. käik: ühendatud on tagumine sidur (7) (jn 21) ja töötab ka vabakäigusidur (8), mis ei luba tagumise planetaarülekande satelliitide raamil (5) pöörelda soovitud suunas, mida järelikult hoitakse kinni. Pöörlemine tuleb planetaarreduktorisse vedava võlli (10) kaudu ja antakse sisselülitatud tagumiselt sidurilt (7) edasi eesmise planetaarülekande kroonrattale (1).

Auto → Auto õpetus
140 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun