Anne Aidla Hoiakud mõjutavad: tööl pingutamist, tööl valitsevat õhkkonda, grupitöö edukust ja organisatsiooni tulemuslikust. Samuti ka organisatsioonile pühendumist, soovi töölt lahkuda, tööga rahulolu, tööle pühendumist ja motivatsiooni. Hoiakud koosnevad kolmest komponendist: Emotsionaalne, käitumuslik ja kognitiivne. Kognitiivne dissonants on juhul kui hoiaku komponendid on omavahel vastuolus. Hoiakud Väärtused Hoiak on suhteliselt püsiv hinnanguline suhtumine Väärtused on abstraktsed ideaalid, kuidas peab/ei pea mingisse nähtusse, inimesesse, objekti käituma Suunatud kindlale objektile või situatsioonile Seotud paljude objektide või situatsioonidega üheaegselt Hulk on mõõdetav sadades Hulk on mõõdetav kümnetes Hinnanguline, peegeldab meeldib/ei meeldi sisu O...
Sisemist kokkukuuluvustunnet liikmete vahel ei teki. · "Management by Objectives" - ühendab organisatsioonilised eesmärgid ning selle liikmete tegevuse. Juhtimine eesmärgi kaudu eeldab: a) organisatsiooni eesmärkide loomist ja kommunikatsiooni, b) individuaalsete eesmärkide loomist, mis on kooskõlas organisatsiooni eesmärkidega, c) tegevusplaani väljaarendamist, d) tulemuste perioodilist mõõtmist. 4. Mida selgitab Herzberi kahe-faktori teooria? Herzberg väidab oma kahe faktori teoorias seda, et vaid mõned sisemised vajadused on motivaatoriteks (saavutused, tunnustus, isiklik areng, vastutus, karjäär- motivatsioonifaktorid), kuid nende puudumine ei tekita veel negatiivset suhtumist. Teiste vajaduste (organisatsiooni poliitika, juhtimine, suhted, töötingimused, turvalisus nn hügieenifaktorid) olemasolu ei ole otseseks motiveerijaks, kuid nende puudumine tekitab rahulolematust.
8.7 Mille poolest erinevad Maslow ja Herzbergi motivatsiooniteooria? Maslow motivatsiooniteooria kohaselt on inimesel viis vajaduse taset, mis peavad saama rahuldatud alates esimesest, sest muidu edasi liikuda ei saa. Inimest motiveerivad rahuldamata vajadused. Herzbergi motivatsiooniteooria seevastu käsitleb tööga seotud faktoreid, millest sõltub inimeste rahulolu ja rahulolematus. Maslow järgi on inimene rahul, kui tema vajadused on rahuldatud ja rahulolematu, kui need on rahuldamata. Herzberi järgi aga on inimene rahul, kui motivatsioonifaktorid on täidetud ja rahulolematu, kui hügieenifaktorid on ebasobivad. 8.8 Mis on motivatsioonitsükkel? Ühe vajaduse rahuldamine viib järgmise soovi tekkimiseni 8.9 Milles seisneb motivatsiooni ja hügieenifaktorite erinevus (Herzberg)? "Hügieenifaktorite" kehv seisukord põhjustab negatiivset suhtumist töösse; nende kõrge tase ei ole motiveeriv, ei taga rahulolu(palk, töötingimused, jne.) Motivatsioonifaktorid võivad olla