seeläbi kõik veekogus elavad liigid. 5) Kui osa jaamu töötabki tsükliliselt, siis ei riku need vee erikasutusloaga esitatud nõudeid. Üldnõue on hoida ülemine veetase etteantud piirides, mis tähendab, et mingi ajavahemiku jooksul turbiine ja paisu läbiv keskmine vooluhulk võrdub jõe vooluhulgaga. Tänapäeva tehnoloogia võimaldab turbiinidel nii pidevalt töötada kui ka tsükliliselt mistõttu ei tohiks tekkida paisud ega muutuda veeläbilaskevõime. V Kuidas on omavahel seotud Bittneri palsam, piiblilood, E421 ja Fraxinus ornus? (4 punkti) See on sama asi eri nimedega. Põhitoimelt on manna nõrgalt kõhtu lahtistav vahend, mille mõju tuleneb peamiselt mannitoolist. Seetõttu on manna näidustatud eelkõige kõhulahtisuse sümpomaatiliseks raviks. Bittneri palsamis on see üks komponente, see palsam on lahtistava toimega. Piiblilugudes on kirjeldatud kokkupuudet selle söödava ainega. Mannitool on tuntud ka toidu lisaainena (E421) kui magusaine diabeetikutele
POSITSIONEERIMINE Brändide languse põhjused • Brändireklaami taandumine promotsiooniprogrammide ees • Informatiivse bändireklaami taandumine meelelahutusliku ees • Positsioneeriva kommunikatsiooni taandumine imidžikujundusliku kommunikatsiooni ees Trout & Partners Tänapäevases konkurentsisituatsioonis on võtmeküsimuseks ERISTUMINE. “Maailmas, kus igaüks võitleb oma klientide pärast, pead Sa oma kliendile andma põhjuse osta just sinult ja mitte konkurendilt.” J.Trout Kui see põhjus on olemas, siis tuleb see ka tarbijale “ära õpetada” e. jäädvustada see tema teadvusesse. Kaubad eristuvad, inimene eristab. • Kaup võib küll eristuda, kuid inimene ei pruugi veel eristada ... • Eristamine on valiku langetamise eeldus. • Positsioneerimine on kauba pakkumise kujundamine konkurent- pakkumisest erinevalt ja sihtturu pool...
· esile kutsutud, kunstlik (induced) imagoloogiline eristaja, sotsiaalne eristaja, seos poliitikaga e. nt. ideoloogiline eristumine, seos religiooniga vastandumine,... INIMESEL PEAB OLEMA VÕIMALIK ERISTADA Iga erinevus ei ole veel eristaja; erinevus peab olema võimalikult unikaalne st. see ei tohi kattuda konkurendi omaga ja see peab jõudma inimese teadvusesse eristava tunnusena. Väga oluline on panustada loovlahendustele. Nt Bittneri punane kork. veel: · Olla ajaliselt esimene (ja seda kommunikeerida) · Unikaalse tarbimisväärtusega tooteomaduse ainuvaldamine on mingi tooteomadus, mida teistel ei ole. · "Omades" kogu kaubakategooriat, olles kogu selle nimetajaks e · luua uus kategooria · Omades ajalugu, "pärandust" räägi enda ajaloost, alles hiljuti oli ajaloole pühenduv reklaamilaine, alates Leiburist lõpetades Sakuga, kes rääkisid enda