Dell müüb onlines selliseid arvuteid nagu klient ise tahab. · Ülekanne ühest rakenduseskontekstist teise- väljakujunenud elementide kombineerimine eri turgude tarbeks. Nt. Kazaa mis loodi failijagamisprogrammiks, hiljem kasutati kompetentsi ära ja viidi uude maailma ehk internetikõnede peale. 3. Kirjeldage innovatsiooni erinevaid tüüpe ning tooge näiteid, sh inkrementaalsest ja radikaalsest innovatsioonist. · radikaalne või baasinnovatsioon (radical or basic innovation) olemasolevate toodete, protsesside, organisatsiooniliste korralduste, tootmis-, levitamis- ja kommunikatsioonisüsteemide põhjalik muutus. Uute komponentide kasutusele võtmine. Nt. arvutis olevad kõvakettad asendatakse SSD-ga mis on totaalselt teistsugune tehnoloogia, mis küll mahult võib väiksem olla aga kiirused on kõrgemad. · Järkinnovatsioon-inkrementaal (incremental innovation) järk-järguline
kombineerimine eri turgude tarbeks. (polükarbonaatraattad- nagu veerevpagas arendatud laste mänguasjadeks) 4. Inkrementaalne innovatsioon ehk tasapisi kasvav. Nt. Volkswagen Golf 5,6,7, autoed, lennukite ja telerite uued versioonid. Kujutab endast järkjärgulist olemasolevate toodete ja protsesside edasiarendamist. See ilmneb tavaliselt praktilises tegevuses. . Radikaalne või baasinnovatsioon – olemasolevate toodete, protsesside, organisatsiooniliste korralduste, tootmis-, levitamis-, kommunikatsioonisüsteemide põhjalik muutus. Nt: auruenergia, IKT-„revolutsioon“, biotehnoloogia. Võimalus radikaalseks innovatsiooniks tekib tavaliselt teadus- ja arendustegevuse tulemusena, sest nende eesmärk ongi uue teadmuse loomine. 5. Kuidas seostuvad innovatsioon ja toote elutsükkel - Kõigepealt toimub tootearendus. Selle ajal
fitness-turule, kus seda pakutakse treeningu jõudlust parandava tervisejoogina. 4)Paradigmainnovatsioon- muutused organisatsiooni tegevust raamivates ja selle aluseks olevates mõttemallides. Nt: nihe odavlennuliinide suunas, kindlustus- jm finantsteenuste pakkumine online´is. 5) Inkrementaalne e järkinnovatsioon – järk-järguline olemasolevate toodete edasiarendamine. Nt: autode, lennukite, telerite uued versioonid. 6)Radikaalne või baasinnovatsioon – olemasolevate toodete, protsesside, organisatsiooniliste korralduste, tootmis-, levitamis-, kommunikatsioonisüsteemide põhjalik muutus. Nt: auruenergia, IKT-„revolutsioon“, biotehnoloogia. Millised on probleemid innovatsiooni tajumisega Eestis? Innovatsiooni nähakse – kõrgetehnoloogilisena, TA kesksena, elitaarse ja kaugena Eestis on levinud radikaalne nin mütoloogilise iseloomuga innovatsioonikäsitlus, mis kaasneb sellega, et mõiste muutub sisetühjaks.
sihitud kasvavale fitness-turule, kus seda pakutakse treeningu jõudlust parandava tervisejoogina. 4)Paradigmainnovatsioon- muutused organisatsiooni tegevust raamivates ja selle aluseks olevates mõttemallides. Nt: nihe odavlennuliinide suunas, kindlustus- jm finantsteenuste pakkumine online´is. 5) Inkrementaalne e järkinnovatsioon järk-järguline olemasolevate toodete edasiarendamine. Nt: autode, lennukite, telerite uued versioonid. 6)Radikaalne või baasinnovatsioon olemasolevate toodete, protsesside, organisatsiooniliste korralduste, tootmis-, levitamis-, kommunikatsioonisüsteemide põhjalik muutus. Nt: auruenergia, IKT-,,revolutsioon", biotehnoloogia. 4.Kuidas on arusaam innovatsiooniprotsessi toimumisest muutunud läbi aja? Innovatsioon on leiutise, avastuse, uue või olemasoleva teadmise uudne kasutamine majanduslikus protsessis (Joseph A. Schumpeter). "Ettevõtted saavutavad innovaatiliste tegude kaudu konkurentsieelise
· muutused ettevõtete tootmisprotsessis (protsessiinnovatsioon) 1 · muudatused ettevõtete struktuuris ja juhtimismeetodites (organisatsiooniline innovatsioon) · uuendusliku disainilahenduse või müügimeetodi kasutuselevõtmine (turundusinnovatsioon) Baasinnovatsioon-järkinnovatsioon · radikaalne või baasinnovatsioon (radical or basic innovation) olemasolevate toodete, protsesside, organisatsiooniliste korralduste, tootmis-, levitamis- ja kommunikatsioonisüsteemide põhjalik muutus. · järkinnovatsioon (incremental innovation) järk-järguline olemasolevate toodete, protsesside, organisatsiooniliste korralduste, tootmis-, levitamis- ja kommunikatsioonisüsteemide edasiarendamine. Loeng 2: