Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Ukraina abi Ukraina kaitse vajab abi. Tee annetus täna! Tee annetus täna Sulge
Add link

"selgejoonelisemaid" - 2 õppematerjali

22
doc

Itaalia renessanss - põhjalik referaat

saj. viimane veerand ja 14. saj. algus ­ trecento ­ eelrenessanss 15. sajand ­ quattrocento - vararenessanss 16. sajand ­ cinquecento - kõrgrenessanss 16. sajand (alates u. 1530.) ­ hilisrenessanss ja manerism Uued jooned Euroopa arenenumates maades (eelkõige Itaalia ja Madalmaad) hakkasid ilmnema juba 13-14 sajandil. Naturaalmajandus hakkas lagunema, laienes tööjaotus ning tootmine müügiks. Arenes kaubandus ja tekkis meie mõistes pangandus. Itaalias puhkesid õitsele mitmed suured linnad ­ Veneetsia ja Genova (kaubandus Idamaadega), Firenze (pangandus ja tööstus), Roomas andis tooni paavst. Itaalia linnakodanikele kuulus nii majanduslik kui ka poliitiline võim. Kujunevad nn. linnriigid. Gootika ja renessansi vaheline piir on hägune, paljud renessanslikud nähtused said tegelikult alguse juba keskajal (looduse teaduslik uurimine, meelelist maailma jäljendav kunst jne.). Renessansskultuu...

Kunstiajalugu - Keskkool
40 allalaadimist
66
pdf

Renessanss arhitektuur ja mööbel (koostatud 2015)

Maalil on kujutatud surnute hinged, kes tõusevad raevunud jumala ette, mis on harvaesinev motiiv kunstis (vastureformatsiooni mõju, ähvardus ketseritele). Figuurid on liikumiskeerises, dünaamilises ja tundeküllases kompositsioonis. 24 ● Medicite perekonna hauamonument San Lorenzo kiriku juures Medicite hauakabelis Firenzes (1520-1534). Sarkofaagid „Öö“ ja „Päeva“ allegooriliste figuuridega ning „Hommiku“ ja „Õhtu“ allegooriad. Need neli figuuri on oma suurejoonelise vormikäsitluse ja vägevate kontrastide poolest väga mõjusad. Valdav pettumusemeeleolu. ● Mooses - skulptuur, mis on paavst Julius II hauamonumendi osa. Skulptuur on võimsa vormikäsitluse ja traagilise paatosega. ● Michelangelo kunst on kõrgrenessansi selgejoonelisemaid avaldusi. Selles on ühtlasi juba olemas barokkstiili avaldused, sest ilmekuse taotlemiseks tõi ta paiguti ohvriks välise ilu ja harmoonia. ● RAFFAEL (1483-1520) ● Kõrgrenessansi suurmeister, ke pole nii subektiivne ega ka mitte nii sügav kui Leonardo või Michelangelo. Tema loomingus puuduvad traagiline paatos ja sisemine rahutus, samuti ka salapärane romantika. Raffael on äärmiselt tasakaalukas harmooniline natuur, kes kõige sirgjoonelisemalt teostab vormilise täiuslikkuse ideaali, suutes siiski ühendada sooja sügava tundekülluse. Iseloomulik on ka tema vastuvõtlikkus mõjude suhtes, laenab palju nii minevikust kui kaasagsetelt meistritelt, suutes siiski laenatud elemendid sulatada isikupäraseks tervikuks. Idealiseerimine ja üldistamine balansseerib reaalse maailma piiril. ● Äärmiselt produktiivne kunstnik. ● Tuntumad ja paremad teosed varasemast perioodist on „Maarja laulatus“ 1504, „Mad...

Arhitektuuri ajalugu -
29 allalaadimist


Uutele kasutajatele e-mailiga aktiveerimisel
10 punkti TASUTA

Konto olemas? Logi sisse

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun