Lapsest lähtuv õpikäsitlus on õppetöö planeerimisel laste huvidest lähtumine. Õppetöö planeerimisel kaardistada laste huvid, olemasolevad teadmised ning sellest lähtuvalt teha ettevalmistusi. Lapsest lähtudes anda lapsele valikuvõimalusi ja võimalusi ise otsustada. Nii arenevad lapse probleemilahendusoskused, loomingulisus, algatusvõime, koostööoskused ning oskus võtta initsiatiivi.
Lapsest lähtuv õpikäsitus on see, kui võetakse lapsele lähima arengutsoon ning arendatakse teda kõikidest külgedest. Lähtutakse lapsest, millisel arengutasemel ta on ning arendatakse vastavalt sellele.
Lapsest lähtuv õpikäsitlus tähendab, et laps on aktiivne osapool, tema saab planeerida ja valida meetodid kuidas ülesannet lahendada ja õpetaja on toetajaning juhendaja rollis.