BIOLOOGIA AINEKAVA projekt 01.10.2006 BIOLOOGIA 1. ÜLDALUSED 1.1. Aine põhjendus Bioloogia kuulub loodusainete hulka, millel on oluline koht õpilaste loodusteadusliku maail- mapildi kujunemises. Bioloogia õppimise kaudu kujunevad õpilastel loodusalased ja mitmed teised olulised kompetentsused, omandatakse positiivne hoiak kõige elava suhtes, väärtusta- takse säästvat ja vastutustundlikku eluviisi. Areneb igapäevase eluga seonduvate probleemide lahendamise ja kompetentsete otsuste tegemise oskus, mis ühtlasi suurendab õpilaste toimetu- lekut looduslikus ja sotsiaalses keskkonnas. Bioloogias omandatud teadmised, oskused ja hoiakud integreeritult teistes õppeainetes omandatuga on aluseks sisemiselt motiveeritud elu- kestvale õppimisele. Koolibioloogia õpetuslikeks eesmärkideks on probleemide lahendamise kaudu omandada üle- vaade eluslooduse mitmekesisuse, ehituse ja talitluse, päri...
Seejuures on oluline, et htipotees arves- [deni. Teaduslikeks iiku meetodiga. Teadlaste probleemiasetus taks juba eelnevalt teadaolevaid fakte. Igapzie- ;eid teadmisi, mis on tugineb aga oma teadusharu kaasaegsetele vases elus ettetulevate probleemide suhtes teh- frud korduvat kinni- seisukohtadele - s.o. teaduslikele faktidele. tavad oletused ei ole seetSttu teaduslikud s tuvastafud teadus- Ka koolibioloogia raames on vSimalik kasu- htipoteesid. Siin esitatud probleemi kohta saak- distust nimetatakse :ada teaduslikku meetodit. Nii nditeks v6ib sime pr.istitada nditeks jdrgmise htipoteesi: aed- Teooria olulisimad meid huvitada, kuidas temperatuur m6jutab herne seemned idanevad 30 'C juures kiiremini ed- Bioloogias erista- :edherne seemnete idanemist. Probleemi pristi- kui 10 oC juures. Teadusliku meetodi jiirgmiseks e(x)riat
4. Platsenta toodab ka hormoone progesteroon, platsenta poolt sünteesitud hormoonid kontrollivad sünnituse algust ja leevendavad protsessi. Ajaliselt saab sünnid jagada kolmeks enneaegsed, ajalised, üleaegsed sünnid (laps ei taha sündida, kui on kauem kui paar nädalat üle siis kutsutakse sünnitus esile. ) riigieksami küsimused: viita lootekestadele (mis on mis). Platsenta kolm funktsiooni. Seostustest: lootekestad ja põhifunktsioonid kokku panna. Postembrüonaalne areng. Koolibioloogia käsitleb seda valdavalt loomade näitel. Taimed jäetakse välja sest seda teemat käsitleb põhikool, samuti sellepärast, et puudub korralik eesti keelne terminoloogia. Postembrüonaalse arengu etapid: 1.) Koorumine e väljumine munakestadest nt munejad- linnud/kalad/kahepaiksed. Nt munast poegijad- ei ole sünnitamine sest puudub platsenta ja areng toimub viljastatud munaraku toimel, koorumine toimub emasorganismis. Emakala e. kiviluts ja rästik. 2