PROBLEEMNE KÄITUMINE Ei tohiks nimetada last probleemseks, vaid tuleb märgistada käitumist. Probleemne käitumine on käitumine, mis häirib õppeprotsessi, takistab õpilase võiklassigruppi normaalset tegevust ja selletagajärjel ei tööta õpilane ega klass efektiivselt. 5%-6% - riskirühma kuuluvad, kellel probleemid suurenevad. Kellel on probleemid laste eas, neist on pooltel probleemid noorukieas ja neist pooltel täiskasvanuaes. Üldiselt probleemse käitumisega õpilaste numbrid ei ütle midagi. Selgitada täpselt välja probleemse käitumisega õpilasi javaadata, kas probleemid arenevad edasi, on raske. * Kõige rohkem poisse, puberteedi eas. Varajased kuritegevust käitumist ennustavad faktorid. · variatiivsus · sagedus · mitmesugune ümbrus · varajane algus (nt maimik) Probleemse käitumise liigitamine sotsiaalse teo raskusaste järgi 1. Antidistsiplinaarne käitumine. (nt tunni segamine, vanematele mitteallumine) 2....
see kutub esile spetsiifilisi käitumuslikke tagajärgi. Individuaalse käitumise variante see mudel eriti ei seleta. Ühendatud inimkogum, mitte üksikindiviid. Käitumispaik võimaldab realiseerida ainult osa inimese motiividest või soovidest ja valib talle välja vajalikud käitumisviisid paljudest võimalikest. Inimeesed realiseerivad ianult osa võimalikust programmist, takistades või soodustades teatud külgede ja aspektide aktualiseerimist. Ainult 1 käitumispaiga ineraktsioon - mehitatuse teooria. Käitumispaikade mudelsit järeldub, et ei ole nähtud vahelt. Metasüsteem, mis sisaldub mõlemaid inimene adapteerub mitte ainult üksikute kk-a faktorite vaid kogu kk-a suhtes. Käitumispaiga sisesed protsessid. Barkeri üldine ettekujutus - asjad ja inimesed on ühesugused asendis käitumispaiga suhtes ja nad on selle elemendid ja see mõjutab nende omavahelist ineraktsiooni. Nt. ümmargune laud soodustab läbiääkimisi aga takistab eksamikirjutamist.