puudutavad kontseptsiooni kvaliteedi hindamise põhialuseid, suhteid teiste kontseptsioonide ja pedagoogiliste distsipliinidega ning hinnangut kogu sotsiaalpedagoogika arenguloole Sotsiaalpedagoogika kui omaette distsipliin paikneb tihedalt kas sotsiaaltöö kõrval või on väiksem osa sellest või vastupidi – sotsiaaltöö on ise osa sotsiaalpedagoogikast. 6) Mida tähendab, et inimese heaolu võib käsitleda erinevatel dimensioonidel, ja mida tähendab tõrjutus võin ilmneda erinevatel heaolu dimensioonidel.? Kolm dimensiooni: omamine (majanduslikud ressursid, majutusvõimalused, tööhõive, töötingimused, tervis ja haridus) , sotsiaalsed suhted (seostatus kohaliku kogukonnaga, suhted pere ja sugulastega, sõpradega suhtlemise kombed, osavõtt organisatsioonide tegevustest ja suhted inimestega nendest
peab aga järjest rohkem antama – rohkem vaba- dust, rohkem toodangut jne. Paljudel inimestel on üha rohkem just selline ühiskond silme ees. See on nn Homo oeco- nomicuse kujutlus, kes halastamatu täpsuse ja eksimatu ratsionaalsusega oma profiiti optimeerib. Puhas materialism, mis eemaldab inimesed metafüüsilistest allikatest, üleüldine religiooni eitamine, kõige pealiskaudne käsitlemine laseb sügavamatel dimensioonidel täiesti ununeda. Sellist ellusuhtumist võimendatakse tihti just valitseva majandussüsteemi kaudu. Postindustriaalse ühiskonna analüütikud on rõhutanud, et protestantliku eetika hävingu alged tekkisid 1960. aastatel kapitalismi enda majanduslike saavutuste pinnases. Krediidi muutumine totaalse võlgutarbimise allikaks kaotas sunni pikaajaliseks säästmiseks ja enesepiiramiseks