Pärnu Saksa Tehnoloogiakool Essee Vastuolud juhtimise ja eestvedamise vahel Kadri Piht PT1 12.03.2009 Vastuolud juhtimise ja eestvedamise vahel. Juhtimine ja eestvedamine on mõlemad laialdaselt kasutatavad organisatsioonujuhtimise viisid, kuid sageli esineb nende kahe meetodi vahel erinevaid vastuolusid. Üks põhilisi vastuolusid on see, et eestvedamine on dünaamiline juhtimistegevus, mis motiveerib ja mõjutab töötajate tegevust. See on liidri ja järgijate vaheline mõjusuhe, mille eesmärgiks on ühine tõhus tegevus tööle pühendumise õhkkonnas ning põhineb mõjutamisel eelkõige läbi veenmisprotessi suhtlemise kaudu.
Ausus „Ausaks jäämine on aidanud mind läbi hea ja halva. Kuigi mõni inimene pole minuga ühel nõul olnud – ning alati ei pruugi mul ka õigus olla-, võib ta vähemalt kindel olla minu otsekohesuses ja aususes. Ausus on aidanud mul luua paremaid suhteid klientidega, varustajatega, analüütikutega, konkurentidega ja valitsusega. Ausus on ettevõtte alustala.“ (lk379) Autor oli tõepoolest väga aus ning tihti tekitas tema liigne ausus teistes inimestes tunde nagu ta oleks väga ebaviisakas. Ausust ootas ta ka oma alluvatelt ning rõhutas seda igal oma koosolekul. Suurimat peavalu tekitasidki talle alluvad kes osutusid petisteks ja tõmbasid GE mainet „kolinal“ alla. (lennukimootorid iisraeli õhujõududele lk 284) Ettevõtte roll ühiskonnas „Õitsev ettevõte ei maksa ainult makse, mida ühiskond vajab oluliste teenuste pakkumiseks, vaid ehitab ka maailmatasemel rajatisi, mis vastavad ohutus- ja keskkonnanõuetele. Heal järjel ettevõtted investeerivad ...
Pärnu Saksa Tehnoloogiakool Majandusarvestus 1.kursus Juhtimine Referaat Maarja Kobin Pärnu 2013 Sissejuhatus Juhtimine (inglise keeles management) on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine ja ühtseks tervikuks sulatamine, et saavutada organisatsiooni eesmärke ja rahuldada tema liikmete vajadusi. See on lihtsustatult subjekti ja objekti vaheline suhe ehk tegevus, mille tulemusena juht mõjutab juhitavaid, et saavutada organisatsiooni eesmärgid läbi ressursside efektiivse ja eduka kasutamise.
organisatsioonide liigid era- kui ka riigiettevõtted, ametlikud, kui ka mitteametlikud asutused. Äriühing- kasusaajad omanikud, n ajaleht arvutitootja. Mittetulundusühing kasusaajad kliendid, n ülikool, haigla. Liit - kasusaajad liikmed, n ühistu, koperatiiv. Avalik- õiguslik asutus- kasusaajad rahvas, n politsei, riigikool 5. Organisatsioon ja keskkond Organisatsiooni keskkond jaguneb sise-ja väliskskkonnaks. Sisekeskkonna moodustavad inimesed ja, org. kultuur ja juhtimine. Organisatsiooni seisukohalt võib väliskeskkonna jagada kaheks: mikro- ja makrokeskkond. Makrokeskkonna moodustavad selle paikkonna kultuurilised põhiväärtused ning majanduslikud, poliitilised ja õiguslikud tingimused. Makrokeskkond koosneb: Rahvusvahelised; Majanduslikud; Sotsiaal-kultuurilised; Poliitilised; Tehnoloogilised tegurid. Mikrokeskkond on vahetu keskkond, kus org toimib. On makrokeskkonna osa, mille moodustavad tarbijad, varustavad ettevõtted ja võistlevad ettevõtted
, . : , ,.. . , . : 1. - 2. 3. - 4. 5. : 1. 2. 3. 4. : () ( ) : , . . , ., . (1992,1995, 2002): . (2000, 2002, 2004) : , , , , ( c , : , ) c , , , - , , - ( ), ( ) - , - , , ( )- . , , . , . : ( , ) ( «» ) ( ) ( , ) . (, , ) . , . , ( ) , , . , , ( ) , ( ,1967, . .,1998 (1999) , ( . , , 1999(2002) , - : ( , , ) ( , , ) ( , ) ( ) : ....
TMO0010 JUHTIMINE - KORDAMISEKS kevad 2015 Mida peab teadma eksamil 1. Organisatsiooni mõiste Organisatsioon on kindla inimrühma ühiste eesmärkide taotlemiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus. 2. Juhtimise kui protsessi mõiste Juhtimine on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine, et saavutada organisatsiooni eesmärgid ja rahuldada tema liikmete vajadused. 3. Organisatsiooni edukuse eeldused Igal organisatsioonil on vähemalt neli põhilist koostisosa: inimesed, tegevused, siseehitus ning ainelised ja rahalised varad. Organisatsioon peab olema suunatud pidevale arengule, märksõnadeks loovus, uuendused, muudatused.
Nagu näha osutusid kõige vajalikumaks valusad õppetunnid. Uuringu põhjal olid nendeks valusateks õppetundideks kõige sagedamini suurte vigade tegemine, raskete ülesannetega ülekoormatus, enda ohustatuna tundmine, raske valiku või väljapääsmatuna tunduva olukorra ees seismine ja ebaõigluse all kannatamine. Juhiks võib pidada iga inimest, kellel on vähemalt üks alluv. Juhtimist kui tegevust on eri autorid väga mitmeti defineerinud. Järgnevalt mõned valikud: · Juhtimine on protsess, mis võimaldab saavutada organisatsiooni eesmärke oma ressursside planeerimise, organiseerimise ja kontrollimise kaudu. · Juhtimine kujutab endast inimeste tegevuse ja käitumise sihipärast suunamist ning ühtseks hästi talitlevaks tervikuks sulatamist selleks, et saavutada organisatsiooni eesmärgid ja rahuldada tema liikmete vajadusi. · Juhtimine on teiste inimeste tegevuse kaudu organisatsiooni eesmärkide saavutamise
Kitsas juhtimisulatus mida vähem on juhil alluvaid ning mida rohkem on juhtimistasandeid, seda väiksem on juhtimisulatus. 6. Kirjelda Graiciunase valemi loogikat. 7. Mis on äriühingute valitsemine? Äriühingute valitsemine on protsess, millega äriühinguid valitsetakse ja kontrollitakse. Selle protsessi kaudu saavad omanikud ellu viia oma tahet, saavad tagasi tehtud investeeringud ja teenivad dividende. 8. Kuidas on äriühingute valitsemine ja juhtimine omavahel seotud? · Valitsemine suunatud organisatsioonist välja, juhtimine sisse · Valitsemine eeldab ja omastab avatud süsteemi, juhtimine kinnist · Valitsemine strateegiale orienteeritud, juhtimine strateegia elluviimisele orienteeritud 7. loeng 2. Kirjeldage Demingi ringi/tsükli loogikat. Seda kutsutakse ka pideva parendamise tsükliks. Ringis planeeri, tee, kontrolli ja tegutse. 3. Millised on planeerimise tasandid? · Strateegiline planeerimine
1.Mida nimetatakse eestvedamiseks? Eestvedamine on protsess, milles mõjutatakse ja toetatakse inimest eesmärkide saavutamise nimel töötama. Kolm olulist elementi eestvedamises on mõjutus/toetus, vabatahtlik pingutus ja eesmärgi saavutamine. Eestvedamine on tähtis osa juhtimisest, kuid see ei ole kogu juhtimine. 2.Millised on juhi ja liidri erinevused? Juht on tihtipeale inimene, kes omab teistest kõrgemat positsiooni ning kes on ametisse võetud selleks, et teised teda järgiksid. Tal on kindel nägemus eesmärkidest ja nõuab ka meeskonna liikmetelt nende saavutamist. Ometi jääb paljudel juhtidel puudu liidri omadustest ning oskusest hoida oma meeskond motiveeritud ja pühendunud. Liider on seevastu meeskonnamängija. Teda järgitakse vabatahtlikult, hoolimata tema positsioonist. Ta
struktureeritud. Org-I tegevus on eesmargistatud, on suunatud teatud tulemuse saavutamiseks. 2. Mis on organisatsiooni edukude eelduseks? Organisatsioon peab olema suunatud pidevale arengule, marksonadeks loovus, uuendused, muudatused. Organisatsioon peab jalgima ja arvestama valiskeskkonda, tegemaks muudatusi ja uuendusi. Uuendustel on mote ainult siis, kui valiskeskkond neid aktsepteerib. 3. Mida nimetatakse juhtimiseks? Juhtimine on inimeste tegevuse ja kaitumise sihiparane suunamine, et saavutada organisatsiooni eesmargid ja rahuldada tema liikmete vajadused. (Uksvarav, 2003) Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. (Alas, 2008) 4. Millised on peamised juhtimistegevused ja kuidas need on omavahel seotud? Asjade juhtimine on seotud tehnoloogilise susteemiga, vastab kusimusele mida? Inimeste juhtimine on seotud struktuuri ja sotsiaalse susteemi juhtimisega (kellega?)
terviklikult korraldatud ühendus. Peamiseks mõtteks on saavutada ühiselt tegutsedes rohkem ja väiksemate jõupingutustega kui eraldi tegutsedes. Vähemalt 4 koostisosa: Inimesed, tegevused, siseehitus ning ainelised ja rahalised varad. Iga muutus ühes osas mõjutab teisi osi. (Eesmärkide saavutamise keskkond). Eesmärgiks on anda tulemuse, peab alustama tulemuste kavandamisega ning suunama ja korraldama kõik oma varad nende saavutamiseks. 2. Mis on juhtimine, selle olemus ja definitsioon? Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. On inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine ning üheks hästi talitlevaks tervikuks sulatamine, selleks, et rakendada organisatsooni varad, saavutada tema eesmärgid ja rahuldada liikmete vajadused. Juhtimisel tuleb alati silmas pidada organisatsiooni varade seisundit ja kasutamist. 3. Juhi peamised oskused ja omadused?
2 3. Juhi töö (juhtimisfunktsioonid), juhtide liigid (funktsioonide ja juhtimistasandite alusel) ja juhi erinevus spetsialistist. Juhtimisfunktsioonid: planeerimine, organiseerimine, eestvedamine, personalijuhtimine, kontrollimine ning kaasajal on lisatud veel kaks kommunikatsioon ja otsustamine. Viimane kaks tegelikult sisalduvad esimeses viies paratamatult seetõttu nimetatakse neid ka seostavateks funktsioonideks. Juhtimine on laiem mõiste kui eestvedamine, sest sisuliselt sisaldub eestvedamine juhtimises. Juhtimine seisneb eesmärgi saavutamiseks vajaliku süsteemi ja struktuuri loomises ning selleks tarvilike põhimõtete ja protseduuride väljatöötamises. Juhtimistasandite järgi jagunevad juhid kolme kategooriasse: tippjuhid, keskastmejuhid, esmatasandi juhid.
Õendusjuhtimise analüüs Õendusjuhtimine (nursing management) on juhtimine, mis lähtub eesmärgist, mitte ainult reeglitest, süsteemist ja tööülesannetest. See toetub ühistele väärtushinnangutele ning üksmeelele. See stimuleerib initsiatiivi haarama ja suunab tegevusele sisaldades hulgaliselt: iseseisvust, vastutust ja kohusetunnet ühise eesmärgi saavutamisel. Eeltingimuseks on siin kutseoskus ja ühine seisukoht, mis on põhiväärtused, nii õendusabis, kui personali omavahelistes suhetes. Situatsioonist lähtuv juhtimine on õnedusjuhtimise üks aspekt
docstxt/.txt
Teoreetikud ütlevad, et loomevõime on olemas igal inimesel. Igaüks võib olla loov mingil alal, mis on talle tähtis ja huvitav ning pakub pakub talle arengu- ja proovimisrõõmu. Loovus on võime näha toimuvas ja ümbritsevas uusi seoseid ja võimalusi, mõelda ja tegutseda eriliselt ja rahuldustpakkuvalt. Loovus avaldub meie võimes lahendada nii suuri kui väikeseid probleeme, leida vanadele probleemidele uusi lahendusi, olevikus midagi uut teha. Samas aga praktikud ütlevad, et loovuse juhtimine kulgeks meeskonnas sujuvalt, peab alati olema eestvedaja inimene, kellele on see huvitav ja põnev ning kes loeb seda tõeliseks väljakutseks. Olulisim on juhi tahe lasta muutustel ellu ärgata ning võimaldada meeskonnal oma loovust proovile panna. Loovalt juhtida on võimalik siis, kui omad piisavalt informatsiooni ja tagasisidet. Loov juht annab võimaluse õppida ja areneda, aga ka võimaluse eksida ja end parandada.
Integreeritud turunduse turundaja ülesandeks on koondada turundustegevused ning panna kokku täielikult integreeritud turundusstrateegia, et luua, vahendada ning viia väärtus tarbijateni. Sotsiaalsest turundusest on välja arendatud roheline turundus, mille põhimõtteks on tarbijate vajaduste kasumlik rahuldamine, samal ajal võimalikult minimaliseerida ümbritsevale keskkonnale tehtavat kahju. Suhteturundus eesmärgiks on kliendisuhete hoidmine, kliendiportfelli juhtimine, pidev kontakt kliendiga, põhitähelepanu kliendi vajadustel, pikaajaline mastaap, põhirõhk klienditeenindusel, lai kohustus tulla vastu kliendi soovidele, kvaliteedi tagamine on suhete arengu tulemus, dialoog ja vastastikune õppimine. Suhteturundusest on välja kasvanud kliendisuhete juhtimine, kus rõhutatakse win-win suhet, kus pikaajaline partnerlus saab kesta vaid siis kui kõik osapooled võidavad. On veel rida uusi
Avalik juhtimine LÄHENEMINE HALDUSJUHTIMISELE 1) Euroopas juriidiline lähenemine 18. saj kujunevad praegused riigiteooriad. Rõhk seaduste tundmisele (Prantsusmaal ja Saksamaal enamus riigiametnikke juudid) so avalik haldus. 2) Anglo-ameerika traditsioon neis riikides probleemiks poliitika kujundamine. Kuidas vastu võtta ja ellu viia optimaalset ühiskonna jaoks. Eeldab laia tagapõhja ja teadmisi (sotsiaalmajan-dusest).
Protsesside juhtim a b a_1 b_1 15 8 8 10 Igale Jukule personaalne p Igale Krapsule oma kom esside juhtimine kule personaalne planeet! J Krapsule oma komeet! Protsesside modelleerimisest If-laused Kujud. Iseseisvalt Select Case-lause Lõputu kordus Harjutus "Veski" Lõputu kordus katkestusega Harjutus "Auto_1" ja "Auto_2" Arvu arvamine. Iseseisvalt Funktsiooni nullkohad Järelkontrolliga kordus Eelkontrolliga kordus Harjutused "Auto_3" ja "Autod_4". Iseseisvalt Fuktsioonide nullkohad. Iseseisvalt Do...Loop- kordused. Demod For ... Next-lause
lõpe tarbimisega, vaid kaasab ka korjevoo. Tarneahel algab toormaterjali hankimisega ning lõpeb jäätmete jõudmisega jäätmekäitlusfirmasse või toote likvideerimisega. Ehk selle definitsiooni järgi ühendab tarneahel tarnijat, tarbijat ning lisab ka korjevoo. Seega on selline mõistele lähenemine põhjalikum ja minu arust täpsem, sest sõna tarne tähendab kauba hankimist, varustamist. Varustamine aga toimub igat pidi, nii tootjalt tarbijani kui ka jäätmevoo varustamist. Tarneahela juhtimine mõjutab otseselt ettevõtte edukust. See eeldab väga täpset ja ettenägelikku planeerimist. Üks olulisem põhjus ettevõtete pankrotistumiseks on vead tarneahelas. Tänapäevaste tarneahelate juhtimist muudab keerulisemaks fakt, et globaliseerunud maailmas on ahelad pikad ning sinna kuulub mitmeid riike. Mida pikemaks ja globaalsemaks muutuvad tarneahelad, seda väiksemaks muutub tarnekindlus. 1 TARNEAHELA JUHTIMINE
VÕRUMAA KUTSEHARIDUSKESKUS Äri õppetool Sigrit Viira ÄJ-11 VARUDE JUHTIMINE Referaat õppeaines ,, Logistika alused" Juhendaja Tiina-Mai Hirmo Väimela 2012 SISUKORD SISSEJUHATUS ...................................................................................................................................... lk 3 1. VARUDE TÜÜBID .......................................................................................................................... lk 4 2. VARUDE JUHTIMINE ..................................................
Tallinna Polütehnikum Energeetika õppesuund Rein Kask ELEKTRIAJAMITE JUHTIMINE Õppevahend TPT energeetika õppesuuna õpilastele Tallinn, 2007 Saateks Erialaainete õpikute ja muude õppevahendite krooniline puudus on juba palju aastaid raskendanud kutsehariduskoolide õpilastel omandada erialaseid teadmisi. Käesolev kirjatöö püüab mingilgi määral leevendada seda olukorda Tallinna Polütehnikumi energeetika õppesuuna õpilastele sellise õppeaine kui ,,Elektriajamite juhtimine" õppimisel.
Tööga rahulolematus = madal töömotivatsioon, personalivoolavus. 3. Juhi töö (juhtimisfunktsioonid), juhtide liigid (funktsioonide ja juhtimistasandite alusel) ja juhi erinevus spetsialistist. Juhtimisfunktsioonid: planeerimine, organiseerimine, eestvedamine, personalijuhtimine, kontrollimine ning kaasajal on lisatud veel kaks kommunikatsioon ja otsustamine. Viimane kaks tegelikult sisalduvad esimeses viies paratamatult seetõttu nimetatakse neid ka seostavateks funktsioonideks. Juhtimine on laiem mõiste kui eestvedamine, sest sisuliselt sisaldub eestvedamine juhtimises. Juhtimine seisneb eesmärgi saavutamiseks vajaliku süsteemi ja struktuuri loomises ning selleks tarvilike põhimõtete ja protseduuride väljatöötamises. Juhtimistasandite järgi jagunevad juhid kolme kategooriasse: · tippjuhid, · keskastmejuhid, · esmatasandi juhid. Tippjuhi ülesandeks on firma tegevuse üldine ja põhimõtteline suunamine ja kooskõlastamine, see on eeskätt juhtide tegevuse suunamine
Ajakasutuse juhtimine Eesmärki on raske püstitada sellepärast, et tihtipeale esmakursuslased keskenduvad rohkem sisseelamisele ja kõige selle ,,uue maailma" keerises kipub meelest minema, milleks üldse ülikooli astuti. Loomulikult on peamine põhjus ikka paber, mis tagab bakalaureuse kraadi. Kuid sellist suhteliselt kauget eesmärki saab püstitada ainult läbides lühemaid ja rohkem ajaliselt määratletud etappe. Kuigi võib mulje jääda, et lühike tähendab lihtsat, ei maksa olukorda alahinnata, sest ka koolis kehtib raske õppustel, kerge lahingus reegel. Eesmärke ma pole palju püstitanud ning seepärast jäi ka kaalule ainuke. Minu eesmärk on läbida esimene kursus 2013 aastal vähemalt keskmise hindega 3,5. Ei valinud konkreetset õppeainet, sest nende nö ,,eluiga" on üsna lühike. Arvan, et eesmärk on piisavalt detailne ja mõõdetav. Sellele annab kinnitust õppeaasta määratud pikkus ning kindlad hindelised tulem...
1.1 IT juhtimise mõiste IT juhtimine on: ·IT rakenduste arendamise, ·juurutamise ja ·kasutamise protsessi ehk IT elutsükli juhtimine. IT STRATEEGILISE JUHTIMISE LÜHITUTVUSTUS 1.2 Strateegiline juhtimine ·Strateegia on pikaajaliste eesmärkide, nende saavutamise põhiteede ja tegevuspõhimõtete kogum, mis on ettevõtte (organisatsiooni) arengu alus. ·Infotehnoloogia strateegiline juhtimine on ettevõtte pikaajaline suunamine infotehnoloogiaga seotud eesmärkide saavutamiseks. ·IT strateegilise juhtimise olemus on ettevõtte infotehnoloogiat kirjeldavate mudelite loomine ja kasutamine. IT STRATEEGILISE JUHTIMISE LÜHITUTVUSTUS Strateegilise juhtimise 2 käsitlust ·IT strateegia on ettevõtte äristrateegia osa. IT on vajalik äritegemise võimaldamiseks ja parendamiseks. ·Ärieesmärkide saavutamiseks on vaja IT- tuge.
Teaduslik juhtimine (Freder ick Taylor, Henr y Ford, Henr y Gantt, Frank ja Lillian Gilbreth) Juhendaja: Mare Kurvits Koostajaj: Irina Flotova JU-1-Q-E-joh Teaduslik juhtimine Teadusliku juhtimise ,,koolkond"- on rajanud põhiliselt tööstusorganisatsioonide juhid. Nende huvide keskmes oli organisatsioon ja selle ülesehitus. Organisatsioon lahutati algosadeks ning püüti nende sisu, asetuse ja omavaheliste seoste põhjal teha üldistusi ning välja tuua üldkehtivaid seaduspärasusi. Praktiliste kogemuste põhjal tuletati reeglid-näiteks rusikareeglid-mida tuleks täita, et edukalt juhtida. põhimõtted · töö korraldamine; ·
Juhtimine Jaapani moodi seisneb haridusel ja töökusel. Töötajatele pakutakse häid töötingimusi, kindlat teenistust ja head palka. Töökohad on limiteeritud. Hea võimalus töökohta saada on siis, kui on lõpetatud üks kolmekümnest Jaapani tippülikoolist. Töötajatel on kuue kuuline katseaeg aga kui see töökoht saadakse, on see kindel, sest Jaapani firmad loovad oma töötajatega eluaegsed suhted, kuni pensionile minekuni ja ka siis on veel võimalus edasi töötada, mõnes tütarfirmas ja väiksema tasu eest, aga siiski. Vallandamisi tuleb ette väga harva, ainult siis, kui töötaja rikub rängalt mõnda eetikareeglit. Selles juhtimisstiilis on väga oluline info liikuvus, selle kättesaadavus ja meeskonna töö. Töötajad peavad olema suutelised mõtlema strateegiliselt ja pikaajaliselt. Jaapani juhatajad ei otsi iga töö jaoks õiget inimest, nad otsivad igale inimesele õiget tööd. Kõige suurem ja muidugi kõige positiivsem asi, mis Jaapani firmasid teistest...
MAINORI KÕRGKOOL Juhtimise Instituut Personalijuhtimise eriala TRANSFORMATIONAL LEADERSHIP MUUDATUSTE JUHTIMINE Kodutöö Juhendaja: Eneken Titov Tartu 2010 21.sajandi üks tähtsamaid väljakutseid organisatsioonidele konkurentsis püsimiseks on keskkonnas toimuvaid muudatusi ennetavate muutuste läbiviimine organisatsioonide seas. [1] Muudatuste juhtimine toimub siis, kui üks inimene algatab asendamas uuega vana tegevuse, teiste inimeste abil, eemärkide täitmise nimel. [10] 2000
OPERATSIOONIJUHTIMINE 4.09.09 Aleksandr Miina ([email protected], 5269910) www.moodle.e-ope.ee /üliõpilaskood / õppeaine kood BCU1890 /TTÜ-Tln kolledz Eksam: 2 küsimust (kuidas saad asjast aru) Kirjandus: ,,Operation Management" (ükskõik, milline kirjanik) DEFINITSIOON Selliste protsesside juhtimine, mille käigus toodetakse või tarnitakse midagi. 1. Vaata ümber enda 2. kõik su ümber on loodud läbi operatsioonide Näide:IKEA 1. mugav kliendile 2. töölised motiveeritud 3. analüüsi ja optimeeri protsesse(vähem vigu, efektiivsus) 4. klienditeeninduse kvaliteet, planeering 5. toodete kiire asendus 6. puhtus ja ohutus 7. asukoht 8. hea ja uuenduslik toode Väljund on toodete/teenuste segu.
LÄÄNE- VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool K 09 KÕ 2 Hanna Kuldsaar TARNEAHELA JUHTIMINE Ainetöö Õppejõud: Tiit Piirimäe Mõdriku 2011 1. Tarneketi Juhtimise Spetsialistide Halduskogu määratleb logistika ja tarneahela juhtimist ja nende tegevuspiire järgmiselt: · Logistika juhtimine tarneketi juhtimise see osa, mis planeerib, realiseerib ja kontrollib kaupade, teenuste ja nendega seotud infovoo edasi- ja tagasisuunalise liikumise ning ladustamise tasuvust ja tõhusust lähte- ja tarbimiskoha vahel klientide vajaduste rahuldamiseks. · Tarneketi juhtimine hõlmab kõiki tarnimises ja hankimises sisalduvate tegevuste planeerimist ja juhtimist, muudatusi ning kõiki logistilise juhtimise tegevusi
Läks Aitab Protsesside juhtim a b a_1 b_1 15 8 8 10 Igale Jukule personaalne J Igale Krapsule oma esside juhtimine ukule personaalne planeet! J gale Krapsule oma komeet! Protsesside modelleerimisest If-laused Kujud. Iseseisvalt Select Case-lause Lõputu kordus Harjutus "Veski" Lõputu kordus katkestusega Harjutus "Auto_1" ja "Auto_2" Arvu arvamine. Iseseisvalt Funktsiooni nullkohad Järelkontrolliga kordus Eelkontrolliga kordus Harjutused "Auto_3" ja "Autod_4". Iseseisvalt Fuktsioonide nullkohad. Iseseisvalt Do…Loop- kordused. Demod For ... Next-lause
Hiiu maakond - Kärdla Ida-Viru maakond - Jõhvi Jõgeva maakond - Jõgeva Järva maakond - Paide Lääne maakond - Haapsalu Lääne-Viru maakond - Rakvere Põlva maakond - Põlva Pärnu maakond - Pärnu Rapla maakond - Rapla Saare maakond – Kuressaare Tartu maakond – Tartu Valga maakond – Valga Viljandi maakond - Viljandi Võru maakond - Võru Omavalitsusüksus Kuidas toimub maakondade juhtimine? Kuidas saab ametisse maavanem? Maavanema nimetab peaministri ettepanekul viieks aastaks ametisse Vabariigi Valitsus kooskõlastatult maakonna kohalike omavalitsuste esindajatega. Millised on maavalitsuse ülesanded? Maavalitsuse ülesanded: tehingud maaga, ühistranspordi korraldamine, maakonnaplaneering, riiklik järelevalve haridusasutustes, sündide, surmade ja abielude registreerimine jne. Kuidas toimub valitsemine linna/valla tasandil?
eesmärgid, mis aitavad äriühingul täita oma missiooni ja liikuda oma visiooni suunas. Starteegilise juhtimise tsükkel: visioon/mission, väärtused; teadmised, oskused; tegevused, tulemused-tagasiside. Strateegia on eesmärgistatud kavand, mis sobitab omavahel organisatsiooni ressursid, struktuuri ja kultuuri (tugevused, nõrkused) väliskeskkonna muutustega (võimalused, ohud). Strateegiline juhtimine on otsuste ja tegevuste kogum, mis kindlustab pikas perspektiivis äriühingu jätkusuutliku tulemuslikkuse. • Organisatsiooni seire, formuleerimise, elluviimise, hindamise ja kontrolli protsess. Strateegilist juhtimist iseloomustab: • Interdistsiplinaarsus Organisatsioon kui tervik • Fookus väliskeskkonnale Majandus Konkurents Turg • Fookus sisekeskkonnale Ressursid ja võimekused • Fookus tulevikku Otsused Plaanid Muutused
Nimi PERSONALI JUHTIMINE REFERAAT Õppeaines: ANDME JA TEKSTITÖÖTLUS Mehaanikateaduskond Õpperühm: MI 11 Juhendaja: Siiri Künnapas Tallinn 2006 Sissejuhatus Personalijuhtimine on inimressursside planeerimine, mille eesmärgiks on läbi aegade olnud toetada ja parandada ettevõtte eesmärkide teostamist. Nüüdseks on sotsiaalsete hoiakute tõttu roll muutunud ning töötajat on hakatud nägema kui firma juhi partnerina. Klassikalise juhtimise tegevusaladeks on planeerimine, eestvedamine, kontrollimine ja organiseerimine ning hiljuti on esile tõstetud mehitamist (ingl. keeles staffing), mis varem kuulus organisatsiooni alla. Äriettevõtte peamised eesmärgid, mida täidab personal, on kasum ja organisatsiooni efektiivsus. Peale selle on vaja arvestada sotsiaalseid vajadusi ning teenida ühiskonda. Selleks, et vastavad punktid oleksid täidetud, peab juht efektiivset personali ligi...
Sissejuhatus. Soovides jõuda teatud eesmärgini, leiame end tihtipeale arutlemas selle üle, milliste ressurssidega tuleks eesmärgi saavutamisel arvestada. Paljud ressursid on ajas muutuvad: me võime end treenida tugevamaks, osavamaks, lugeda ja analüüsida rohkem jne. Paraku seab kõigile eelnimetatud tegevustele piirangud üks oluline faktor aeg. Asudes käesolevast sügisest taas õpingutele, on ütlematagi selge, et minu põhieesmärgiks on lõpetada EEK-s valitud eriala nominaalaja ning heade õpitulemustega, omandada akadeemiline kraad koos põhjalike teadmiste ja oskustega ning kõrgem positsioon ametikohal. Tegu pole enam pelgalt unistuse, vaid mõneti isegi kinnisideega, mis lihtsalt peab teoks saama. Oma sammud olen seadnud järjekindlalt ja teadlikult püstitatud eesmärgi suunas. Eesmärk. SMART. Antud projekti raames ja ühtlasi sellest lähtuvalt seadsin eesmärgiks saavutada EEK I kursuse ettevõtluse aines eksami esimesel sooritusel eksamihin...
tegevused, siseehitus ning ainelised ja rahalised varad. Organisatsioon peab olema suunatud pidevale arengule, märksõnadeks loovus, uuendused, muudatused. Organisatsioon peab jälgima ja arvestama väliskeskkonda, tegemaks muudatusi ja uuendusi. Uuendustel on mõte ainult siis, kui väliskeskkond neid aktsepteerib. 3. Mida nimetatakse juhtimiseks? Juhtimine on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine, et saavutada organisatsiooni eesmärgid ja rahuldada tema liikmete vajadused (tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil). 4. Defineerige põhilised juhtimistegevused ja kuidas need on omavahel seotud? Juhtimisalad: o Asjade juhtimine – on seotud tehnoloogilise süsteemiga, vastab küsimusele mida?
Oktoober 2015 Administratiivse juhtimise koolkond. Juhtimisteooria on organisatsiooni juhtimise seisukohtade ja seaduspärasuste kogum, mille põhjal otsustatakse, kuidas on tarvis juhtida, organisatsioon täidaks oma eesmärgid. Senini pole õnnestunud luua terviklikku ja kõikehõlmavat juhtimisteooriat. Aja möödudes on juhtimisolukorrad muutunud väga keerukaks, teooriad toimivad aga vaid piiratud juhtudel. Administratiivne koolkond hakkas uurima 20. sajandi algul organisatsioonisiseseid seoseid ja ülesehitust. Nimetatud koolkond lõi aluse hilisema organisatsiooniteooria arenguks. Administratiivne koolkond keskendus organisatsioonide juhtimisele ja juhtimise efektiivsetele praktikatele. Administratiivse koolkonna rajajaks loetakse prantsuse söetöösturit ja juhtimisteoreetikut Henry Fayol'i (1841-1925), kes kirjeldas 14 juhtimise põhimõtet ja juhi põhifunktsioonid. Fayol’i üldiste tegevuste jaotus, kus eristatakse kuus tegevuste rühma: ...
A osa küsimuste vastused 1. Juhtimisteaduse olemus ja juhtimise kohta inimühiskonnas. JUHTIMINE ON EESMÄRGILE JÕUDMINE TEISTE INIMESTE KAASABIL MIKS inimesed lasevad ennast juhtida (alluvad juhtimisele)? · abitus ja alaväärsuskompleks · armastus · oma lolluse tunnistamine KES on need, kes juhivad teisi? · missioonitunne · egoistlikud kaalutlused · jumalad ja väljavalitud KUIDAS (mille abil) juhitakse? · hirm & toores jõud · veenmine (moraalne mõjutamine) · `prääniku' pakkumine (majanduslik huvi) w
jälgi ja mõõda protsesse, nende vastavust poliitikatele ja eesmärkidele. Kogu fakte tegemaks kindlaks, kas eesmärgid on saavutatud, mittevastavuse korral selgitage välja põhjused. Korrigeeri (Act) (kompleksne sisehindamine, parendustegevuste kavandamine) analüüside põhjal võta ette tegevused protsesside toimimise parendamiseks takistamaks probleemide ja nende põhjustajate uut ilmnemist. 3. Mis on juhtimine eesmärkide kaudu (MBO)? Management By Objectives MBO, Drucker 1954 Organisatsiooni eesmärkide väljaselgitamine Organisatsiooni struktuuri ülevaatamine Alluvate osalemine eesmärkide püstitamisel Efektiivne mõõdikute süsteem Eesmärkide saavutamiseks vajaliku tegevuse planeerimine Eesmärkide saavutamiseks vajaliku tegevuse muutmine ja/või täiustamine Organisatsiooni eesmärkide võrdlemine reaalse tulemusega 4. Kes oli Peter Drucker?
EESTI ETTEVÕTLUSKÕRGKOOL MAINOR Ajakasutuse juhtimine Tallinn 2012 Ajakasutuse juhtimine Viimastel aastatel on eriliselt suure tähelepanu saanud temaatika elukestvast õppest. Kui minu vanemate põlvkond omandas omale sobiliku ameti või kutse, asus sellele tööle ning töötas ühel positsioonil mitmeid või isegi mitmekümneid aastaid õppimata juurde uusi oskusi ja teadmisi, siis tänased noored seisavad silmitsi üldise ühiskondliku survega lõpetada mitmed astmed kõrgharidusõppes ning hiljem ka karjääri jooksul end tihti läbi koolituste täiendada
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Majandusteaduskond Ärikorralduse Instituut Organisatsiooni ja juhtimise õppetool EETILINE JUHTIMINE Referaat õppeaines Juhtimine (TMO0010) SISSEJUHATUS Viimase kümne aasta jooksul on ettevõtete eetilisusele pööratud järjest rohkem tähelepanu. Elu näitab, et majanduslikult edukamad on ettevõtted, kes on eetilisemad. Nendega koostöö tegemiseks peame ka ise eetilised olema. Ka ülikoolides pööratakse järjest rohkem tähelepanu juhtimise eetilisusele. Samas teadus eetilise juhtimise kohta on veel väga noor. Antud teema tundus aktuaalne ja huvitav. Valisime sellise teema kuna soovisime välja
A B C D E F G H I J K L M N O P 1 Pensionifondi juhtimine 2 3 Kulud võlakirjadele (aastal 2003) ja tulud võlakirjadelt (teistel aastatel) 4 Aasta 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 5 Võlakiri 1 $980 $60 $60 $60 $60 $1 060
1. Mis on tarneahel 1.TASAND Ettevõttesiseste tegevuste ning otseste tarnijate ja klientide võrgustik 2.TASAND Logistiline torujuhe algtarnijast lõpptarbijani Omavahel seotud logistilised tegevused 2. Virtuaalsed tarneahelad, 3 põhitunnust Töötajad asuvad paljudes erinevates paikades Struktuur kiiresti muutuv Paljusid funktsioone täidavad partnerid 3. Tarneahela äriprotsessid. Mis ahelas, mis üle. Kliendisuhete haldamine, klienditeeninduse korraldus, nõudluse juhtimine, tellimuste täitmine, tootmisvoo juhtimine, tarnijasuhete haldamine, tootearendus ja turuletoomine, tagastuste haldamine Tootja sisseost, tootmine, turundus ja müük, finantsid, logistika, tootearendus 4. Tarneahela juhtimise erinevused traditsioonilise juhtimise logistikaga Tarneahel on ühtne tervik, mitte fragmenteeritud elementide jada. Strateegilise juhtimise protsess, oluline strateegiline otsus süsteemide operatiivse juhtimise asemel.
kaubandus-, ostukeskuste, isegi kaubamajade nime all, kusjuures sisu ja vorm on väga erinevalt kombineerunud. Kaubanduskeskus võib olla kasvanud või planeeritud. Kasvanud keskus on aja jooksul kujunenud nii, et ühele piiratud maa-alale on rajatud järjest uusi jaekaubandusettevõtteid, mis kõik erinevad üksteisest ja täiendavad üksteist. Seega on iseloomulik ruumiline kontsentratsioon, kuid puudub ühtne juhtimine. Planeeritud kaubanduskeskus on ühtsena planeeritud, rajatud ja haldatud jaekaubandus- ja teenindusettevõtete aglomeratsioon, mida vajadusel täiendavad vahendusfirmad, tootjate turustusfirmad, hulgifirmad. Viimasel juhul on juba tegemist spetsiaalse ärikeskusega. Sellisesse kaubanduskeskusesse rajatud firmad tegutsevad üheskoos ühel piiratud maa-alal ja neid juhitakse teatud määral ühiselt. Nad täiendavad üksteist kaupade valiku ja teenuste pakkumise poolest
L N PE 10A AC/DC 220/24V +24V -24V Toide D1 Rõhuandur ,,MIN" AR IR 1 D4 Käsijuht. Reset RE1 RE2.1 RE1.1 MAX RE2 Rõhuandur 3 D5 I...
1. Loeng (1 ptk) Strateegia on levinud teema, mis rõhutab strateegiliste otsuste valikuvõimalusi. Strateegia on valikuküsimus! Strateegiliste otsuste: Eesmärk on luua ettevõttele väärtust (võib realiseeruda või mitte) Tulemusel tehakse olulised ressursipaigutused, et teha muutuseid ettevõtte toodetes, turgudes ja oskuste profiilis Tagasipööramine on keeruline Tunnuseks on pikajaline seotus Strateegiline juhtimine on kontseptsioon, mis integreerib ettevõttevälise strateegilise planeerimise ja ettevõttesisese organisatsiooni kujundamise kui võrdsed valdkonnad. (Strateegiline) juhtimin on alati sammu võrra praktikast maast () Teooria on eduka juhtimispraktika kontsentratsioon Operatiivne ja strateegiline juhtimine Operatiivne juhtimine tagab, et asju tehaks õigesti: Rutiinsus Konkreetsed operatsioonid Väikesemastaabiline muutus
Tallinna Ülikool Loodus- ja terviseteaduste instituut Organisatsioonikäitumise õppekava Evelin Tomingas MUUDATUSTE JUHTIMINE Referaat Tallinn2017 SISUKORD Muudatuste juhtimine 2 MUUDATUSTE JUHTIMINE........................................................................................ 3 Muudatuste juhtimise protsess ja juhi roll...........................................................4 Muutusteks valmisoleku loomine.....................................................................4 Muudatuste protsess ja visioon........................................................................5 Muudatuste maksumus..............................................................
eesmärkide saavutamiseks. Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. 4. Millised on peamised juhtimistegevused ja kuidas need on omavahel seotud? Juhtimise ülesannetena on kõige sagedamini välja toodud neli tegemist: planeerimine ehk kavandamine, organiseerimine, eestvedamine ja kontrollimine. Veel on otsustamine, delegeerimine, koordineerimine, mehitamine ja suhtlemine. Kõik need tegevused on suunatud isemoodi eesmärkide saavutamiseks. • Asjade juhtimine – on seotud tehnoloogilise süsteemiga, vastab küsimusele mida? • Inimeste juhtimine – on seotud struktuuri ja sotsiaalse süsteemi juhtimisega (kellega?) • Enesejuhtimine ehk ajajuhtimine – endale korralduste andmine, oma aja plaanimine ning toimetulek. 5. Selgitage kolme juhtimistasandi olemust. Juhtide jaotus juhtimistasandite järgi: • Tippjuhid (juhatus, juhatuse esimees, tegevdirektorid, asetäitjad). Nende ülesandeks on firma
Organisatsioon peab olema suunatud pidevale arengule, märksõnadeks loovus, uuendused, muudatused. Organisatsioon peab jälgima ja arvestama väliskeskkonda, tegemaks muudatusi ja uuendusi. Uuendustel on mõte ainult siis, kui väliskeskkond neid aktsepteerib. 3. Mida nimetatakse juhtimiseks? Juhtimise kui protsessi mõiste - inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine, et saavutada organisatsiooni eesmärgid ja rahuldada tema liikmete vajadused. Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. 4. Defineerige põhilised juhtimistegevused ja kuidas need on omavahel seotud? Juhtimise funktsioonide definitsioonid (kavandamine, organiseerimine, eestvedamine, kontrollimine, otsustamine, delegeerimine, koordineerimine mehitamine/personalijuhtimine, suhtlemine): Kavandamine (plaanimine) org.-ni ja tema liikmete eesmärkide ning nende saavutamise teede ja abinõude kindlaksmääramine.
Eesmärgiks kliendisuhted, eriti nende hoidmine Põhirõhk kliendiportfelli juhtimisele, kliendi vajadustele ning teenindusele Hoitakse pidevat kontakti kliendiga – tagasisidestamise võimalused, uuringud Toodetakse seda, mida klient ostab – kliendid on kaasatud tootearendusse Arendatakse dialoogi kliendiga 1 Mida tähendab kliendisuhete juhtimine? 21. sajandit on nimetatud ka infosajandiks ja siin on kujunenud uus mõiste – CRM (Customer Relationship Management) ehk kuidas tehnoloogia ja suhtlemise abil paremini kliendisuhteid juhtida. Inglise keeles kasutatakse väljendit CRM (customer relationship management või customer relationship marketing). Kuusik, A. pakub välja kaks sõnastust (Kuusik 2011): Äristrateegia, mis seob ettevõtte sisemised protsessid ja funktsioonid ning välimised
Juhtimise mõiste- tegevus, mille käigus juht mõjutab juhitavate tegevust, et saavutada organisatsiooni eesmärgid läbi ressursside efektiivse ja eduka kasutamise. Juhitakse tegevusi, mitte inimesi, esemeid ja asju. Juhtimine on tegutsemise kunst. Juhtimise funktsioonid ·planeerimine Tegevuskäikude, eesmärkide, otsuste juhi poolne määramine ning nende teede saavutamise planeerimine; · organiseerimine Ülesannete ja võimusuhete määramine. Inimeste paigutamine, neile õiguste, kohustuste ja vastutuse andmine; · korralduste andmine alluvate juhtimine ja juhendamine, pidevalt organisatsiooni