Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Tervisekasvatus lasteaias (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Tervisekasvatus lasteaias
Küllaldast ja sobivat kehalist aktiivsust ühes tasakaalu viidud tervisliku toiduga peetakse peamiseks abinõuks, kuidas hoida üleval füsioloogilist heaolu. Sama oluliseks tuleb pidada meis kõigis olemasoleva vaimu vitaalsust. Juba varasest east oodatakse lastelt kõrgeid intellektuaalseid võimeid jättes olulise tähelepanuta emotsionaalse ning sotsiaalse arengu, eeldades, et need tulevad iseenesest. Ent just vaimse tervise tugevus loob eeldused edaspidiseks koolieaks ja intellektuaalseks arenguks ning seda eelkõige läbi kujuneva enesetunnetuse- ning usalduse. Leian, et tasakaalu saavutamine füüsilise ja vaimse komponendi vahel on vajalik juba lapsepõlves, sest seal kujuneb arusaamine endast ja maailmast ning luuakse alus kogu edasisele arengule ja tervisele. Oluline roll on selles täiskasvanu eeskujul, ja seda mitte ainult õpetaja vaid ka lapsevanema näol — vaid nende omavahelisel
Tervisekasvatus lasteaias #1 Tervisekasvatus lasteaias #2 Tervisekasvatus lasteaias #3 Tervisekasvatus lasteaias #4 Tervisekasvatus lasteaias #5
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 5 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-12-07 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 75 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Aviva Õppematerjali autor
Käsitlesin kolme enda jaoks olulist komponenti, mis tervisedenduses erilist tähelepanu vajavad ning tõin välja nägemuse, kuidas neid läbi huvitavate meetodite toetada oleks võimalik. Iga alateema kohta on ka väike sisulist poolt tutvustav lõik (tervislik toitumine, kehaline aktiivsus-looduses liikumine, emotsionaalne heaolu)


Sarnased õppematerjalid

thumbnail
13
doc

Laste kehaline aktiivsus ja nende kehaline kasvatus

Kõige parem aeg motoorsete oskuste omandamiseks on kümme esimest eluaastat, sel ajal toimub närvisüsteemi põhiline areng. Enne murdeiga on poisid füüsiliselt aktiivsemad kui tüdrukud, seetõttu tuleb luua neile võimalused ülekeevast energiast vabanemiseks: näiteks liikumis- ja võistlusmängude abil (P. Numminen, I. Välimäki , 1998). Lapse kehalisele arengule mõjub ka liikumiskeskkonna mitmekülgsus, millele tuleks nii koolis kui lasteaias pöörata suurt tähelepanu. Kitsad liikumistingimused ei tohiks olla liikumiskasvatuse läbiviimisele takistuseks ( P. Karvonen, 2003). Ka meie lasteaias olid väga pikka aega raskendatud liikumistingimused. Õuealal ei olnud sellist kohta, kus viia läbi liikumistunde. Pidime kasutama kooli staadionit ja rahvamaja suurt saali. Selleks tuli väga palju aega varuda, et õigeks ajaks kohal olla. Lasteaeda tagasi minek

Kehalise kasvatuse didaktika
thumbnail
15
docx

TERVISE JA HEAOLU KÄSITLUS JA SELLE EDENDAMISE VÕIMALUSED LASTEAIAS

TALLINNA ÜLIKOOLI EESTI KASVATUSTEADUSTE INSTITUUT Alushariduse osakond TERVISE JA HEAOLU KÄSITLUS JA SELLE EDENDAMISE VÕIMALUSED LASTEAIAS Referaat Tallinn 2015 SISUKORD Füüsilise tervise edendamine............................................................................5 Vaimse tervise edendamine..............................................................................9 Emotsionaalse tervise edendamine................................................................11 Kokkuvõte.............................................................................

Alusharidus
thumbnail
22
docx

Tervis ja heaolu

Seepärast on ka loogiline, et laps õpib seal juba selgeks tervisliku eluviisi põhitõed. Kuna maailmas räägitakse üha enam tervislikest eluviisidest on see õnneks jõudnud ka lasteaedade õppekavadesse. Varakult õpitakse tervisliku toitumise kohta, liikumise ning muu sellise, mis tõstaks meie tervislikku heaolu. Selles referaadis tahaksimegi tutvustada tervislike lasteaedade põhitõdesid, tervislikku õppimist läbi mängu ja toitumise ning liikumise vajalikkust lasteaias. Tervist edendava lasteaia alused ning põhimõtted Tervisedenduse alused Teadmised selle kohta, kuidas oma tervist hoida saavad inimesed juba üsna varajases eas, või siis vähemalt nii see peaks olema. Lasteaias saavad lapsed oma esimesed teadmised, nii muu maailma kui ka enda kohta. Just tervise edendamine tundub olevat lasteaias üks suur osa lasteaia elust. Õpetajad on vahetevahel isegi suuremad terviseedendajad, kui mõned meditsiinitöötajad. Tervis

Tervis ja heaolu
thumbnail
24
docx

Kehaline kasvatus aktiivsus ja selle vajalikkus

nende kehalist aktiivsust tõsta. Selleks aga on vajalik, et lapsevanemad ning õpetajad saaksid aru kehalise aktiivsuse tähtsusest ning oleks teadlikud erinevatest võimalustest. Soovitusi kehalise aktiivsuse jaoks  Treening peab lapsele olema nauditav ajaviide, mitte tüütu kohustus.  Soovitatav on liikuda 1–2 tundi päevas, võimalikult palju olla õues.  Hea on igasugune liikumine – nii sportimine kui muu vaba aja tegevus.  Lasteaias, koolis ja kodus tuleb liikumist soodustada. Tuleb valida lapsele meeldiv liikumisviis, näiteks müramine, ronimine või jooksmine väikelapsele, suuremale pallimängud, võistlusspordialad, kõndimine vms.  Laps liigub meelsasti, kui selleks on sobiv aeg ja keskkond. Lasteaeda ja kooli jalgsi käimine on kasulik(Aaviksoo, 2006). Tervislik toitumine Kehalise aktiivsusega kulutatud energia üks taastamise võimalusi on tervislik toitumine.

Kehakultuur
thumbnail
16
docx

Tervisedendus lasteaias - referaat

TALLINNA ÜLIKOOLI PEDAGOOGILINE SEMINAR Alushariduse ja täiendusõppe osakond Kätlin Kattai TERVISEDENDUS LASTEAIAS Referaat Juhendaja: Ene Tomberg Tallinn 2014 SISUKORD SISSEJUHATUS.....................................................................................................................3 1. TERVISEDENDAMINE LASTEAIAS..............................................................................4 1.1 Tervis ja tervisedendus..................................................................................................4 1.2 Tervist edendava lasteaia põhimõtted...............................................................................4 1.3 Tervisekasvatus – osa alusharidusest............................................................................5 1.4 Kodu ja lasteaia koostöö....

Alusharidus
thumbnail
13
doc

Kehaline aktiivsus koolis

TALLINNA ÜLIKOOL Kasvatusteaduste Instituut Klassiõpetaja (kõrvalerialaga) EKL ­ 2kõ kaugõpe LASTE LIIKUMISAKTIIVSUS KOOLIS Referaat Juhendaja: MA, Marion Piisang Tallinn 2009 SISUKORD # SISSEJUHATUS............................................................................................................................2 1. LASTE KEHALINE AKTIIVSUS JA TERVIS.....................................................................2 1.1. Laste kehaline aktiivsus...................................................................................................2 1.2. Laste kehalist aktiivsust mõjutavad tegurid.........................................................................2 1.3. Tervislik toitumine...............................................................................................................2 2. KEHALINE AKTIIVSUS KOOLIS......................

Kehalise kasvatuse didaktika
thumbnail
4
docx

10 mõtet lapse muusikalise arengu kohta

Sellegipoolest on muusikalised üldteadmised vajalikud kõikidele lasteaiaõpetajatele, sest taotlus on üks ­ toetada lapse arengut talle vajalike kogemuste abil. Olen nõus, et muusika mitte ei arenda ainult muusikalist mõtlemist ja ei anna teadmisi vaid muusika valdkonnas, vaid arendab ka emotsionaalset intelligentsust. Seda silmas pidades on kasulik õpetajal tegevustesse (erinevates valdkondades) tuua sisse muusikat. 3. Paljudele lastele võib lasteaias kogetu jäädagi ainsaks võimaluseks mängida mõnda muusikainstrumenti. Lasteaedades on kasutusel rütmipillid (kõlapulgad, trianglid, tamburiinid jm) ja kindlate helikõrgustega plaatpillid (ksülofonid, kellamängud, metallofonid). Mistahes pilli õpe algab kogemusest, kuidas ja milliseid helisid erinevatel pillidel tekitatakse. Rütmilise eneseväljenduse edenemisel saab pille kasutada laulude kaasmängudes ja pillilugude esitamiseks. Lasteaias saadud

Alternatiivpedagoogika
thumbnail
126
pdf

Laste tervis, lastekaitse, terviseedendus

 Ebaõnnestumis- ja süütunne  Depressioon Paraneb:  Perede psühhosotsiaalne toimetulek  Perede (eriti isade) mõistvus ja lähedussuhe lastega Takistused perekesksele ravile Meditsiinipoolsed tegurid:  Pere tähtsuse eiramine Sotsiaalsed tegurid:  Hoolt vajavad pere vanemad lapsed  Haigla kauge distants kodust  Lühike emapuhkus  Isade töökohustused  Pere halb majanduslik toimetulek Esmane tervisekasvatus  On suunatud tervetele inimestele ja selle esmaseks eesmärgiks on tervisehäirete ärahoidmine.  Siia kuulub ka laste ja noorte tervisekasvatus, hõlmates hügieeni, soovimatust rasedusest hoidumist, isiklikke suhteid.  Ei puuduta ainult haiguste vältimist, vaid ka tervise ja koos sellega elukvaliteedi parandamist. Teisane tervisekasvatus  Selgitada haigetele, millises seisundis nad on ja õpetada, mida ette võtta.

Lapse tervise edendamine




Kommentaarid (1)

VanNuys profiilipilt
VanNuys: Põhjalik
15:01 08-01-2013



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun