TALLINNA MAJANDUSKOOL Äikorralduse osakond II AJ Turundusuuring: OÜ Filmimaania Koostaja: Ragnar Matson Juhendaja: Rein Sirkel Tallinn 2004 1. Firma lühikirjeldus: Osaühing Filmimaania on plaanitav ettevõte, kes kavatseb siseneda videolaenutuse valdkonda. Tegemist on väikeettevõte, kes tegeleb VHS ja DVD videode laenutamise ja müügiga ning väikesel viisil DVD ja videomagnetofonide laenutamisega. Ettevõttes on kolm töötajat, kes ise on ka omanikud. 2. Turundussituatsioon:
MAINORI KÕRGKOOL Ettevõtluse instituut Turundusuuring. Põhimõisted. Turundusuuringu etapid ja vajalikkus. Andmete kogumise meetodid. Referaat Tallinn 2009 Turundusuuring 2 Turundusuuring 1. SISSEJUHATUS Turundajate mõttemalli järgi koosneb turunduse juhtimisprotsess viiest etapist, millest esimeseks on turu-uuring. Edukas turundus saab alguse turu-uuringust. See toob esile eri vajadustega tarbijad ehk eri segmendid. Ilma turu-uuringuta astuks firma turule pimedana. Uuringu alusel saab firma koostada kindlal strateegial põhineva finantseelarve. Näide P.Kotleri raamatust ,,Kotleri turundus.Kuidas luua, võita ja valitseda turgusid":
5. ÄRIIDEE JA TURU-UURING Siin õpid Kuidas leida äriideed? Miks on vaja teha turu-uuringut? Head äriideed on vaja nii ettevõtte alustamiseks kui ka arendamiseks. Ettevõtluskogemuse puudumise tõttu on ellurakendatavat äriideed keerulisem leida eelkõige alustajatel. Samas võib kogenematus olla eelis, kuna keskendutakse rohkem analüüsile, kuidas saaks ideed teoks teha, ja mitte sellele, mis seda takistab. Äriidee leidmisest annab ülevaate järgnev joonis. Joonis 1. Äriidee allikad (Allikas: Randmaa 2007) Vaata ka äriideid siit: http://www.entrepreneur.com/businessideas/index.html http://www.businessideas.net/ http://www.sixmonthmba.com/2009/02/999ideas.html Ennem äriplaani kirjutama hakkamist, tuleb täpselt kindlaks määrata oma äriidee. Äriidee kindlaksmääramisel pead loogiliselt läbi mõtlema ja enda jaoks kirja panema vastused mitmele olulisele üksteisega seotud küsimusele: Mida soovid tegema hakata? ...
EESTI ETTEVÕTLUSKÕRGKOOL MAINOR Ärijuhtimise õppekava Liina Tuulik I.L.U. e-poe kliendirahulou uuring Turundusuuring Juhendaja: Meelis Zimmermann, MA Tallinn 2020 EESMÄRK I.L.U. e-poe kliendirahulolu uuring võimaldab klientidelt välja selgitada, millised on ettevõtte parimad eelised konkurentide ees ja millised pakkumised on klientidele enim atraktiivsed. Antud uuring annab hea ülevaate, kus ettevõttel läheb hästi ja mida saaks veel paremini teha. Eesmärgiks on ülevaate põhjal hoida ja kasvatada lojaalset kliendibaasi ning läheneda neile
Neid etappe jälgides ja korrektselt täites on võimalik rühmaintervjuu läbi viia efektiivselt ja kõige tulemuslikumalt. · KASUTATUD ALLIKAD 1. Bearden/Ingram/LaForge. Marketing Principles and Perspectives Fifth Edition. New York 2007. 2. Faktum & Ariko. http://www.faktum-ariko.ee/21 3. Management Help. Basics of Conducting Focus Groups. http://managementhelp.org/businessresearch/focus-groups.htm 4. Rajaleidja. http://www.rajaleidja.ee/fookusgrupp-2/ 5. Sirkel, R. Turundusuuring. Tallinn: Ilo, 2001. 6. TNS Emor. http://www.emor.ee/kvalitatiivuuringud 7. Vihalemm, A. Marketing Turg, Toode, Tarbija. Tallinn: Külim, 1997. 8. Vihalemm, A. Turundusuuring. Tallinn: Külim, 2001. ·
EESTI-AMEERIKA ÄRIAKADEEMIA Ärijuhtimine EXT-E Eesnimi Perekonnanimi TURUNDUSUURINGUTE LÄBIVIIMISE KÄIK JA TULEMUSTE KASUTAMINE Turunduse Alused Õppejõud: Zanna Aronstam Majanduse ja turunduse õppesuuna juht; lektor ;EABA au-doktor Tallinn 2013 2 SISUKORD SISSEJUHATUS 3 1. TURUNDUSUURINGU LÄBIVIIMISE ETAPID 4 1.1. Probleemi defineerimine 4 1.2. Situatsioonianalüüs 4 1.3. Eriuurimus ...
Suhtekorraldus? - Mõiste: ühiskonnaga heade suhete loomine avalikkuse positiivse tähelepanu kaudu. Ka kätkeb suhtekorraldus ettevõtte identiteedi loomist ning kriisikommunikatsiooni - negatiivse ja kahjustava info käsitlemist. Kuidas kasutadae: levitatakse infot ja korraldatakse sündmusi. 22. Mis on ja kuidas ettevõtte promotsioonitegevuses kasutada: Mis on turundusuuringus esmased ja teisesed andmed ja kuidas neid kasutatakse? Turundusuuring on süstemaatiline, erapooletu ja terviklik turundusandmete kogumise, salvestamise, töötlemise ja tõlgendamise protsess, mille eesmärgiks on hõlbustada turundusprobleemide lahendamist ja vähendada otsustusriske. (Firmal on probleem, mida saab lahendada ainult turu kohta käiva uue info abil). Turundusandmed: Esmased andmed: meetodi valik, valimi moodustamine (küsitlus, vaatlus, eksperiment) Teisesed andmed: kust info pärineb (firmasisene, firmaväline)
1. Mis on turundus Turundus on kasulie klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. 2. Turunduse funktsioonid Kaks põhilist mõõdet strateegiline ja taktikaline. Strateegiline turundus koosneb tarbijavajaduste analüüsist, turu segmenteerimisest, turundusvõimaluste hindamisest, konkurentide analüüsist ja turundusstrateegia kujundamisest. Taktikaline turundus keskendub valitud sihtrühmade kesksete turundusplaanide koostamisele, mille käigus täpsustatakse eesmärgid, pannakse paika turundusmeetmestik (toode, hind, jaotus, edustus), turunduseelarve ja ajakava. Samuti tuleb need turundusplaanid ellu viia ja kontrollida nende edukust. 3. Turunduse põhiprintsiibid Vajadused (Maslow vajaduste hierarhia), soovid ehk kuidas turundus inimeste soove rahuldab. Nõudlus ehk kui inimesel on soov ja nõusoleks toote või teenuse eest maksta. Turg ehk see, kus tarbija ettevõtte tooteid või teenuseid ostab....
Tehnilised vahendid raportite vormidest analüüsitarkvarani hõlbustavad ja kiirendavad info kogumist, analüüsi ja kasutamist. Vastutus info kogumise eest! Turundusinfo allikad jagunevad: - firmasisene info – kliendiandmebaasid, müügi-ja kasumiaruanded, info tootmisvõimuste kohta - turuluure – ajakirjanduses ja Internetis avaldatud teave, vahendajatelt saadav info konkurentide tegevuse kohta, klientidelt müügikontaktide käigus saadav tagasiside,… - turundusuuring – tarbijate sissetulekute ja kulutuste uuringud, tarbijate ootuste uuringud, uuringud selle kohta, mida tarbijad arvavad konkreetsetest turul pakutavatest toodetest, mida nad peavad nende eelisteks ja puudusteks. 1.2 Turundusuuring (Marketing research) – ettevõtte turundusotsuste tegemiseks vajalike andmete kogumine, talletamine ja analüüs. Turundusuuringu ülesandeks on koguda, töödelda, analüüsida ja edastada objektiivset infot firmat huvitava probleemi kohta.
Majandusõpetus Vabaaine 9. ja 10. tund Turundus Turunduse juhtimine Turunduse juhtimine on ettevõttes kesksemaid äriprotsesse, mis seob endaga kõik teised valdkonnad selleks, et luua võimalused klientide ootuste täitmiseks ja ületamiseks. Turundus Turundus ehk marketing (ingl. k marketing) on tegevus, mille eesmärgiks on viia kokku ostjad ja müüjad. Turundus Turundust on erinevates allikates kirjeldatud ka kui erinevate tegevuste juhtimist, hõlmates (võimalike) tarbijate soovide ja vajaduste tuvastamist (või loomist!) ja rahuldamist ettevõttele kasumlikul viisil. Turunduse tuum on mõista, et tarbijad kasutavad mingit toodet või teenust sellepärast, et neil on seda vaja või nad arvavad seda, aga mitte lihtsalt soovist oma raha kulutada. Turunduse juhtimine Turundus on tegevuste kogum, mis hõlmab järgnevaid tegevusi: turundusuuringuid, toote kujundamist, jaotuskanalite valikut, ...
mõjutavad tegurid. Juhtumianalüüsid ja grupitööd, näiteks: 3 inimest grupis. Toodetele/teenustele mõeldakse välja või täpsustakse USPd 3. Brändi strateegiad, funktsioonid ja juhtimine. Brändi alustalad, assotsiatsioonid. Brändi väärtuste juhtimine. Brändi finantsväärtus. Brändi tarbijaväärtus. Grupitööd, arutelud, näiteks: Brändi kogemus ja firma lubadused kliendile konkreetse ettevõtte näitel. 4.Turg ja selle prognoosimine. Turu prognoosimine. Turu-uuringud. Turundusuuring, turundusuuringu etapid. Uuringute jagunemine ja tüübid. Uuringu läbiviimise etapid. Andmete kogumise meetodid. Seminar, juhtumi analüüsid ja grupitööd: 5.Sihtgrupp, sihtgrupi valik. Segmenteerimine. Tarbijate sihtrühma jagamine vastavalt vajadustele, tunnustele, ostukäitumisele jm. Erinevate näidete analüüs. Positsioneerimine. Seminar, juhtumi analüüsid ja grupitööd. Näit grupitöö (3 inimest
TALLINNA TEHNIKAKÕRGKOOL UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES MÜÜK JA MARKETING- TURGUDE ANALÜÜS REFERAAT Õppeaines: ETTEVÕTLUSE ALUSED Mehaanikateaduskond Õpperühm: Juhendaja: Tallinn 2008 SISUKORD SISUKORD...............................................................................................................................................2 SISSEJUHATUS.......................................................................................................................................3 1.TURUNDUS.......................................................................................................................................... 4 1.1.Turunduse sisu ................................................................................................................................4 1.2.Turunduse põhimõisted............................................................................
Turu-uuringuid teevad firmad peamiselt ise nii sise- kui välisturu kohta. Turundusuuringud aga kirjeldavad tarbijat ja tema käitumist, hinnanguid, hoiakuid, elustiile, turusegmente ning selle käigus luuakse eelkige uusi fakte, see tähendab, et tulemused on sünteetilised (supikeetmise näide, kus supil ei ole mitte ühegi konkreetse toiduaine maitse, vaid mingile konkreetsele supile omane kompleksmaitse). Turu-uuring on tavaliselt uuringute I etapp, millele järgneb II etapp turundusuuring. Turu-uuringu käigus saadakse vaid esialgne visioon, mida mingi turg endast üleüldse kujutab. Uuringud vivad olla kas unikaalsed, kus kogu info kuulub tellijale ning on konfidentsiaalne või mitmekliendilised, kus kellelgi pole ainuigust andmetele. 8 9 4. UURINGUTE LÄBIVIIMINE Uuringule eelneb alati selle kavandamine. Uurimiseesmärkide sõnastamine, millele
T. analüüsis kasutatakse peamiselt dünaamikasuhtearve (absoluuthäbeid, kasvu- ja juurdekasvutemposid ning indekseid ) samuti joon- ja tulpdiagramme jms. (trend analysis) tundlikkusanalüüs, tegurite mõju analüüs majandustegevuste tulemuste tundlikkuse analüüs muudatusi põhjustanud tegurite (mõjurite) kaupa. Nt läbimüügile, hindadele, konkurentsile, kuludele, kasumile ja investeeringute tasuvusele mõne teguri muutumisega. turundusanalüüs, turundusuuring 1. Mis tahes turundusprobleemi uuring, mida korraldavad kas kaupu või teenuseid tootvad või müüvad organisatsioonid, kes ei ole lõpptarbijad; 2.turundusotsuste tegemiseks kasutatava info süvauurimine (marketing research) turunduskulude analüüs turunduskulude käsitlemine toodete, klientide, turustuskanalite ja territooriumide lõikes, et uurida turundustegevuste tõhusust (marketing cost analysis) turu-uuring 1.turundusuuringu osauuring, keskendub konkreetse
müügiaruanne, reklaamiaruanne, klienditeeninduse aruanne) 2)Turunduse seiresüsteem (formaalsed allikad, mitteformaalsed allikad, kasutatakse info kogumiseks väliskeskkonna kohta) 3)Turundusotsuste tugisüsteem (aitab töödelda ja analüüsida kogutud andmeid) 4)Turundusuuringute süsteem 1.Turu-uuringu olemus, eesmärk, abistavad tegevused ja läbiviimise põhimõtted. Turundusuuring on informatsiooni süstemaatiline ja objektiivne identifitseerimine, kogumine, analüüsimine ja levitamine, et täiustada otsuste vastuvõtmist ja probleemide lahendamist ning turunduse võimaluste leidmist. Eesmärgiks on võimaldada paremate turunduslike juhtimisotsuste tegemist. Abistav roll- anda vajalikku informatsiooni, mis aitab juhil vastu võtta õige ja kasuliku otsuse (õpik lk 296-298) 2.Turundusinfo allikad. (õpik lk 299-302)
Turu-uuringuid teevad firmad peamiselt ise nii sise- kui välisturu kohta. Turundusuuringud aga kirjeldavad tarbijat ja tema käitumist, hinnanguid, hoiakuid, elustiile, turusegmente ning selle käigus luuakse eelkige uusi fakte, s.t. tulemused on sünteetilised (supikeetmise näide, kus supil ei ole mitte ühegi konkreetse toiduaine maitse, vaid mingile konkreetsele supile omane kompleksmaitse). Turu-uuring on tavaliselt uuringute I etapp, millele järgneb II etapp turundusuuring. Turu-uuringu käigus saadakse vaid esialgne visioon, mida mingi turg endast üleüldse kujutab. (Turu-uuringud) Turu-uuringu korraldamise peamiseks ülesandeks on ettevõtte toodangu või teenuste turustusvõimaluste määratlemine konkreetsel turul. Uuringu korraldamine on vajalik selleks, et hinnata turu suurust, määratleda selle muutumise dünaamika ja läbi saadud tulemuste hinnata organisatsiooni võimalusi konkreetsel turul või turusegmendis edukaks tegutsemiseks
trendidega), turundus-uuringute allsüsteem (võimaldab turuandjal ainuisikuliselt kiiresti töödelda ja analüüsida andmeid ning saadud tulemuste põhjal vastu võtta otsuseid), turundusotsuste tugisüsteem (võimaldab koguda andmeid, mida ettevõttesisese aruandlussüsteemi ja turuseire allsüsteemiga hankida ei saaks). 14. Turundusuuringu ja turu-uuringu mõisted ning erisused. Turundusuuring on turunduse juhtimise tugifunktsioon, st turundusotsuste langetamiseks vajaliku info süsteemset ja eesmärgipärast kogumist tarbijatelt, klientidelt. Turundusuuringute liigid: kavlitatiivsed ja kvantitatiivsed uuringud ja Ad hoc uuring (keskendub ainult tema uuringuülesandele, omandiõigus kuulub selle tellinud ettevõttele) ja mitmekliendiuuring (õigus kuulub uuringufirmale). Turu-uuring on süsteemselt kavandatud ja konkreetses
mõistmiseks ja turundustegevuse tõhustamiseks. Turundusuuring on informatsiooni süstemaatiline ja objektiivne identifitseerimine, kogumine, analüüsimine ja levitamine, et täiustada/parandada otsuste vastuvõtmist ja probleemide lahendamist ning turunduse võimaluste leidmist. 1.Turundusuuringud on süstemaatilised. Teiseks, objektiivsuse printsiip turundusuuringu ülesandeks on pakkuda seda, mis põhineb õigetel allikatel. Kuigi turundusuuring on alati mõjutatud läbiviija filosoofiast, peaks see siiski olema vaba isiklikest või poliitilistest vaatenurkadest. Kolmandaks, turundusuuring hõlmab informatsiooni identifitseerimist, kogumist, analüüsimist ja levitamist. Kõigepealt defineeritakse või identifitseeritakse probleem ja seejärel tehakse kindlaks, millist informatsiooni läheb vaja probleemi lahendamiseks. Neljandaks, tulemused ja soovitused esitatakse selliselt, et informatsiooni saaks kasutada
infoallikaid 3. Turundusotsuste tugisüsteem · Aitab töödelda ja analüüsida kogutuid andmeid 4. Turundusuuringute allsüsteem · Kogub ja annab informatsiooni probleemi või situatsiooni kohta millega ettevõte seisab silmitsi. Ühekordsed · Turunduse infosüsteemi mudelid · · Tagasiside- informatsiooni kohandamine · · Peatükk 12 ,,turundusuuringud" · Turundusuuringu olemus · Turundusuuring informatsiooni süstemaatiline kogumine, analüüsimine ja levitamine et täiustada otsuste vastuvõtmist ja probleemide lahendamist ning turunduse võimaluste leidmist. · See peaks olema vaba isiklikest või poliitilistest vaatenurkadest. · Turundusuuring on ühekorde ja sealt saadakse vastus ühele küsimusele. Turunduse infosüsteem on aga pidev protsess ja sealt on üldinformatsioon. · Infoallikad
Probleemi tunnetamine----vajalike omaduste, koguste selgitamine Potensiaalsete pakkujate valimine ja hindamine------ pakkumiste kogumine------- pakkumiste analüüs ja hindamine-------tellimise ja maksmise rutiinide valimine----- ostujärgne analüüs. Ettevõtte eesmärgid ja tegutsemine 4. Turunduse infosüsteem ja turundusuuringud Turunduse infosüsteem ja selle elemendi; turundusuuringute olemus, liigid, etapid, valimivõtu meetodid. Turundusuuring on informatsioonil põhinev funktsioon, mis seob tarbijat, klienti ja üldsust turundajaga. Aitab täiustada/parandada otsuste vastuvõtmist ja probleemide lahendamist ning turunduse võimaluste leidmist. Teisesed andmed on need, mis on juba olemas, st informatsioon, mis on varem kogutud teistel eesmärkidel kui uuringu probleemi lahendamine. Ettevõttesisesed: finantsandmed, turundustegevus. Ettevõttevälised andmed: internet, statistika, ajalehed
Turunduse kursusetöö Ettevõtte "OÜ Visiit SV" näitel SISUKORD SISUKORD....................................................................................................................2 1. SISSEJUHATUS........................................................................................................3 1.1 Ettevõtte põhiandmed...........................................................................................3 1.2 Ettevõtte tegevusseis ja põhieelised.....................................................................4 1.3 Ettevõtte äriidee....................................................................................................4 1.4 Ettevõtte personal.................................................................................................5 2. TURUNDUSE INFOSÜSTEEM ..............................................................................7 3. TURUNDUSTEGEVUSE SENINE KORRALDUS...........
informatsiooni, hoidmaks ennast kursis turnduse mikro ja makrokeskkonna muutuste ning trendidega), turundus-uuringute allsüsteem (võimaldab turuandjal ainuisikuliselt kiiresti töödelda ja analüüsida andmeid ning saadud tulemuste põhjal vastu võtta otsuseid), turundusotsuste tugisüsteem (võimaldab koguda andmeid, mida ettevõttesisese aruandlussüsteemi ja turuseire allsüsteemiga hankida ei saaks). 14. Turundusuuringu ja turu-uuringu mõisted ning erisused. Turundusuuring on turunduse juhtimise tugifunktsioon, st turundusotsuste langetamiseks vajaliku info süsteemset ja eesmärgipärast kogumist tarbijatelt, klientidelt... Lae fail alla, et näha kõike Turunduse mõiste ja olemus. turundus ehk. Marketing seisulohti kasutavad kõik kes soovivad midagi vahetuse teel saavutada . Turundus on tegevus, mis on suunatud vajaduste ja soovide rahuldamisele vahetusprotsesside kaudu, saavutamaks ettevõtte eesmärke.
Turunduse kordamisküsimused 1. Turunduse mõiste, olemus, kontseptsioonid Turunduse olemus – Turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. Turunduse vajadus – valmistada õigele tarbijale õige toode ja viia see õige sõnumiga õigel ajal õigesse kohta; pikaajaliste kliendisuhete loomine ja arendamine; luua tarbijatega pikaajaline vastastikku kasumlik suhe; luua ettevõttes finantsiline edukus. Turunduse funktsioonid – Turulõhede ületamine. Turundus peab tegema kõik, et vahetus oleks võimalikult mugav ja sujuv ning nimetatud lõhed kõrvaldatud: Ruumilõhe: tootja ja tarbija on sageli geograafiliselt eraldatud. Turundustegevus peab tagama kauba pakkumise ja tarbijale sobilikus kohas, luues ostmise kohamugavuse. Ajalõhe: kaupade tootmine ja tarbimine toimuvad erineval ajal (erandiks teenused). Mõnikord on põhjuseks ka tootmise tsüklilisus. Turundu...
D poliitilis-õiguslik keskkond î rahvusvaheliselt tegutsevale ettevõttele pakub kõige suuremat huvi seadusandlus, mis reguleerib mingil moel äritegevust: ettevõtlust reguleeriv seadusandlus, töösuhteid reguleeriv seadusandlus, konkurentsitingimusi reguleeriv seadusandlus, maksuseadused; î rahvusvahelisel turul tegutsev ettevõte peab arvestama seda, et paljudes riikides on läbi seadusandluse piiratud kommunikatsioonialast tegevust. Turundusuuring peab andma vastuse: kuidas on reguleeritud lastele suunatud ja võrdlev reklaam,millised on reklaamipiirangud, kas reklaamil on mahulised ja ajalised piirangud. D majanduslik keskkond - majandusliku keskkonna uuringud peavad andma vastuse, millised on: î turu potentsiaal ja maht î kasutatavad protektsionistlikud meetmed: toetused, riiklik hankepoliitika, sisseveo
9. Miljan, M. Turunduse juhtimine. Tartu TÜ kirjastus 1998 10. Miljan, M. Hinnakujundus turunduses. Tartu Ülikooli kirjastus 1996 11. Mänd, K. Marketing . Võimalus ja vahend tulemuste saavutamiseks. Tallinn Infotrükk OÜ 2002 12. Norberg, J. Inimeste rikkus - globaalne turumajandus. EE kirjastus 2003 13. Perens, A. Teenuste marketing. Külim 1998 14. Sepp, K. Turunduse situatsioonide kogumik. PHARE Eesti Ärikoolitusprogramm, Tallinna Kommertskool, Tallinn 1999 15. Sirkel, R. Turundusuuring. AS Kirjastus Ilo 2001 16. Thompson, M., Pringle, H. Hingega bränd. Pegasus 2003 17. Tooman, H. Turismiturundus. Tallinn, EKK trükikoda 2000 18. Turunduse käsiraamat. Äripäeva Kirjastus 19. Vihalem, A. Turunduse alused. Külim 2003 20. Vihalem, A. Turundusuuring. Külim 2001 21. Vihalem, A. Marketing. Turg, toode ja tarbija. Külim 1997 22. Vihalem, A. Marketing. Hind, müük ja reklaam. Külim 1996 23. John Westwood "Turundusplaan" Tallinn, TEA Kirjastus 1999
meetodite süsteem vajaliku informatsiooni kogumiseks, talletamiseks, analüüsimiseks ja õigeaegseks edastamiseks turundusjuhtidele otsuste vastuvõtmiseks. Süsteem koosneb üldjuhul neljast allsüsteemist, mis on üksteisega seotud: ettevõtte sisene aruandluse süsteem, turunduse seiresüsteem, turundusotsuste tugisüsteem, turundusuuringute süsteem. 19. Turundusuuringute olemus, liigid, etapid, valimivõtu meetodid. Turundusuuring on informatsiooni süstemaatiline ja objektiivne identifitseerimine, kogumine, analüüsimine ja levitamine, et täiustada/parandada otsuste vastuvõtmist ja probleemide lahendamist ning turunduse võimaluste leidmist. Turundusuuringute liigid - klassifitseerimise eesmärgist ja aspektist on võimalik turundusuuringuid liigitada uuringu meetodi, tunnuste, kasutajate arvu jms alusel. a) Uuringuprotsessi faasidest ning töödeldava info mahust ja suunitlusest
odavamate infoallikate võimalused. o Pärast andmete kogumist järgneb nende töötlemine ja analüüsimine, mille eesmärgiks on muutujate vaheliste seoste ja suundumuste väljaselgitamine. o Nt TOOTEPORTFELLI ANALÜÜSI järel saab asuda kasvustrateegia kujundamisele (sellest pikemalt hiljem). 23. Tarbijauuringu koostamise alused. (lk ?, Oliver_Tarbijauuringu_koostamise_alused) · Turundusuuring ehk turundusanalüüs. Toimub info süvendatud kogumine ja uurimine turundusotsuste tegemiseks. Siia alla kuuluvad turu-uuringud, turundusmeetmestiku-alased uuringud, samuti ettevõtte tootmismahtude ja -kulude uuringud · Turu-uuring on turundusuuringu osauuring, mis keskendub mingi ühe kauba turu käsitlemisele · Tarbijauuringu all mõistetakse tarbijatelt info kogumist, süstematiseerimist ja analüüsi mingi uuritava probleemi suhtes
odavamate infoallikate võimalused. o Pärast andmete kogumist järgneb nende töötlemine ja analüüsimine, mille eesmärgiks on muutujate vaheliste seoste ja suundumuste väljaselgitamine. o Nt TOOTEPORTFELLI ANALÜÜSI järel saab asuda kasvustrateegia kujundamisele (sellest pikemalt hiljem). 23. Tarbijauuringu koostamise alused. (lk ?, Oliver_Tarbijauuringu_koostamise_alused) · Turundusuuring ehk turundusanalüüs. Toimub info süvendatud kogumine ja uurimine turundusotsuste tegemiseks. Siia alla kuuluvad turu-uuringud, turundusmeetmestiku-alased uuringud, samuti ettevõtte tootmismahtude ja -kulude uuringud · Turu-uuring on turundusuuringu osauuring, mis keskendub mingi ühe kauba turu käsitlemisele · Tarbijauuringu all mõistetakse tarbijatelt info kogumist, süstematiseerimist ja analüüsi mingi uuritava probleemi suhtes
1990-dad infotehnoloogia areng, suhteturundus 2000-2010 andmebaasiturundus, mobiilne turundus 2011-2020 sotsiaalmeedia??? 3. Tarbijauuringu koostamise alused Uurimuse andmed Esmased andmed (küsitlus, vaatlus, eksperiment) Teisesed andmed (internet, varem tehtud turu-uuringud, raamatukogu materjalid, statistilised näitajad) Ehk andmed, mis on olemas juba enne kavandatava uuringu tegemist, need on teisesed andmed. Turundusuuring (suur analüüs, hõlmab palju) ehk turundusanalüüs. Toimub info süvendatud kogumine ja uurimine turundusotsuste tegemiseks. Siia alla kuuluvad turu-uuringud, turundusmeetmestiku- alased uuringud, samuti ettevõtte tootmismahtude ja -kulude uuringud. Turu-uuring (väike osa) on turundusuuringu osauuring, mis keskendub mingi ühe kauba turu käsitlemisele. Tarbijauuringu all mõistetakse tarbijatelt info kogumist, süstematiseerimist ja analüüsi mingi uuritava probleemi suhtes
odavamate infoallikate võimalused. o Pärast andmete kogumist järgneb nende töötlemine ja analüüsimine, mille eesmärgiks on muutujate vaheliste seoste ja suundumuste väljaselgitamine. o Nt TOOTEPORTFELLI ANALÜÜSI järel saab asuda kasvustrateegia kujundamisele (sellest pikemalt hiljem). 23. Tarbijauuringu koostamise alused. (lk ?, Oliver_Tarbijauuringu_koostamise_alused) Turundusuuring ehk turundusanalüüs. Toimub info süvendatud kogumine ja uurimine turundusotsuste tegemiseks. Siia alla kuuluvad turu-uuringud, turundusmeetmestiku-alased uuringud, samuti ettevõtte tootmismahtude ja -kulude uuringud Turu-uuring on turundusuuringu osauuring, mis keskendub mingi ühe kauba turu käsitlemisele Tarbijauuringu all mõistetakse tarbijatelt info kogumist, süstematiseerimist ja analüüsi mingi uuritava probleemi suhtes
Majanduse alused 1. Võimaliku tootmise piir VTP on kahe kauba tootmiskombinatsioonide jada, mis saadakse ühiskonna tootlikke ressursse omavahel kombineerides. Pareto-efektiivsuse kriteerium väidab, et kõik punktid võimaliku tootmise piiril on efektiivsed ning asudes ühes neist punktidest saab ühe hüvise tootmise suurendamiseks ressursse ümber jaotada vaid teise hüvise tootmise vähendamise arvel. Kui ressursse tuleb juurde või nende kvaliteet paraneb, nihkub VTP pikaajaliselt majanduskasvu tõttu koordinaattelgede nullpunktist kaugemale. 2. Alternatiivkulu printsiip See tähendab, et mida enam soovitakse tarbida teist hüvist, seda enam tuleb esimese hüvise tarbimist piirata. Saamatajäänud tulu parimast alternatiivsest kasutamata jäänud võimalusest. 3. Nõudmise üldine seadus- nõudlusfunktsioon ja selle nihked Nõudlusseaduse kohaselt: Muude tingimuste samaks jäädes, mida kõrgem on hind, seda väiksem on nõutav kogus. 4. Turu...