Nimetu
Näiteks puu-ja juurviljad sisaldavad lisaks
antioksüdantidele veel palju toitaineid. Sellised seisundid nagu ARMD ja katarakt
võtavad aastaid, et edasi areneda ja uurida toidulisandite mõju neile. Sealjuures vajab
ka pikendatud uurimisperioodi ja samas ka suurt hulka uurimisaluseid. (Mason 2005)
4.2. AREDS
2001. aastal avaldati Age-Related Eye Disease Study (AREDS) – vanusega seotud
silmahaiguste uuring, mis viidi läbi National Eye Institute (NEI) poolt. See oli
topeltvarjatud, juhuslik, platseebo-kontrollitud 4757 uurimisalusega uuring viieaastase
perioodi jooksul. Lühidalt öeldes näitas see, et C ja E vitamiinidega, beeta-karoteeni ja
tsingi kombineeritud toidulisandid vähendasid 25% võrra kaugelearenenud AMD
progressiooni. Märkuseks võib öelda, et AREDS ei lisanud ühtegi maakula karotenoidi,
peamiselt seetõttu, et need ühendid ei olnud saadaval toidulisandina selle uurimuse
algusest peale