Toidulisandid - poolt või vastu? Toidulisandite kasutamise eesmärk on vajadusel tavatoitu täiendada ja pakkuda vajalikke toitaineid kontsentreeritud kujul. Sellepärast kasutavadki inimesed toidulisaaineid, kuna nad kardavad, et nad ei saa toidust kätte kõiki vajalikke toitaineid. Tihtipeale inimene vajabki toidulisandite abi, et saaks kõik kehale vajalikud toitained kätte. Kuid on ka olukordi, kui süüakse toidulisandeid ilma igasuguse vajaduseta. Inimesed sageli ei tea kogu vajalikku infot toidulisanditest. Selle tõttu tarbitakse pidevalt toidulisandeid asjatult. Enne toidulisandite tarvitamist tuleks nende kohta korralikult eeltööd teha, kuna võib juhtuda, et organismi aitamise asemel hoopis kahjustad seda. Näiteks osade toidulisandite ja toidu segamini tarvitamisega võib toitainete omastumist hoopis pärssida. Samuti ka mitmete toidulisandite liigtarvitamine võib inimese organismile aga kogun...
National Eye Institute soovis lisada luteiini ja zeaksantiini juba esimesse AREDS uuringusse, kuid sellel ajal ei olnud neid aineid piisavalt uuritud. AREDS ja AREDS2 vahepeal viidi need uuringud lõpuni. (Salahi 2009) AREDS 2 uurib kollakat pigementi meie silmas – luteiini, see on järg AREDS esimesele uuringule antioksüdantide mõjust silmale. Erinevalt teistest toitainetest, mida on silmast leitud, ei toodeta luteiini organismis ja seda võib leida ainult toidust või toidulisandidest. Teised toitained, mida AREDS 2 uurib on: zeaksantiin, omega-3 rasvhapped. Teadlased oletavad, et need toitained aeglustavad kerge AMD progressiooni. Neid rasvhapped on reetinal ja need aitavad kolvikestel ja kepikestel näha. Katsetuste lõpuajaks on peetud 2013 aasta lõppu, kuid seniks peaks toidulisandite kasutajaid hoiatama liigsete lootuste eest, mida tootjad kasutavad, et müüa paremat nägemist. (Mares 2004) 5. AMD JA TOIDULISANDID