Kliendi lojaalsus ja selle suunamine
Kliendi lojaalsus ja selle suunamine
Käesoleva essee teema on päevakohane kuna kõik kaubandusketid tegelevad aktiivselt
uute klientide värbamisega ja püsiklientide hoidmisega.
Uurimused on näidanud, et uue kliendi saamine on raskem kui olemasoleva kliendi
hoidmine. (Kuusik, 2005)
Kogemused infoletis töötades (alustasin esmalt 4 aastat tagasi Selveri infoletis) on
seda väidet kinnitanud. Uute püsiklientide saamine on muutunud raskemaks võrreldes
sellega, mis toimus neli aastat tagasi. Praktilisele küljele tuginedes võib väita, et see,
kes tegeleb müügiga, peab hoolega mõtlema läbi enda kui teenindaja rolli, et tagada
ettvõttele püsikliendid ja seega pikaajalise edukuse. Seega laialt levinud
tõekspidamise järgi on edukad need ettevõtted, kellel on lojaalsed kliendid. (Saul,
2003)
Lojaalseks võib pidada klienti, kes teeb ikka ja jälle ostud just meie kaupluses ja
suure tõenäosusega ostab meilt aina rohkem ja rohkem st klient sooritab mei...