Talis Bachmann "Reklaamipsühholoogia"
Kognitiivse dessonantsi teooria (L. Festinger) - kuidas tarbija nõustub või ei nõustu
reklaamis esitatud argumentidega.
Tööd arvamusliidritest (E. Katzi) - kuidas reklaami mõju realiseerub tagajärjekalt alles
seejärel, kui inimene on oma otsustust või eelistust kontrollinud «tähtsate teiste» või nn
praktikas kõige sagedamini niisuguse reklaami tootmisele, kus reklaamteates kujutatakse
inimest või inimrühma, kellega sihtgruppi kuuluv potentsiaalne tarbija peaks ennast
identifitseerima ehk samastama.
Sotsioloogilis-sotsaalpsühholoogilise suunitlusega reklaamipsühholoogia toetud sotsiaalsete
hoiakute kujunemise, kinnistamise, säilimise ning kaitsmise seaduspärasustele ning inimese
sotsiaalsete vajaduste arvestamisele.
Meeldivuse ja mõju samasuse illusioon - kui võrrelda reklaami meeldivustaset sell...