Tiit Lauk humanitaar
aastate keskel, ei saa neid siiski džässikontsertideks pidada, kuna seal
mängitav repertuaar jäi sageli džässist üsna kaugele. 163 Teadaolevalt jõudis džäss akadee-
milisele kontserdilavale esimest korda 7. märtsil 1930 Rootsis Stockholmi Kontserdimaja
Suures (Stora) saalis (Bruer 1998: 50), kui toimus Rootsi Muusikute Ühingu (RMÜ)
organiseeritud džässi reklaamkontsert , kus esinesid seitse tuntumat rootsi džässbändi seitsme
erineva dirigendi juhatusel. Kava lõpus esitas kolm pala ka 64-meheline ühendorkester. See
oli tohutu edasiminek, eelkõige muusikafunktsionääride teadvuses164 , ja tähistas uue etapi
algust džässmuusika arengus. On ebatõenäoline, et kõik džässi seni negatiivselt suhtunud
muusikakriitikud ja -funktsionäärid oma suhtumist päevapealt muutsid, küll olid nad aga...