KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs
Mida pikem reklaamtekst, seda jutustavam see on, seotud ja täislausetest koosnev
tekst. Teksti pikenedes kasvab teksti hulk. Kõige sagedasemad verbid: olema, algama, saama,
pakkuma. „Olema“ on kõige sagedasem sõna ka üleüldiselt, nii et ei erista midagi, nii ka
järgnevad sõnad, seega reklaamikeele eripära kohta midagi ei ütle. Reklaamkeelele spetsiifilised
verbid: ostma, tellima, tulema.
Eesti reklaamis tegeldakse reklaamija tegevusega, inglise keeles keskendutakse tarbijale. Uus –
populaarseim adjektiiv reklaamitekstides.
Suur – see adjektiiv esineb üle pooltes reklaamides kirjeldavana, tähistades firmat (Lõuna-Eesti
suurim kaubanduskeskus on nüüd kaks korda suurem), toodete sortimenti (suur valik).
Hea, parem, parim – universaalne adjektiiv, mida tarvitat...