Mis on reklaam?
Nii massikultuuri plahvatusliku
arengu kui ka poliitilise reklaami edukuse tttu on arusaadav, et valdava osa
20. sajandist nimetasid hiskonnakriitikud reklaami inimestega manipuleerijaks
ning ksitasid inimesi kui reklaami poolt uimastatud, passiivset, petta saavat
massi.
Tnapeva inimesed on reklaamitarbijatena rohkem kursis reklaami
mjutusskeemidega. Traditsiooniliste mjutusskeemide tuntus ja vhenev
efektiivsus suunab reklaamitegijaid uusi vtteid otsima, nagu lal
reklaamitegijad tlesid. USA meediakriitik Mark Crispin Miller arvab reklaami
viimaste aastate suundade kohta nii: "Kui me rgime reklaamist, siis enamasti
mtleme valget propagandat ehk reklaame, mis on ilmselgelt reklaamid. Nad
annavad mrku, et tegu on reklaamiga. Kuid sealt edasi juame palju
hmaramasse propaganda maailma, kus inimesed ei tea tpselt vi ldse mitte,
et neile midagi ma ptakse, et maailm, m...